Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Bra med en till tråd! 4dgr kvar till snitt och bebis!
Bra med en till tråd! 4dgr kvar till snitt och bebis!
I mån kom vår lilla pojke, 3640g och 52cm lång! Allt gick bra även om jag har värk och är orölig sen snittet. Känns helt fantastiskt med en bebis i huset igen! Så nu ansluter jag mig hit. Hur gamla har era bebisar Trulle82:här smaskas det också jämt, har sovit 2h senaste dygnen och samma här med att det inte går att flytta honom till mannen. Försöker håla ut 1v till innan napp! MadeleineH:har också 2barn på 5 och 8. Har gått jättebra med bebis och dem, enda problemet är att dem vill pussa och håla honomhela tiden och det blir lite för mycket för bebis märker man.Men det är också skilnad på att koma hem från bb med 1barn när man redan har 2 hemma. Allt måste liksom bara rulla på.
Behöver lite råd här! Idag är plutt 6dgr och är lite orolig för amningen. Tidigare har den alltid kommit igång på dag2 och brösten har varit fulla och det har läckt men nu läcker dem inte en enda droppe och plutt sover nästan hela dagarna så jag är orolig att han är trött och inte får i sig tillräckligt?
Hur mycket sov era bebisar första veckan, hur är era bröst?
Ja de har ju ersättning på bb så hon fick i sig runt 15ml när det var dags. Hon piggnade verkligen på sig och sökte mer aktivt efter bröst när hon var hungrig. Är de för hungriga går de typ in i dvala sa barnmorskorna.
Ja Molly sover sjukt mycket..i lördags hade hon en stund på dagen då hon sov 7 timmar i sträck och det är itne heller bra. Så då väckte vi henne och gav ersättning.
Vi fick en näringsplan att vi ska väcka henne varannan timme för att amma för mjölk finns det absolut! Det gäller bara att få in tillräckligt mycket.
Idag vid utskrivningen så sa barnmorskan att väcka henne varannan till var tredje timme