• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • lyckligalisa
    Malin1985 skrev 2015-02-10 20:52:45 följande:

Ja alltså denna väntan är ju så värdelös.

Har aldrig vart med om att tiden gått så sakta någonsin! Jag har ju iofs varit sjukskriven sen den 18:e dec sååå.... :)

Alltså igångsättning känns jättenervöst tycker jag!! En redan läskig förlossning blir ännu värre känns det som!

Ja, man vet ju att den kommer, men man blir ju så trött på att vänta. Ja, usch, är nervös inför det:/ har du barn sen tidigare eller är det första?:)

Haft så onda värkar hela natten, börjar fan grina om de säger att det fortfarande är förvärkar:/
  • Malin1985

Men om du haft så ont så är det ju grejer som händer! :)

Jag har bara haft lite förvärkar.. Hm

Det är första barnet! Så jag känner mig helt lost faktiskt! Själv då?

lyckligalisa skrev 2015-02-11 07:55:59 följande:

Ja, man vet ju att den kommer, men man blir ju så trött på att vänta. Ja, usch, är nervös inför det:/ har du barn sen tidigare eller är det första?:)

Haft så onda värkar hela natten, börjar fan grina om de säger att det fortfarande är förvärkar:/

• lyckligalisa

Första barnet här också. På kvällen Bf+15 tittade min älskade envisa flicka ut. Hon är helt perfekt:)

Har det hänt nå för dig? :)

Malin1985 skrev 2015-02-11 11:14:39 följande:

Men om du haft så ont så är det ju grejer som händer! :)

Jag har bara haft lite förvärkar.. Hm

Det är första barnet! Så jag känner mig helt lost faktiskt! Själv då?

• Malin1985

Åh grattis! :)

Var det en jobbig förlossning?

Hur startade den? :)

Var bebis stor? ( jag är rädd för en stor bebis)

Jag hade ganska ordentliga smärtor igår.

Eller ja, kraftiga typ hugg i nedre magen..

Och mellan det som mensvärk. Sen efter det, inget! Imorse hade jag en ganska otrevlig tarmtömning ( har varit stenhård hela tiden). Så jag bara hoppas nu att det kommer igång innan innan igångsättning :/

lyckligalisa skrev 2015-02-12 08:15:45 följande:

Första barnet här också. På kvällen Bf+15 tittade min älskade envisa flicka ut. Hon är helt perfekt:)

• Malin1985

Hur går det för dig?? :)

Om du också har fått så är det nog bara jag kvar nu!

Januarimamma skrev 2015-02-05 20:19:00 följande:

Du och jag är kvar :,) haha åhh..

• elilin
    lyckligalisa skrev 2015-02-12 08:15:45 följande:

Grattis :)
  • lyckligalisa
    Malin1985 skrev 2015-02-12 09:06:47 följande:

Åh grattis! :)

Var det en jobbig förlossning?

Hur startade den? :)

Var bebis stor? ( jag är rädd för en stor bebis)

Jag hade ganska ordentliga smärtor igår.

Eller ja, kraftiga typ hugg i nedre magen..

Och mellan det som mensvärk. Sen efter det, inget! Imorse hade jag en ganska otrevlig tarmtömning ( har varit stenhård hela tiden). Så jag bara hoppas nu att det kommer igång innan innan igångsättning :/

Tror min förlossning var ovanligt lång, hade så galet ont. Efter nästan ett dygn blev det akutsnitt. Hoppas och tror att förlossningar inte brukar se ut sådär. Startade med vattenavgång, ca 1 dygn senare kom värkarna och ett dygn efter det föddes hon.

Var beredd på en stor bevis, men hon vägde bara 3kg:)

Åh hoppas verkligen det är på gång för dig nu:)
  • Malin1985

Oj!!! Jag är superrädd för att bli snittad efter att ha legat o kämpat så länge!

Hur känns det nu efteråt?

lyckligalisa skrev 2015-02-12 14:16:41 följande:

Tror min förlossning var ovanligt lång, hade så galet ont. Efter nästan ett dygn blev det akutsnitt. Hoppas och tror att förlossningar inte brukar se ut sådär. Startade med vattenavgång, ca 1 dygn senare kom värkarna och ett dygn efter det föddes hon.

Var beredd på en stor bevis, men hon vägde bara 3kg:)

Åh hoppas verkligen det är på gång för dig nu:)

• escapee

Hej. Skriver i Båda bf grupperna nu! Då de e olika många aktiva i båda!

Imorgon är det 8 veckor sen förlossningen. Födde lite tidigt, i v36+5! Nu senaste dagarna har jag börjat få ont i magen. Till å från så känns de nästan värre än värkarna vid förlossningen i några sekunder... Ursäkta denna detalj men härom dagen kom de ngt slemmigt "där nere", de såg ut som en riktigt äcklig "snorkråka" eller varigt slem.. Vet inte riktigt hur jag ska förklara de... Åh nu gör de till å med ont i magen av att sonen ligger på den... Är detta normalt? Jag e mest rädd för att de kan vara ngn infektion? Då ja haft gul/bruna typ "variga" flytningar ett bra tag... Var på efterkontroll för två veckor sen, men läkaren kändes inte så duktig på sitt jobb.., då hon först trodde att ja var där för att jag var tidigt gravid :S , sen hade hon inte ens läst journalen å visste inte att ja blivit sydd oså... Så vad tycker ni att jag ska göra? Läkaren sa på "efterkontroller" att infektions risken var över (just då blödde jag, vad jag trodde först var en mens, men den höll bara på i två dagar) så ja å sambon hade oskyddat.. Eftersom de skulle vara okej, sen kom dessa flytningar igen och även denna magsmärta! Hoppas ni förstår även om de blev lite "luddigt"!

• mariaheterjag

Escapee: tycker absolut att du ska kolla upp det! Vet inte vilka man vänder sig till? Gynakuten kanske ? Läkaren på förlossningen sa att just magsmärtor kan tyda på infektion. Även avslag som kommer tillbaka.

Hoppas det inte är någon fara!

• Malin1985

Igår kom, efter 49 timmars långt kämpande, vår bebis ut med kejsarsnitt! Bf +16. Och tur var väl det såhär i efterhand...det blev en "liten" kille på 5446 g ???? 53 cm

Helt välskapt och mår tipptopp!

Jag fick tyvärr den värsta mardrömsförlossningen med igångsättning som ej fungerade och slutade med kejsarsnitt! Är nu så pass mörbultad att jag inte kan hålla min fina son! ????

Men är ju toklycklig över vårt mycket fina och välskapta barn! ??

• mariaheterjag

Grattis till er fina välskapta lille kille!!!

Beklagar att förlossningen inte blev som du ville... Har tyvärr inte heller någon bra erfarenhet av igångsättning :-/. Men nu är bebisen här så försök att njuta av det och låt din partner ta lillen så mkt det går så du får vila och återhämta dig.

• lyckligalisa
    Malin1985 skrev 2015-02-16 01:25:24 följande:

Igår kom, efter 49 timmars långt kämpande, vår bebis ut med kejsarsnitt! Bf +16. Och tur var väl det såhär i efterhand...det blev en "liten" kille på 5446 g ???? 53 cm

Jag fick tyvärr den värsta mardrömsförlossningen med igångsättning som ej fungerade och slutade med kejsarsnitt! Är nu så pass mörbultad att jag inte kan hålla min fina son! ????

Åh, grattis till killen! :D

Hade helt missat att du skrev en fråga till mig tidigare! Var också mörbultad och kunde inte hålla tjejen. Fast det blev bättre för var dag som gick, tyckte mest det var psykiskt jobbigt att jag inte fick en normal förlossning. Det kommer bli bättre för dig också!:) fast dagen efter var värst, både psykiskt och fysiskt.
  • Vicktess
    Malin1985 skrev 2015-02-16 01:25:24 följande:

Grattis! :)

Vet hur det känns med att inte kunna hålla sin bebis efter förlossningen. Min förlossning var också värsta tänkbara...med en bebis som mådde dåligt i magen med hjärtljud som sjönk ner mot 20, slutade i kejsarsnitt med sövning då bedövningen inte tog som den skulle! Fick träffa min dotter efter fem timmar efter jag hade vaknat. Första dygnen hade jag så jäkla ont och var fortfarande chockad! Så tiden på BB blev inte riktigt som man tänkt sig.

Nu är hon snart två veckor gammal och sakta men säkert börjar man komma in i en vardag igen :) är bara glad att allt gick bra och att vår tös nu är frisk och kry!
  • Twiberg

Hej! Jag följde och skrev i den här tråden i början av min graviditet. Min dotter var beräknad 15 januari men hon kom med akut kejsarsnitt den 13 november. Om ni vill läsa om hur det gått för oss sedan hon kom så kan ni gå in på www.nouw.com/lilypads

Svar på tråden BF Januari 2015