Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Har ni tänkt på vad ni ska ha för bilbarnstol efter babyskyddet?
Åh roligt att det gått bra Förväntansfull!
Ja för oss blev det lite panik med bilstol eftersom Meja gallskrek så fort vi satt henne i babyskyddet. Tur nig löste det sig väldigt bra då en bekant hade en kombostol (babyskydd och bilstol i en, 0-18kg) så köpte den för mindre än halva priset mot vad en ny kostar. Annars är ju bilstolarna från 9kg.
Det är en Akta graco duologic och vi hade akta graco logico på babyskyddet.
Första gången för mig oxå Trodde det var upp till 9 kg men såg nu att det var till 13 kg.
Brukar man inte säga att man ska byta till annan stol när bebisen sitter bra (stadigt själv alltså)? Vi bytte innan stora dottern vägde 9 kg (hon vägde 8,3 kg när hon var ett år).
Vi har provat ut en BeSafe izi Plus 9-25 kg. Så att plutten verkligen kan sitta baklänges till minst 4-4,5 års ålder. Vill ha vikten på plus sidan, vet ju inte hur stor han är om några år Dessutom vill jag ha en stol som man kan ändra lutning på under tiden man ex åker i bilen. Så om de sover kan lutas lite mer bak när de blir äldre, detta lägge är det som kommer att gälla i början. Å vi kommer att byta stol så fort plutten kan sitta själv eller väger 9 kg, då dessa stolar är säkrare än babyskyddet som han bla inte trivs i.
Har ni tänkt på vad ni ska ha för bilbarnstol efter babyskyddet?
Störigt när man inte lyckas sova när väl lillan ligger och sover i sin egen säng. Ska dessutom på bröllop imorgon så blir stressad när jag inte kan sova :(
Fler som är vakna på natten ser jag Jag blir klarvaken vid denna tiden... Igår ställde jag mig i köket och slängde ihop en tårta. Får mycket gjort när alla barnen sover men dagen blir väääldigt lång
Min bebis har börja sova så konstigt på dagen. Vaknar av minsta ljud från att ha sovit jättebra. Han börjar dessutom få fram sina första tänder. Men är säkert någon utvecklingsfas också. Han ska helst vara i min famn. Kan bli jätteledsen om någon annan bär honom osv
Fler som är vakna på natten ser jag Jag blir klarvaken vid denna tiden... Igår ställde jag mig i köket och slängde ihop en tårta. Får mycket gjort när alla barnen sover men dagen blir väääldigt lång
Min bebis har börja sova så konstigt på dagen. Vaknar av minsta ljud från att ha sovit jättebra. Han börjar dessutom få fram sina första tänder. Men är säkert någon utvecklingsfas också. Han ska helst vara i min famn. Kan bli jätteledsen om någon annan bär honom osv