• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • kokos
    trulle82 skrev 2014-08-26 15:34:43 följande:

Har ni tänkt på vad ni ska ha för bilbarnstol efter babyskyddet?

Hur länge använder man babyskyddet? Vi hade ingen bil med första två barnen så det är en djungel för mig
  • Erika 146

Åh roligt att det gått bra Förväntansfull!

Ja för oss blev det lite panik med bilstol eftersom Meja gallskrek så fort vi satt henne i babyskyddet. Tur nig löste det sig väldigt bra då en bekant hade en kombostol (babyskydd och bilstol i en, 0-18kg) så köpte den för mindre än halva priset mot vad en ny kostar. Annars är ju bilstolarna från 9kg.
    Det är en Akta graco duologic och vi hade akta graco logico på babyskyddet.

• trulle82
    kokos skrev 2014-08-26 16:05:34 följande:
    Hur länge använder man babyskyddet? Vi hade ingen bil med första två barnen så det är en djungel för mig
    Första gången för mig oxå Glad Trodde det var upp till 9 kg men såg nu att det var till 13 kg.
  • Maliiin
    trulle82 skrev 2014-08-26 16:54:33 följande:

Första gången för mig oxå  Trodde det var upp till 9 kg men såg nu att det var till 13 kg.

Jo babyskydd är oftast till 13 kg men många byter innan då man brukar tycka att bebisen är för stor( lång kanske) för babyskyddet, så sa dom åt oss när vi köpte babyskyddet i alla fall:)
  • SophiaI

Brukar man inte säga att man ska byta till annan stol när bebisen sitter bra (stadigt själv alltså)? Vi bytte innan stora dottern vägde 9 kg (hon vägde 8,3 kg när hon var ett år).

• förväntansfull2014

Vi har provat ut en BeSafe izi Plus 9-25 kg. Så att plutten verkligen kan sitta baklänges till minst 4-4,5 års ålder. Vill ha vikten på plus sidan, vet ju inte hur stor han är om några år Dessutom vill jag ha en stol som man kan ändra lutning på under tiden man ex åker i bilen. Så om de sover kan lutas lite mer bak när de blir äldre, detta lägge är det som kommer att gälla i början. Å vi kommer att byta stol så fort plutten kan sitta själv eller väger 9 kg, då dessa stolar är säkrare än babyskyddet som han bla inte trivs i.

trulle82 skrev 2014-08-26 15:34:43 följande:

Har ni tänkt på vad ni ska ha för bilbarnstol efter babyskyddet?

• trulle82

Störigt när man inte lyckas sova när väl lillan ligger och sover i sin egen säng. Ska dessutom på bröllop imorgon så blir stressad när jag inte kan sova :(

• kokos

Fler som är vakna på natten ser jag Jag blir klarvaken vid denna tiden... Igår ställde jag mig i köket och slängde ihop en tårta. Får mycket gjort när alla barnen sover men dagen blir väääldigt lång

Min bebis har börja sova så konstigt på dagen. Vaknar av minsta ljud från att ha sovit jättebra. Han börjar dessutom få fram sina första tänder. Men är säkert någon utvecklingsfas också. Han ska helst vara i min famn. Kan bli jätteledsen om någon annan bär honom osv

• trulle82
    kokos skrev 2014-08-30 03:53:13 följande:

Fler som är vakna på natten ser jag Jag blir klarvaken vid denna tiden... Igår ställde jag mig i köket och slängde ihop en tårta. Får mycket gjort när alla barnen sover men dagen blir väääldigt lång

Min bebis har börja sova så konstigt på dagen. Vaknar av minsta ljud från att ha sovit jättebra. Han börjar dessutom få fram sina första tänder. Men är säkert någon utvecklingsfas också. Han ska helst vara i min famn. Kan bli jätteledsen om någon annan bär honom osv

Haha ja Skrattande Somnade vid 5 tiden men då hade jag varit vaken sen 1. 

Hur gammal är han? Ja de kan ju bli mer klängiga och lite blyga för främlingar när de går in i en utvecklingsfas sägs det, om man läser växa och upptäcka världen. Sover sämre då också. De går in i en ny fas kring v14-15 (som håller i sig till v19). Är säkert olika dock från barn till barn såklart. Tror min tjej är inne i den. Hon var väldigt mammig för någon vecka sen. Sover inte så bra, men det beror nog inte på fasen dock Skrattande
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014