Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Ni vars bebbar sover så dåligt på nätterna, ammar ni eller ger ersättning? Flera i min föräldragrupp som ammar men har haft bebbar som sover dåligt (ändå bra viktuppgång) började med ersättning som sista mål innan läggning och under natten vilket gjorde stor skillnad.
Ja Meja skulle till 100% fortfarande sova dåligt på dagarna om vi inte köpt "kolikgungan" för 2mån sen. Hon sover inge större i bilen/vagnen om hon inte är megatrött och famnen bara 10-15min. Tackar dock högre makter att hon sover så bra på nätter och i egen säng dessutom.
Någon mer som har en bebis som ibland är vaken på nätterna? Börjar bli riktigt trött på det :( Hade varit lugnt om hon velat amma varje timma och direkt somnat om, istället för att vara vaken och ligga och sprattla och ibland måste man upp och vagga för att hon ska somna om. Suck.
Hur lägger ni era små för natten och när? Äts det nattetid?
Min plutt lägger sig för natten runt 19. Brukar äta vid 03 och innan läggdags. Nu sover han dåligt för han vänder sig från rygg till mage och tvärtom även i sömnen
Hur lägger ni era små för natten och när? Äts det nattetid?
Har era pluttar fått tänder? Förra måndagen kom ena där nere å i måndags den andra. Min stora fick sina tänder vid 8-8.5 månad så jag tycker att det är jättrtidigt...
Har era pluttar fått tänder? Förra måndagen kom ena där nere å i måndags den andra. Min stora fick sina tänder vid 8-8.5 månad så jag tycker att det är jättrtidigt...
Känner ni er helt återställda i underlivet efter förlossningen? Jag fick bristningar grad 1 och 2, men tycker fortfarande att det känns obehagligt. Kan svida ibland. När jag kollar i spegel så ser det lite konstigt ut tycker jag, det ser ut som en bula eller vad man ska säga precis vid hålet. Jag var på återkontroll vid v8 och då sa barnmorskan att det läkt fint. Ska dit och sätta i en spiral om 2 veckor, så får höra då med henne.
Thor 5 månader somnar ca 19.30 för natten, äter vid 3-4 tiden men somnar sedan om till ca 8.
inga tänder ännu, men bröderna fick tänder först vid 8 månader, blir kanske samma för Thor?!
går framåt med smakisar, gröt älskar han.
Han vänder från mage till rygg men ej tvärtom. Roterar på mage... vill så mycket o blir arg...
Hej i tråden!
Hur går det för alla? Mår bebisarna bra?
Här är det förkylt men ingen annan som är så jag undrar om det kan hänga ihop med tandsprickning. Mina andra fick alltid feber men nu är det bara snuvig....
Det går bra med mat. Brukar ge gröt på morgonen och byta ut ett mål mot riktig mat. Ibland lunch ibland middag lite beroende på hur länge han varit utan och sovit. Han älskar mat