• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • elilin

Nu har ja varit inne på bedömning, var öppen 3cm så fick en hinnesvepning så får se om nått händer :) jag har trott den 7e hela tiden dels för att vi gick över 8a dar med sonen så tror de blir lika denna gång. Sen fyller svärmor år i morgon så de skulle inte förvåna mig om de blir då bara för de :p

fick med mig en sovdos hem så hoppas ja får sova ordentligt inatt :)

• Malin1985

Min killes mamma gick över tiden med två veckor... Han hann bli nästan fem kg stor och fick förlösas med akut snitt! Kag var på ultraljud idag och hon trodde minst fyra kg nu! Jag är också ganska rädd att gå hela tiden ut :/

Jag har som du haft förvärkar under längre tid.. Värk som känns som mensvärk. På kvällarna har jag haft ont i ryggslutet och ner i skinkan typ. De senaste dagarna har värken flyttat sig till nedre magen. Härom dagen klockade jag tom eftersom de kom o gick. Men det försvann ju till dagen efter så... ;)

lyckligalisa skrev 2015-02-06 10:07:03 följande:

Min syster blev igångsatt för nåt år sen och jag är typ livrädd för det, tror det är därför jag kommer bli det. Försöker vänja mig vid tanken iaf. Har haft förvärkar i typ 2 veckor, men ingenting händer. Har du nå känningar?:)

• lyckligalisa
    Malin1985 skrev 2015-02-06 15:08:52 följande:

Min killes mamma gick över tiden med två veckor... Han hann bli nästan fem kg stor och fick förlösas med akut snitt! Kag var på ultraljud idag och hon trodde minst fyra kg nu! Jag är också ganska rädd att gå hela tiden ut :/

Jag har som du haft förvärkar under längre tid.. Värk som känns som mensvärk. På kvällarna har jag haft ont i ryggslutet och ner i skinkan typ. De senaste dagarna har värken flyttat sig till nedre magen. Härom dagen klockade jag tom eftersom de kom o gick. Men det försvann ju till dagen efter så... ;)

Hört att större barn är lättare att föda då de hjälper till mer, så är säkert jätteindividuellt. Är det privatbokat? Hade också velat veta hur stor min beräknas vara, fast som det känns nu tror jag den är stor!

Klockade mina inatt, var ca 10-15 min mellan, fast som vanligt gav de upp. Jag är såå less, då hade jag hellre struntat i förvärkarna än att bygga upp hoppet hela tiden.
  • Malin1985

Är det så alltså? Kanske beror på hur stor man själv är också ? Har läst att det tom kan vara farligt om en liten mamma ska föda ett stort barn! Att dom ibland snittar för att det innebär för stor risk :/ sen bet kag inte hur liten den mamman är iofs :)

Jag tycker det är lite lustigt att de flesta verkar ha dessa förvärkar just på kvällen eller natten..

Samma för mig! Ultraljudet vi var på var gratis och inbokat av bm.. Det var för att kontrollera mängden fostervatten! Men jag passade ju såklart på att fråga om vad hon trodde om vikten..

Men annars var det ingen upplevelse i sig så här sent i grav! Suddigt och svårt att se vad som var vad... Men vi såg en näsa o mun och ett pickande hjärta iaf :)

lyckligalisa skrev 2015-02-07 12:12:19 följande:

Hört att större barn är lättare att föda då de hjälper till mer, så är säkert jätteindividuellt. Är det privatbokat? Hade också velat veta hur stor min beräknas vara, fast som det känns nu tror jag den är stor!

Klockade mina inatt, var ca 10-15 min mellan, fast som vanligt gav de upp. Jag är såå less, då hade jag hellre struntat i förvärkarna än att bygga upp hoppet hela tiden.

• lyckligalisa
    Malin1985 skrev 2015-02-07 14:06:09 följande:

Är det så alltså? Kanske beror på hur stor man själv är också ? Har läst att det tom kan vara farligt om en liten mamma ska föda ett stort barn! Att dom ibland snittar för att det innebär för stor risk :/ sen bet kag inte hur liten den mamman är iofs :)

Jag tycker det är lite lustigt att de flesta verkar ha dessa förvärkar just på kvällen eller natten..

Samma för mig! Ultraljudet vi var på var gratis och inbokat av bm.. Det var för att kontrollera mängden fostervatten! Men jag passade ju såklart på att fråga om vad hon trodde om vikten..

Men annars var det ingen upplevelse i sig så här sent i grav! Suddigt och svårt att se vad som var vad... Men vi såg en näsa o mun och ett pickande hjärta iaf :)

Ja, beror säkert på hur man själv är byggd också och hur länge förlossningen tar:)

Ja, men visst! Hade velat sova en hel natt snart eller att värkarna ska vara på riktigt. Tror jag testat allt för att få igång den här förlossningen, men den vill verkligen inte.

Jaha, då förstår jag:) kul ändå att få se bebisen!
  • elilin

Inatt kom de en liten flicka :) allt gick super å vi är redan hemma :) väntar nu på storebror som vart överlycklig när han fick veta att han fått en lillasyster så nu väntar vi med spänning hur han reagerar;)

• Malin1985
    elilin skrev 2015-02-08 13:02:46 följande:

Inatt kom de en liten flicka :) allt gick super å vi är redan hemma :) väntar nu på storebror som vart överlycklig när han fick veta att han fått en lillasyster så nu väntar vi med spänning hur han reagerar;)

Stort Grattis!!! :)

Skönt att komma hemma så snabbt efter! 

• lyckligalisa

Grattis!!:)
  • mariaheterjag

Grattis!!! Spännande att se storebrors reaktion Hur gammal är han?
  • elilin
    mariaheterjag skrev 2015-02-08 22:25:39 följande:

Grattis!!! Spännande att se storebrors reaktion Hur gammal är han?

Han blir 2.5 slutet av denna månad :) han vart såå glad skulle bära å pussa på en gång, skulle byta blöja med tills fröken drog en skitning mitt i bytet;) där gick nog hans gräns:p
Svar på tråden BF Januari 2015