Youwontremember skrev 2014-05-04 11:31:11 följande:
Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in här? Plussade igår och det är väldigt blandade känslor då jag har två tidiga missfall i bagaget, är alltså livrädd för att det inte ska gå hela vägen och oroar mig för precis allting. Har enligt uträkningen här på Familjeliv BF 5 Januari och är idag i vecka 5 (v4+5). Tänkte väl först vänta med att skriva i en sådan här tråd tills jag känner mig mer lugn och den värsta oron har lagt sig men kom sedan på att jag nog kommer vara galen av oro hela graviditeten, dessutom vill jag ju inte berätta för alldeles för många runt omkring mig när det är så tidigt och det har gått som det gått tidigare men jag behöver ju ändå någon att dela mina tankar med och kunna prata om just tidig graviditet. Min sambo är underbar och väldigt stöttande men han vet ju inte hur det är att vara gravid Tänkte fråga er här inne när jag ändå är igång om det är någon mer som känner av "mensvärk"? Har läst mig till att det är helt normalt och inget att oroa sig för då det är livmodern som växer men jag överanalyserar allt just nu och kan ändå inte låta bli att vara orolig
Hej!! Jag "förstår" hur du känner.. Hade missfall i november, visserligen bara i vecka 4+2 men ändå. Hade du också tidiga eller sena? Har läst att om man inte har varit gravid förut så kan det ibland vara så att kroppen stöter ut det som är främmande innan den "fattar" att den är gravid :) Jag kände att jag inte ville gå med i nån tråd, eftersom sist jag gjorde det så fick jag missfallet liksom.. Men ibland får man bara skärpa till sig, finns ju inte mycket man kan göra för att förhindra missfall, egentligen.. Bara att leva så gott man kan enligt gravid råden och hålla tummarna. Själv har mensvärk i någon minut då och då under dagen, och brösten känns svullna. Är nu i 4+4, så en dag efter dig ;) jag har ju aldrig kommit såhär långt förut så jag hoppas att jag är normal. Hehe :)