• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • Ciliaja
    Erika 146 skrev 2014-09-23 23:14:37 följande:

Ni vars bebbar sover så dåligt på nätterna, ammar ni eller ger ersättning? Flera i min föräldragrupp som ammar men har haft bebbar som sover dåligt (ändå bra viktuppgång) började med ersättning som sista mål innan läggning och under natten vilket gjorde stor skillnad.

Ja Meja skulle till 100% fortfarande sova dåligt på dagarna om vi inte köpt "kolikgungan" för 2mån sen. Hon sover inge större i bilen/vagnen om hon inte är megatrött och famnen bara 10-15min. Tackar dock högre makter att hon sover så bra på nätter och i egen säng dessutom.

Jag ammar med men har provat ersättning och set var ingen skillnad :/
  • Ciliaja
    SophiaI skrev 2014-10-03 12:25:15 följande:

Någon mer som har en bebis som ibland är vaken på nätterna? Börjar bli riktigt trött på det :( Hade varit lugnt om hon velat amma varje timma och direkt somnat om, istället för att vara vaken och ligga och sprattla och ibland måste man upp och vagga för att hon ska somna om. Suck.

Hehe min vaknar en gång i timmen och ammar å somnar sällan om av det utan vill upp så jag måste söva på annat sätt. Håller med. Suck. ;)
  • kokos

Min plutt lägger sig för natten runt 19. Brukar äta vid 03 och innan läggdags. Nu sover han dåligt för han vänder sig från rygg till mage och tvärtom även i sömnen

• förväntansfull2014
    Erika 146 skrev 2014-10-07 23:02:26 följande:

Hur lägger ni era små för natten och när? Äts det nattetid?

Här valde mini för 3 v sedan att han ville somna mellan 19.30-20.00 för natten istället för 21.30-22.00 Å vaknar oftast vid 4-tiden för lite tutte för att somna om på 2 sekunder. Men imorses så vaknade han 5.30 å ville snutta lite.
  • förväntansfull2014

Har era pluttar fått tänder? Förra måndagen kom ena där nere å i måndags den andra. Min stora fick sina tänder vid 8-8.5 månad så jag tycker att det är jättrtidigt...

• kokos
    förväntansfull2014 skrev 2014-10-08 08:32:29 följande:

Har era pluttar fått tänder? Förra måndagen kom ena där nere å i måndags den andra. Min stora fick sina tänder vid 8-8.5 månad så jag tycker att det är jättrtidigt...

Jag tycker min plutt är sen med tänder då mina andra fick vid 4 månader. Dom är dock precis uner tandköttet så de spricker nog igenom närsom...

Igår letade jag efter honom Ha de lagt honom på en bebisfilt vid tv och gick på toa. När jag kom tillbaka var han borta! Då hade han rullat runt så manga gånger att han låg under soffbordet :-O Så nu gäller det att hålla ögonen ordentligt på honom
  • trulle82
    trulle82 skrev 2014-09-24 20:22:10 följande:

Känner ni er helt återställda i underlivet efter förlossningen? Jag fick bristningar grad 1 och 2, men tycker fortfarande att det känns obehagligt. Kan svida ibland. När jag kollar i spegel så ser det lite konstigt ut tycker jag, det ser ut som en bula eller vad man ska säga precis vid hålet. Jag var på återkontroll vid v8 och då sa barnmorskan att det läkt fint. Ska dit och sätta i en spiral om 2 veckor, så får höra då med henne.

Nu har jag varit hos barnmorskan. Det som sticker ut är inte framfall iaf, skönt. Däremot är det en slemhinneutväxt från såret jag hade inne i slidan efter förlossningen som måste opereras bort. Det är nog ett litet ingrepp, och inget akut. Men ska bli skönt nrä det är gjort. Men då får man ju stå ut med stygn igen.. Men det är ändå en lättnad att det inte var framfall, det har jg oroat mig för ett tag nu. 
  • lupin84

Thor 5 månader somnar ca 19.30 för natten, äter vid 3-4 tiden men somnar sedan om till ca 8.

inga tänder ännu, men bröderna fick tänder först vid 8 månader, blir kanske samma för Thor?!

går framåt med smakisar, gröt älskar han.

Han vänder från mage till rygg men ej tvärtom. Roterar på mage... vill så mycket o blir arg...

• kokos

Hej i tråden!

Hur går det för alla? Mår bebisarna bra?

Här är det förkylt men ingen annan som är så jag undrar om det kan hänga ihop med tandsprickning. Mina andra fick alltid feber men nu är det bara snuvig....

Det går bra med mat. Brukar ge gröt på morgonen och byta ut ett mål mot riktig mat. Ibland lunch ibland middag lite beroende på hur länge han varit utan och sovit. Han älskar mat

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014