• Flamma

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Börjar med en bild på den 1 maj bebisen. Han var inte först av bebisarna i tråden, men han var nog den första i maj..?

Njuter i fulla drag av vår lilla Melker. Sån himla gosig liten plutt. En kopia av sina syskon i utseendet.

Tyvärr verkar han ha trånga tår kanaler eller nåt, för hans ögon geggar igen hela tiden . Torkar och torkar på stackaren.

• Flamma

Tack alla . Ja det är inte utan att man är rätt stolt över vad man kan åstadkomma

• Flamma
    kokos skrev 2014-05-10 18:46:51 följande:
    Blev du sydd något?? Isåfall, hur lång tid tog det innan stygnen släppte?
    Nej, inte sydd något. Blev inte en reva denna gången. Fick 4 st stygn efter ett litet klipp vid första förlossningen, men minns inte hur länge de satt.
  • Flamma
    kokos skrev 2014-05-10 18:50:25 följande:

Nu har jag accepterat att amningen inte kommer fungera denna gången heller smile4.gif När jag pumpade kom det max 15ml ur vänster och NADA ur höger. Jag försökte ge det jag pumpat ur men han rent ut sagt spottade ut det :-O Så nu ska jag bara njuta av bebis och inte stressa mig själv! Viktigaste är att vi båda mår bra...

Tråkigt när det inte fungerar, om man vill amma. Men hellre en mätt bebis och en icke slutkörd mamma, än att ta knäcken på dig själv. Det mår ju ingen bra av. Min dotter ammades i knappt 3 månader, pga att hon inte kunde tillgodose sej min mjölk. I efterhand så känns det lite sorgligt, men både hon och jag mådde bättre med ersättningen. Ibland kan fet ju vara den bästa lösningen.
  • Flamma
    trulle82 skrev 2014-05-11 15:45:34 följande:

Grattis till alla som fött smile1.gif

Känns som att det enda jag gör just nu är att amma. Så kanske hon somnar en stund men så fort hon vaknar vill hon amma igen. Behöver bara gå en kvart. Ska det vara så nu i början? När får de in lite mer tider?

Japp, så är det. Heeeela tiden - dygnet runt. Eller, det kanske inte är så för alla. Men vi har det så. Här smaskas det jämt .

Tyvärr har stackars Melker haft ont i magen i natt. Så var vaken i nästan 4,5 timma. Så länge har han aldrig vart vaken innan. Gick liksom i skov och man såg hur han spände sig och panik skrek nästan. Stackarn . Kom på sen när jag satt med honom att det kanske kunde vara vitlöks såsen från igår. Var riktigt mycket vitlök (och mycket gott), men det kanske inte var så gott för hans mage. Så jag har provat pysventilen och masserat. Och han har fisit och bajsat.

Nu sover han dock gott, efter ett uppskattat bad (mina andra har aldrig gillat att bada som spädisar).
  • Flamma
    kokos skrev 2014-05-11 18:27:28 följande:

Min lille prins är förkyld med täppt näsa smile4.gif Började med mellansonen sedan pappa och nu bebisen... Han vaknar och äter, är lite vaken och sover igen. Det gör de ju i början men man blir ju ändå nojjig. Han hostar inte och jag har gett saltdroppat plus högt under huvudet. Vad kan man mer göra??

När Melvin var liten så trodde jag att han var förkyld. Täppt och kråkor. Men BVC sa att det var mjölken som hamnat där. Tycker Melker har små kråkor i näsan, men det är väl oundvikligt med syskon..?

Jag har hört att man kan droppa bröstmjölken i näsan. Och så hög huvudände som du skrev. Kanske sova en stund i babyskyddet . . .
  • Flamma

Bara en fråga när det gäller avslaget. Hur länge kommer det färskt blod..? Vissa dagar kommer det inget alls och så kan det komma massa färskt blod dagen efter. Känner ibland att jag får nån sögs om känsla / magknip och ett par timmar efter blöder det.

• Flamma

Maliiin: Det beror nog lite på vad mjölkstockningen beror på. Tror att mina har berott på överproduktion. De hinner helt enkelt inte bli tömda. Och så nångång när jag ammat ute i värmen (med kall vind).

• Flamma

Ciliaja: Här är det typ 15 sekunder. Haha. Men pappan kan lägga ner honom en stund, jag får typ sova med honom på magen när jag vilar.

• Flamma

Var aktiv när vi hade gravid tråden, men sen har livet rullat på och jag har läst, men inte skrivit. Melker är nu 5 veckor . Sist vi vägde honom, vägde han ca 4,1 kg - stooor kille . Jag tror nog att vi ammar hundra gånger per dygn . Sömn är tydligen överskattat och det är minsann inget samarbete, mig och Melker emellan, när det gäller sovandet. Han kan sova hur länge som helst när jag INTE kan sova. Hm. . . Sen verkar han ha problem med magen och är mycket ledsen i perioder, och blir även ledsen när han blir övertrött, vilket är typ varje kväll.

Fångade ett leende på bild idag <3

• Flamma

Erika:

Melker är också sån nästan varenda kväll och jag tror, som du, på övertrött. Är ju mycket intryck för de små.

• Flamma

Idag har vi vart på 6 v koll . Melker växer jättebra. Han vägde 4910 gr idag, det är mer än när hans storasyster var 3 månader .

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014