• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • förväntansfull2014
    Erika 146 skrev 2014-08-08 22:38:25 följande:

Har mycket name it och newbie ändå för gillar kläderna men de är ju så olika i stl iaf när man har en tjej av större modell

beställde från lindex och fick det igår, samma där! 2 av 4 bodysar var smalare i modellen fast det var stl 68 på alla.. supertråkigt. 

Tack! jag älskar verkligen vagnen men kommer nog få byta till sittdel tidigare än jag trott då jag redan nu får bygga upp under madrassen för hon vill upp och se. Samma i babyskyddet då trycker hon fram sig och blir förbannad för hon är fastspänd hahaha

Låter ju som min kille Vill mer å mer bli buren då han är mer med å ser allt. Hur har du byggt upp i vagnen? Babydkyddet kommer här att bytas ut nu under hösten, vill att han växer till sig lite till. Speciellt mer i vikt. Men de är lite jobbigt när de vill mer än vad deras kroppar vill. Trots detta har våran kille varit helt otrolig. Vi har åkt ca 170 mil på 2 veckor å varit i 3 städer å han har inte gnällt mycket?
  • lupin84

Thor vill också vara med, bli buren - se!! Så inte gärna liggdel/ babyskydd. Han är nu 61 lång... inte mkt plats kvar på längden i liggdelarna ( emmaljunga/ babytravel) . I morn blir han tre månader, då ska vi trycka hand o fot för att göra tavla (lifestone) har gjort det med syskonen också tre månader gamla. :) så fint! Hur får era syskon gå på förskolan nu när ni är föräldralediga?

• maribel

Senaste bvc besök. 3mån och 6840g, 62cm lång. Hjälp vart tog min lilla bebis vägen? Hur ska liggdelen räcka när benen redan slår i kanten.

• Erika 146
    förväntansfull2014 skrev 2014-08-09 10:09:43 följande:
    Låter ju som min kille Vill mer å mer bli buren då han är mer med å ser allt. Hur har du byggt upp i vagnen? Babydkyddet kommer här att bytas ut nu under hösten, vill att han växer till sig lite till. Speciellt mer i vikt. Men de är lite jobbigt när de vill mer än vad deras kroppar vill. Trots detta har våran kille varit helt otrolig. Vi har åkt ca 170 mil på 2 veckor å varit i 3 städer å han har inte gnällt mycket?
    Jag vek en liten handduk två ggr och så tog jag en filt och vek den en gång och vek in ena änden och la på handduken och allt under madrassen, då blev det som en liten backe och Meja ligger ändå ner men mer vinklad upp med överkroppen så hon ser ut. Så nu har hon upptäckt raden av pingusar som hänger i sufletten

Det lär nog bli byte till barnstol för oss med om inte allt för länge. vad är minimum vikt för barnstol? 
  • kokos
    lupin84 skrev 2014-08-09 21:44:45 följande:

Thor vill också vara med, bli buren - se!! Så inte gärna liggdel/ babyskydd. Han är nu 61 lång... inte mkt plats kvar på längden i liggdelarna ( emmaljunga/ babytravel) . I morn blir han tre månader, då ska vi trycka hand o fot för att göra tavla (lifestone) har gjort det med syskonen också tre månader gamla. :) så fint! Hur får era syskon gå på förskolan nu när ni är föräldralediga?

Mina går 9-15 på förskolan. Min bebis vill inte heller ligga. Han ska dessutom inte halvsitta utan sitta riktigt men mest ska han stå
  • förväntansfull2014

Va kul att läsa hur lika våra bebisar utvecklas Här började sambon fundera på hoppgunga å matstol nu... Kommer inte ihåg när jag började med det till mina stora killar. Vad tänker ni andra ha för bilbarnstol, märke å tankar kring det. Tar gärna emot tips å era funderingar.

Känns konstigt att plutten blir 3 månader redan. Tyckte att han kom precis å ändå som att han alltid varit en del av vår familj<3 Tänk att det är denna månad förra året som vi gjorde våra små mirakel

• lupin84

9kg är det på våran nästa stol. Britax multi tech. Här där våra barn går har dem bestämda 15 timmars tider, måndag- torsdag 8.30-12.15. Gillar det inte, har dessutom från nu två ställen att lämna o hämta på... :/ vilket körande det blir och nästan ingen tid för lillebror.... hade velat ha tre dagar 9-14! Idag har vi värsta höstdagen, ösregn - det vräker ner!! Får planera upp massa inne aktiviteter...

• maribel
    lupin84 skrev 2014-08-11 07:09:36 följande:

9kg är det på våran nästa stol. Britax multi tech. Här där våra barn går har dem bestämda 15 timmars tider, måndag- torsdag 8.30-12.15. Gillar det inte, har dessutom från nu två ställen att lämna o hämta på... :/ vilket körande det blir och nästan ingen tid för lillebror.... hade velat ha tre dagar 9-14! Idag har vi värsta höstdagen, ösregn - det vräker ner!! Får planera upp massa inne aktiviteter...

Oj, vad stressiga tider. Här där vi bor har man rätt till 30h vecka.(men det tycker jag kanske är för mycket).
  • lupin84
    maribel skrev 2014-08-11 13:08:30 följande:
    Oj, vad stressiga tider. Här där vi bor har man rätt till 30h vecka.(men det tycker jag kanske är för mycket).

Lite stressigt blir det :/ vill ju ha lite tid för lillebror o även hinna göra nåt hemma eller åka iväg pä nåt.
  • trulle82

Är det bara jag som har problem med att hon bara sover ca 30min i streck på dagarna? Väldigt frustrerande. Försöker att vagga och med nappen men det går inte. Hur gör ni?

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014