• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • MillaPo

Ja som skrev igår att inga flyningar mer torr som en öken...jahapp...idag kände ja bara att det rann o blev ju först livrädd o in på toa. Men nix vattenflytningar delux....dessutom mådde ja dovt illa fram till riktiga frukosten vi 8, började jobba 6...hoppas nu på ökade symptom för att ja kanske nojjar mindre då...

• Jennie1
    fröet2015 skrev 2014-05-01 06:27:28 följande:
    Sist ringde jag dem i vecka 12-13 eller något sånt, det tyckte de var lite sent.. :P Så den här gången tänkte jag ringa nästa vecka redan. 
    Ja, det känns lite småskumt att ringa nu,vågar inte tro att det är sant. Men man får väl ringa nästa vecka, då borde jag vara inne på vecka 5 eller 6 enligt dom... 

Nu har jag börjat få lite svagt illamående under tiden och en stund efter måltid, hoppas att det inte blir värre.
    Men det värsta kommer vara att inte kunna berätta för nån på ett tag.
    Vi har hyrt en stuga några stycken i helg och vanligtvis brukar man ju ta något att dricka, tror att många kommer misstänka något. Måste komma på en bra undanflykt, det är ju första maj idag så man får ju ljuga lite ;)
    Några bra förslag på undanflykter?
  • fröet2015
    Jennie1 skrev 2014-05-01 14:22:54 följande:
    Ja, det känns lite småskumt att ringa nu,vågar inte tro att det är sant. Men man får väl ringa nästa vecka, då borde jag vara inne på vecka 5 eller 6 enligt dom... 

Nu har jag börjat få lite svagt illamående under tiden och en stund efter måltid, hoppas att det inte blir värre.
    Men det värsta kommer vara att inte kunna berätta för nån på ett tag.
    Vi har hyrt en stuga några stycken i helg och vanligtvis brukar man ju ta något att dricka, tror att många kommer misstänka något. Måste komma på en bra undanflykt, det är ju första maj idag så man får ju ljuga lite ;)
    Några bra förslag på undanflykter?
    Hehe, nä, som sagt, det tog lång tid för mig att fatta det förra gången.. Den här gången kan jag lättare acceptera och tro att det faktiskt kommer att växa ett litet barn i min kropp. Ska ringa dem imorgon redan tänkte jag, har lite specifika frågor om mediciner och annat som känns viktiga att ta upp i god tid.

Mådde sjukt illa sist, kräktes dagligen i två månaders tid, så jag räknar kallt med att den skiten drar igång om två veckor eller så. Bara att kämpa sig igenom, tyvärr! :(

Äh, säg att du inte vill dricka, börjar de spekulera så säg bara att du inte vill prata om det. Då har du varken sagt något ej heller förnekat! 
  • fröet2015
    MillaPo skrev 2014-05-01 13:10:28 följande:
    Ja som skrev igår att inga flyningar mer torr som en öken...jahapp...idag kände ja bara att det rann o blev ju först livrädd o in på toa. Men nix vattenflytningar delux....dessutom mådde ja dovt illa fram till riktiga frukosten vi 8, började jobba 6...hoppas nu på ökade symptom för att ja kanske nojjar mindre då...
    Haha, lika bra att du vänjer dig direkt. Jag hade öken + kronisk svampinfektion förra graviditeten, jippie..
  • LängtansBlåaBlomma

Jag är bortrest och blir erbjuden vin, gin o tonic osv.... Skyller på min snuva och att jag inte är sugen. Det är synd att alkohol är så vanligt. Min sambo säger även saker som "du är lite trött va, du vill inte ha?" som stöd. Fast egentligen är det mindre misstänkt om han skulle fråga om jag vill ha. För en normal man erbjuder väl inte sin gravida tjej alkohol?? Ska nog be honom om det, att fråga mig.

• fröet2015
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-01 15:46:32 följande:
    Jag är bortrest och blir erbjuden vin, gin o tonic osv.... Skyller på min snuva och att jag inte är sugen. Det är synd att alkohol är så vanligt. Min sambo säger även saker som "du är lite trött va, du vill inte ha?" som stöd. Fast egentligen är det mindre misstänkt om han skulle fråga om jag vill ha. För en normal man erbjuder väl inte sin gravida tjej alkohol?? Ska nog be honom om det, att fråga mig.
    Ja, herregud, dricker man inte så tror folk antingen att man är gravid eller nykter alkoholist. Det existerar liksom inte att inte dricka.. Trist!
  • bejb

Säg att du äter antibiotika för nåt du inte vill diskutera om närmare :)

• LängtansBlåaBlomma

Jag blir aldrig tjatad på och det är skönt.
    Men jag oroar mig lite för framtiden. I veckan var jag i ett sammanhang m kollegor där det serverades vin. Då skyllde jag på huvudvärk och förkylning (som jag faktiskt hade). Men om ca två veckor ska vi på konferens, samma kollegor, och då kommer vi dricka vin. Förmodligen kommer de minnas att jag inte drack sist heller :/ och berätta i v 7 känns inte aktuellt. Antingen försöker jag få till ett glas alkoholfrit vid tillfälle, dricker man en gång är det oftast godkänt att hålla sig till vatten resten av kvällen. Fasiken också :) men jag får vara nöjd med att jag är gravid då, det är ju inte säkert än!

• RockTheRebell

"tyvärr" eller hur jag ska uttrycka det så har de ju ändrat på restriktionerna för sprit och antibiotika så den ursäkten duger inte mer än personliga skäl. Förut fick jag min första mat-reaktion... Den välstekta biffen smakade rött blod fast den var välstekta nästan torr pga att inte riskera nåt. Jag älskar kött juuu. Men de första 12 veckorna förra grav var stekas från köttfärs illa, men inte första grav. Så jag trodde det var en tjej andra gången pga skillnaden. Men det betyder ju inget för pojkar var de båda hehe så tyvärr får det väl inte gissa på att det är annorlunda för mig heller sen.

Svar på tråden BF Januari 2015