Sunnan skrev 2014-05-09 07:28:11 följande:
Jag ringde spec MVC direkt när jag plussat. Men jag har typ 1 diabetes också och måste vara väldigt hårt kontrollerad redan tidigt (speciellt första 10v), barnet har annars nästan 5% risk för organmissbildningar. Nu har mitt vanliga team hand om mig fram till 19/5 när MVC tar över. Ligger väldigt pressat och lågt i socker och har vaknat tre dagar i rad nu med enormt adrenalinpåslag för att sockret varit för lågt och reserverna tagit slut över natten. Men nu har jag ätit så Puh, nu kan allt lugna ner sig igen. Om jag börjar spy kommer jag sannolikt hamna på sjukhus så jag hoppas att illamåendet fortsätter hålla sig borta.
Hur har ni bokat KUB så tidigt? Hade fått för mig att man gör det via MVC?
Oj, har nog aldrig tänkt på hur krångligt det kan vara att vara gravid som typ 1a.. Men bra att de är medvetna om det så du får bästa möjliga hjälp från start.
KUB fick jag bokat v 12, det var genom vanliga MVC. De tyckte väl jag var gammal.. ;( Nä, men det är säkert olika i olika landsting, vissa erbjuder alla, andra bara om man passerat en viss ålder eller har andra riskfaktorer antar jag. Du borde ju kanske kvala in med din diabetes, även om du är ung?