• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • trulle82
    SophiaI skrev 2014-08-28 13:18:31 följande:

Brukar man inte säga att man ska byta till annan stol när bebisen sitter bra (stadigt själv alltså)? Vi bytte innan stora dottern vägde 9 kg (hon vägde 8,3 kg när hon var ett år).

Ja så är det säkert. Kilogränsen är säkert satt som säkerhetsgräns. Nog många som växer ur den tidigare.

Dröjer väl ett litet tag till men har dålig koll på vilken stol jag vill ha sen, då det är första gången :) 
  • trulle82
    Erika 146 skrev 2014-08-26 16:22:50 följande:

Åh roligt att det gått bra Förväntansfull!

Ja för oss blev det lite panik med bilstol eftersom Meja gallskrek så fort vi satt henne i babyskyddet. Tur nig löste det sig väldigt bra då en bekant hade en kombostol (babyskydd och bilstol i en, 0-18kg) så köpte den för mindre än halva priset mot vad en ny kostar. Annars är ju bilstolarna från 9kg.
    Det är en Akta graco duologic och vi hade akta graco logico på babyskyddet.

Ja Alva sover fortfarande ganska bra i babyskyddet när hon är trött. Men är hon vaken blir hon lätt gnällig eller till och med hysterisk för att hon inte vill sitta fast där längre. Bra när man kan köpa av kompisar, det kostar ju en del.
  • Ciliaja

I morgon är det 3 måmsdskontroll. Vikt å längd på era 3 månaders? :)

• SophiaI
    Ciliaja skrev 2014-09-01 13:16:41 följande:

I morgon är det 3 måmsdskontroll. Vikt å längd på era 3 månaders? :)

Vi har varit hos BVC idag med sprutor :(

5345 gram! Längden togs inte men var 57,8 cm för två veckor sedan.

Liten men naggande god :)
  • maribel

Min vägde 6830 och var 62.5 lång vid 3mån.

Känns inte som en liten bebis längre.

• Erika 146

Meja blev 3 mån förra veckan och vi tog sprutor förra måndan. Hon vägde 6860 och var 61 lång, exakt 10cm längre sen födseln och nästan exakt 3kg + sen födseln stora tjejen min

• trulle82

Min vägde 5868 kg och var 59,5cm lång tror jag vid 12 veckor. Hon är 17 veckor imorgon och ska vägas och mätas igen :)

• Amalian83

Min var på 3mån förra veckan och vägde då 7,5 kg och var 64 cm. Föddes på 3,4 kg och 49 cm. Ofattbart vad snabbt hon växer.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014