• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • maribel
    Ciliaja skrev 2014-08-18 21:28:57 följande:

Sienna har händerna i munnen hela dagarna typ. Å jag har fått börja ha dregel haklappar på henne. BVC sköterskan sa att det kan vara så flera månader innan första tanden

Bra! Kanske dröjer till tänderna då,Glad
  • Erika 146

Det var samma här med sömn på dagtid, hon sov flera timmar om jag höll henne annars bara korta stunder vilket gjorde henne missnöjd precis hela tiden. Vagnen funkade oxå om jag vaggade/körde på tröskel men man kan liksom inte ha det så! Vi köpte en Akta graco swing n bounce (kolikgunga i folkmun), dyrt med idag hade jag kunnat betala det dubbla för vilken frihet!! Hon älskar den och sover allra bäst i den på dagarna, oftast 1,5-2h ibland 4-5h! Sjukt gladare tjej när hon är vaken oxå och har fått sovit som hon behöver.

Meja har varit bra sen födseln med sovning på nätterna, när jag ammade gick det 2-3h mellan måltiderna och nu äter hon i regel sista flaskan mellan 23-00 och sover sen 4-5h äter sen sover 2-3h och sen börjar dagen runt 9.

Kan 3mån bebisar bli åksjuka? Nån som vet?

• SophiaI
    maribel skrev 2014-08-18 21:19:07 följande:
    Frustrerande här med!!

Vår lilla sover 15min, är vaken 1h sover 15min. Kan sova mer om han ligger i någons famn men det har man inte tid med med två barn till. Vi har testat allt, vagn, napp, bärsele men inget funkar detta är jättejobbigt och så här håller det på till 2230 varje kväll.

Nå´n mer som har en bebis som suger på händerna och dreglar mycket? Hoppas inte tänder är på G än?
    Här sugs det också på händerna och har gjorts i minst tre veckor :)
  • maribel
    Erika 146 skrev 2014-08-19 09:43:06 följande:

Det var samma här med sömn på dagtid, hon sov flera timmar om jag höll henne annars bara korta stunder vilket gjorde henne missnöjd precis hela tiden. Vagnen funkade oxå om jag vaggade/körde på tröskel men man kan liksom inte ha det så! Vi köpte en Akta graco swing n bounce (kolikgunga i folkmun), dyrt med idag hade jag kunnat betala det dubbla för vilken frihet!! Hon älskar den och sover allra bäst i den på dagarna, oftast 1,5-2h ibland 4-5h! Sjukt gladare tjej när hon är vaken oxå och har fått sovit som hon behöver.

Meja har varit bra sen födseln med sovning på nätterna, när jag ammade gick det 2-3h mellan måltiderna och nu äter hon i regel sista flaskan mellan 23-00 och sover sen 4-5h äter sen sover 2-3h och sen börjar dagen runt 9.

Oj, ska genast kolla på en så´n.
  • trulle82
    maribel skrev 2014-08-18 21:19:07 följande:
    Frustrerande här med!!

Vår lilla sover 15min, är vaken 1h sover 15min. Kan sova mer om han ligger i någons famn men det har man inte tid med med två barn till. Vi har testat allt, vagn, napp, bärsele men inget funkar detta är jättejobbigt och så här håller det på till 2230 varje kväll.

Nå´n mer som har en bebis som suger på händerna och dreglar mycket? Hoppas inte tänder är på G än?
    Nu och igår fick jag henne att sova 1h och 15 min :D så nöjd hehe..dock fick jag vara snabb och ta upp henne och vagga efter ca 20 min.
    Erika 146 skrev 2014-08-19 09:43:06 följande:

Oj en sån ska jag kolla efter, ska genast kolla blocket :)
  • didelido

Hej!

Kul att hitta lite majbebisar!! Ngn som har tips på bloggar där bebisar är födda april/maj/juni? Är så kul att se och läsa om andras bebisar, utveckling etc.

Vår kille föddes 2 månader för tidigt men följer sin normala kurva, dvs majkurvan.. Både motoriskt och viktmässigt.

• förväntansfull2014

Här äts det ofta, typ varannan till var tredje timme under dagen. Fram tills för 3 nätter åt plutten sista målet ca 22 å vakna mellan 4.30-5.30 åt somna om å åt vid 7 igen. Men nu äter han 22 sover till 2.30 å därefter ca 1 gång i timmen E helt slut på morgonen...

Med detta så har han inte gått upp så bra i vikt. Tror inte att jag har tillräckligt med fet mjölk. Nu vid 3 månader vägde han 6160 gr å 66 cm lång. Har växt 2,5 cm å ökat 350 gr på 3,5 vecka... Så bvc vill att jag ger ca 50 ml tillägg tre gånger om dagen. Helt ok för mig men plutten vägrar ta flaskan. Sväljer tillägget men suger inte på flaska. Några tips å vilket tillägg?

Ang suga på händer å dregla, det gör vi här med Har gjort så i ca 3 veckor å det blir så blöt överallt, haha

• SophiaI
    förväntansfull2014 skrev 2014-08-20 11:47:58 följande:

Här äts det ofta, typ varannan till var tredje timme under dagen. Fram tills för 3 nätter åt plutten sista målet ca 22 å vakna mellan 4.30-5.30 åt somna om å åt vid 7 igen. Men nu äter han 22 sover till 2.30 å därefter ca 1 gång i timmen smile4.gif E helt slut på morgonen...

Med detta så har han inte gått upp så bra i vikt. Tror inte att jag har tillräckligt med fet mjölk. Nu vid 3 månader vägde han 6160 gr å 66 cm lång. Har växt 2,5 cm å ökat 350 gr på 3,5 vecka... Så bvc vill att jag ger ca 50 ml tillägg tre gånger om dagen. Helt ok för mig men plutten vägrar ta flaskan. Sväljer tillägget men suger inte på flaska. Några tips å vilket tillägg?

Ang suga på händer å dregla, det gör vi här med smile1.gif Har gjort så i ca 3 veckor å det blir så blöt överallt, haha

Men det var väl inte så dålig viktuppgång?

Edit är 12 veckor och väger 5085 gram, 57,8 cm lång. Gått upp drygt 300 gram på två veckor och följer sina kurvor fint.

Hon har också börjat äta oftare på natten, men oftast bara en gång extra.
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014