Inlägg från: fröet2015 |Visa alla inlägg
  • fröet2015

BF Januari 2015

Hoppar in här jag med! Plussade idag, BF kring 4/1. Har en 9-månaders sen tidigare. 

• fröet2015
    lillahanna skrev 2014-04-30 18:48:55 följande:
    Då va de slut på de roliga. 4+4 idag å nyss när jag va på toa så va de blod. Hade verkligen hoppats på att bebben skulle stanna den här gången. Nu lägger jag min under täcket.
    Usch, vad tråkigt.. :( Mardrömmen för oss alla! Ge inte upp bara. Kram
  • fröet2015
    Jennie1 skrev 2014-04-30 22:26:58 följande:
    Hej jag hoppar också in här. 
    :)
    Beräknad bf 4/1. När ska man ringa MVC?
    Detta är min första graviditet :)
    Sist ringde jag dem i vecka 12-13 eller något sånt, det tyckte de var lite sent.. :P Så den här gången tänkte jag ringa nästa vecka redan. 
  • fröet2015
    Jennie1 skrev 2014-05-01 14:22:54 följande:
    Ja, det känns lite småskumt att ringa nu,vågar inte tro att det är sant. Men man får väl ringa nästa vecka, då borde jag vara inne på vecka 5 eller 6 enligt dom... 

Nu har jag börjat få lite svagt illamående under tiden och en stund efter måltid, hoppas att det inte blir värre.
    Men det värsta kommer vara att inte kunna berätta för nån på ett tag.
    Vi har hyrt en stuga några stycken i helg och vanligtvis brukar man ju ta något att dricka, tror att många kommer misstänka något. Måste komma på en bra undanflykt, det är ju första maj idag så man får ju ljuga lite ;)
    Några bra förslag på undanflykter?
    Hehe, nä, som sagt, det tog lång tid för mig att fatta det förra gången.. Den här gången kan jag lättare acceptera och tro att det faktiskt kommer att växa ett litet barn i min kropp. Ska ringa dem imorgon redan tänkte jag, har lite specifika frågor om mediciner och annat som känns viktiga att ta upp i god tid.

Mådde sjukt illa sist, kräktes dagligen i två månaders tid, så jag räknar kallt med att den skiten drar igång om två veckor eller så. Bara att kämpa sig igenom, tyvärr! :(

Äh, säg att du inte vill dricka, börjar de spekulera så säg bara att du inte vill prata om det. Då har du varken sagt något ej heller förnekat! 
  • fröet2015
    MillaPo skrev 2014-05-01 13:10:28 följande:
    Ja som skrev igår att inga flyningar mer torr som en öken...jahapp...idag kände ja bara att det rann o blev ju först livrädd o in på toa. Men nix vattenflytningar delux....dessutom mådde ja dovt illa fram till riktiga frukosten vi 8, började jobba 6...hoppas nu på ökade symptom för att ja kanske nojjar mindre då...
    Haha, lika bra att du vänjer dig direkt. Jag hade öken + kronisk svampinfektion förra graviditeten, jippie..
  • fröet2015
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-01 15:46:32 följande:
    Jag är bortrest och blir erbjuden vin, gin o tonic osv.... Skyller på min snuva och att jag inte är sugen. Det är synd att alkohol är så vanligt. Min sambo säger även saker som "du är lite trött va, du vill inte ha?" som stöd. Fast egentligen är det mindre misstänkt om han skulle fråga om jag vill ha. För en normal man erbjuder väl inte sin gravida tjej alkohol?? Ska nog be honom om det, att fråga mig.
    Ja, herregud, dricker man inte så tror folk antingen att man är gravid eller nykter alkoholist. Det existerar liksom inte att inte dricka.. Trist!
  • fröet2015
    MillaPo skrev 2014-05-01 21:15:31 följande:
    Vi har redan berättat för hans föräldrar samt två vänner o en kusin som e som en syster till mig. Vill att dom ska veta om nått går fel så ja slipper hålla en fasad mot dom som står mig närmaste. Annars tänker vi inte berätta för omvärlden förens ef kuben. :) Har ni berättat för någon än ?
    Ja, för våra föräldrar, jag kunde inte hålla mig.. :) 
  • fröet2015
    RockTheRebell skrev 2014-05-02 08:28:07 följande:
    Det där ventilhålet är väldigt viktigt! :) jag har delegerat om farligare uppgifter också redan så som medicinering och vaccinering med kanyler etc. Såå det tar inget geni på den här arbetsplatsen att räkna ut varför. Eftersom jag "är" företaget så fick de ju jobba extra när vi födde lillebror och så vidare. Läkarbesöket för fertiletetskoll och tabletter jobbade de också och är måna om mig så de förtjänar att veta snart. Definitivt då jag behöver skaffa en ersättare och arbetskamrat till dem. Våra andra ko-legor väger ca 700 kg och tycker om hårdhänt kärlek ibland så mitt fysiska arbete begränsas ganska fort o man får gå hem v26.
    Haha, jobbar du på bondgård? :)
    Håller med om att det är väldigt skönt att kunna ventilera anonymt med andra i ungefär samma sits.
  • fröet2015
    RockTheRebell skrev 2014-05-02 09:49:50 följande:
    Ja det gör jag. Köpte den av min pappa för 1,5 år sen :) jag har 257 st med de två som föddes igår :) fast bara 130 som är mjölkkor. De andra är yngre i fallande ordning.
    Ball! Jag blir lite avundsjuk.. Har alltid idealiserat livet på landet, utan att egentligen upplevt det själv. Däremot hjälpte vi grannen på sommarstället att ta in hö om somrarna när jag var liten. Eller, vi barn åkte mest hölass och sov i höladan.. :P Det var förstås innan de började packa höet i såna där vita balar, det verkar inte lika mysigt..
  • fröet2015
    kottemama skrev 2014-05-02 10:42:47 följande:
    Har lite tankar kring hur jag ska ställa mig till förlossningsmöjligheter. Mitt första barn vägde 5,2 kilo och med denna graviditet har jag möjlighet till tillväxtultraljud och tidig igångsättning/planerat snitt... Vet inte alls hur jag känner inför allt och vad jag vill göra. Någon som har egen erfarenhet kring detta el liknande?
    Det var rejält, ja! :) Jag hade avvaktat och sett vad tillväxtultraljudet sa, det är väl inte 100% att nästa barn också är stort? Hade det visat en sån stor bebis igen, hade jag nog valt planerat snitt.. Det viktiga är att allt blir så säkert som möjligt för både dig och bebisen!
Svar på tråden BF Januari 2015