Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Stackars dom små som ska ta sprutor :(. Min ska ta om en vecka!
Nätterna är fortfarande ganska jobbiga. Hon vaknar en gång i timmen ungefär. Ibland sover hon två. På dagarna myser vi :) hon gillar leksaker med mycket färg och sitter gärna i babysittern om hon är mätt å pigg. Väldigt glad bebis, nöjd när de händer saker :)
Vi går till öppna förskolan en stund på morgonen. min vill helst bli buren för tillfället. Han kan sitta en kort stund i babysittern eller ligga i babygym. Jag har alltid med bärselen för han vill inte ligga i vagnen. Jag gillar att promenera så det blir mycket av den varan
Jag tycker dagarna går fort även om vi inte gör så mycket. Kanske för att hon inte sover så mycket och jag måste underhålla henne. Min vill också gärna bli buren för tillfället. Idag tog jag en sväng på lokala köpcentrumet, shoppade lite. Jag har inte vågat mig på så mycket sånt än för jag är så rädd att hon ska börja skrika lite löjligt hehe..men det gick hur bra som helst. BVC om en vecka. 16 veckor nu.
Här togs det också sprutor idag. Aj aj aaaaj vad det gjorde ont i bebisens ben och mammas hjärta. Tur att pappa var med och lugnade sina tjejer :)
Hon sov nästan tre timmar efteråt, vilket är väldigt ovanligt och därför garanterat pga sprutorna. Ingen feber ännu och inte mer gråtig än vanligt vid nattandet.
Jag är orolig att vi inte har tillräckligt lugna dagar. Hinner liksom inte bara sitta och glo på varandra och träna rygg och nacke så mycket som man kanske borde. Dagarna går så fort! Vi promenerar en del, sitter i parken, tränar ute med andra mammor och bebisar (bootcamp för nyblivna mammor), går på bebisbio med mammagruppen, går på café, hälsar på kusinerna, hälsar på pappas jobb. Är vi hemma sjunger vi, går runt och tittar på lägenheten, ligger på lekmattan och tränar, ligger i sängen och kollar på mobilen med fjärilar eller sitter och pratar med varandra. Mysigt, men visst blir man lite rastlös emellanåt. Min bebis blir trött med ett par timmars mellanrum så jag får mig lite korta pauser.
Här går dagarna också fort speciellt när man ska hämta storasyskonen kl 1330.
brukar sitta i babysittern och ligga lite i babygymmet och två dagar i veckan går jag på mammafika och öppen förskola. Min lillpojke vill fortfarande mest bli buren och ligger inte i vagn så bärselen är ett måste vilket är jobbigt när han väger över 7kg.
Dem andra barnen gillade att åka vagn och jag hade hoppats på att kunna ta barnvagnspromenader men det går inte. Idag var jag till Ica och fick stanna 4ggr på vägen och bära honom.
Min plutt tar inte nappen men vill verkligen inte "snutta" sen flera veckor tillbaka, han blir arg om man lägger honom vid bröstet utom när han ska äta? Han äter dessutom bara på ett bröst nu, vill inte ha båda samtidigt? Hoppas han ändå går upp i vikt? Äter era bebbar mindre?
Ni vars bebbar inte villiga i vagnen, är det även i sittdelen? Meja är mycket nöjdare i sittdelen nu fast det tog ett par promenader för henne att komma på att den var bättre ð??? Så nu promeneras det mycket! Hunden är nöjd över det och så hoppas jag gå av mig lite kilon, har 11kg kvar.
Dagarna sjukt fort! Försöker ha några dagar i veckan som vi bara är hemma, annars är det alltid nåt, mamma/bby dejt hos varann, fika på stan eller bbycafe, bbysång. Föräldragruppen drar igång igen nästa vecka vilket oxå blir kul och ännu en aktivitet att roa oss med ð???
Meja är inte så road av att nack/rygg träna men försöker ha henne på mage iaf en gång om dagen. Bbygym och leksaker som låter och rör sig är roliga men man får byta snabbt för att hålla hennes humör. Det brinner fort när det inte passar hahað???
Ni vars bebbar inte villiga i vagnen, är det även i sittdelen? Meja är mycket nöjdare i sittdelen nu fast det tog ett par promenader för henne att komma på att den var bättre ð??? Så nu promeneras det mycket! Hunden är nöjd över det och så hoppas jag gå av mig lite kilon, har 11kg kvar.
Dagarna sjukt fort! Försöker ha några dagar i veckan som vi bara är hemma, annars är det alltid nåt, mamma/bby dejt hos varann, fika på stan eller bbycafe, bbysång. Föräldragruppen drar igång igen nästa vecka vilket oxå blir kul och ännu en aktivitet att roa oss med ð???
Meja är inte så road av att nack/rygg träna men försöker ha henne på mage iaf en gång om dagen. Bbygym och leksaker som låter och rör sig är roliga men man får byta snabbt för att hålla hennes humör. Det brinner fort när det inte passar hahað???
Hej, här har vi tränat med att vänja oss vid både flaska å smaken. Det blev bättre när vi tog Nan istället för Baby Semp. Å i lördags så tog han bara å käka ifrån flaskan Vilken lycka... Igår var jag ute å övningskörde med mellansonen å kom äntligen fick sambon mata plutten. Först åt han 90 ml var inte mätt utan tog direkt 60 ml till. Somnade sen 21.15 å jag väckte honom 6.05 för att tuttarna spränge, sen sov han vidare till 10 med en matning till kl 8.20. Nu kan jag jobba på lördag med gott samvete
Förväntansfull
Hur har det gått för dig?
Har ni tänkt på vad ni ska ha för bilbarnstol efter babyskyddet?