• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • semlan24
    Youwontremember skrev 2014-05-04 11:31:11 följande:
    Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in här? Plussade igår och det är väldigt blandade känslor då jag har två tidiga missfall i bagaget, är alltså livrädd för att det inte ska gå hela vägen och oroar mig för precis allting. Har enligt uträkningen här på Familjeliv BF 5 Januari och är idag i vecka 5 (v4+5). Tänkte väl först vänta med att skriva i en sådan här tråd tills jag känner mig mer lugn och den värsta oron har lagt sig men kom sedan på att jag nog kommer vara galen av oro hela graviditeten, dessutom vill jag ju inte berätta för alldeles för många runt omkring mig när det är så tidigt och det har gått som det gått tidigare men jag behöver ju ändå någon att dela mina tankar med och kunna prata om just tidig graviditet. Min sambo är underbar och väldigt stöttande men han vet ju inte hur det är att vara gravid Tänkte fråga er här inne när jag ändå är igång om det är någon mer som känner av "mensvärk"? Har läst mig till att det är helt normalt och inget att oroa sig för då det är livmodern som växer men jag överanalyserar allt just nu och kan ändå inte låta bli att vara orolig

Hej!! Jag "förstår" hur du känner.. Hade missfall i november, visserligen bara i vecka 4+2 men ändå. Hade du också tidiga eller sena? Har läst att om man inte har varit gravid förut så kan det ibland vara så att kroppen stöter ut det som är främmande innan den "fattar" att den är gravid :) Jag kände att jag inte ville gå med i nån tråd, eftersom sist jag gjorde det så fick jag missfallet liksom.. Men ibland får man bara skärpa till sig, finns ju inte mycket man kan göra för att förhindra missfall, egentligen.. Bara att leva så gott man kan enligt gravid råden och hålla tummarna. Själv har mensvärk i någon minut då och då under dagen, och brösten känns svullna. Är nu i 4+4, så en dag efter dig ;) jag har ju aldrig kommit såhär långt förut så jag hoppas att jag är normal. Hehe :)
  • maarny

Jag har också haft "mensvärk" från och till sedan min mens inte kom :)

Idag bokade jag tid för inskrivning om 1,5 vecka, har ni andra gjort det än?

• LängtansBlåaBlomma

Jag tänkte ringa mvc imorgon eller på tisdag beroende på när det funkar att ringa på jobbet. Själv har jag bara svag molvärk på kvällen, det är verkligen mindre tydligt än förra veckan i v 4.

• bejb

Jag ska ringa imorgon samtidigt som jag bokar tid till flickans 2 års kontroll :)

• semlan24

Jag har inte heller ringt än.. Ringde jättetidigt sist, tänkte vänta liiiiite till innan :) men förra gången jag ringde fick jag tid i vecka 6.

• maarny

Ja jag bokade tid när jag är i v6 :) De ville inte ha inskrivningar innan och sen i v7 åker vi iväg till mallorca så vill hemskt gärna vara inskriven innan dess och få info om hur jag ska bete mig utomlands.

Det blir ju som sagt min första så jag är supernojjig :)

• RockTheRebell

Jag har myckt mensvärk om kvällarna. tycker man känner det mer o mer för varje grav! Första va inte lika mkt som nu. Bm sa det var för livmodern blir mindre när den varit stor, sen dragit hop sig igen efter förlossning och sen nästa barn ska den töja sig igen. Så jag väljer att lyssna på henne :P Jag tror jag ska ringa imorgon för inskrivning om någon svarar. Det är lite trångt med telefontid hos våra bm då det är överbelastning här =/

• Den och den

Jag väntar nog en vecka till innan jag ringer mvc. Har hunnit boka tid varje gång jag varit gravid nu när jag fått mf och det är så tråkigt att ringa och avboka sen så jag avvaktar lite.

Däremot ska jag ringa gyn och boka en tid för VUL för att se så inte detta också ligger i äggledaren som sist, det vill dom kolla ganska tidigt..

• MillaPo

Ja ska ringa bm när vi varit på vul den 20maj...törs inte göra det innan :( rädd för ofostrig grav som vi fick innan graviditeten med dottern. Har oxå sjukt mycket molvärk på kvällarna...

• RockTheRebell

Jag ska ringa Bm för att hon fixar vul. Annars hade jag väntat t typ v8 för omföderskor får komma först v10 här

Svar på tråden BF Januari 2015