Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Ni med oroliga bebisar på nätterna : ni har säkert redan provat men min dotter är likadan om hon har magkrångel/gaser men även när blöjan är blöt! Har blöjor och våtservetter vid sängen och byter på plats, då vaknar hon inte och blir nöjd sen
Alltså, är det normalt att amma bara ca var tredje timma när de är sex-sju veckor gamla? Edit är dessutom en snabbätare och blir ofta klar på fem minuter...
Hittills har hon dock gått upp bra i vikt men det känns konstigt. Har försökt erbjuda oftare men då blir hon skitsur!
Tycker inte mina bröst blir ömma mellan amningarna heller, men de är väl inställda på att hon äter så sällan?
Någon annan dom har samma "problem"?
Alltså, är det normalt att amma bara ca var tredje timma när de är sex-sju veckor gamla? Edit är dessutom en snabbätare och blir ofta klar på fem minuter...
Hittills har hon dock gått upp bra i vikt men det känns konstigt. Har försökt erbjuda oftare men då blir hon skitsur!
Tycker inte mina bröst blir ömma mellan amningarna heller, men de är väl inställda på att hon äter så sällan?
Någon annan dom har samma "problem"?
Oj fick en chock nu när jag vaknade! Min plutt åt vid kl 18 och sov från 19-02 :-O Jag gick och lade mig vid 20 så nu känner jag mig till och med utvilad
Idag ska vi på två-månaders kontrollen...
Ni med oroliga bebisar på nätterna : ni har säkert redan provat men min dotter är likadan om hon har magkrångel/gaser men även när blöjan är blöt! Har blöjor och våtservetter vid sängen och byter på plats, då vaknar hon inte och blir nöjd sen
Jag har aldrig tänkt på att ta henne till skötbordet på natten, byter alltid i sängen, tönder inte ens lampan utan har bara lite ljus ifrån hallen. Men blöjbyte hjälper inte hon är orolig ändå :(
Det där med maggdroppar är en hel vetenskap och nada info får man...
Det jag iaf nu vet och kan dela med mig av är att Semper tar ca 2v innan de hjälper märkvärdigt (trodde det skulle gå på några dygn) och man kan köra Semper och Minifom tillsammans och man kan inte överdosera någon av dom. Så om ni inte gjort de redan kör hårt! jag häller inte ens upp Minifomen på sked längre utan direkt i munnen ett par klunkar.
Här hjälpte inte semperdropparna. Däremot Minifom har hjälpt såå mycket
Snart 7 veckor. Min lilla Sienna :)