• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Sunnan
    mariaheterjag skrev 2015-02-04 05:25:48 följande:

Wow underbart! Bara att njuta

Just inatt var hon iofs helt hopplös. Gick och lade mig 22.30 men hon höll på att bröta fram till kl 2, sov kanske max 15-20 min perioder under hela den tiden som även inkluderade en amning/blöjbyte. Sen drog hon upp mig nu igen vid 5. 3h sömn, yeay!
  • elilin

Inte lätt med sömnen :/

kan säga hur vi gjorde när sonen var nyfödd, efter att jag ammat på natten om han inte ville somna om direkt så fick sambon ta över och sonen kom mycket lättare till ro på honom :) antar att jag säkert luktade mat ;) vi hade de kämpigare på dagen då vår lille hade kolik å skrek mellan 13-22 varje dag i 4 månaders tid :/ de var rätt tufft...

Men de här med att dela nätterna tror ja karlarna har svårt att förstå hur jobbigt de kan vara att vara hemma och pass dem små om man inte fått sova, många anser ju att man är "ledig".. vi hade många diskussioner om detta men han hjälpte alltid till när ja väckte honom, däremot insåg han när ja började jobba igen och han vart hemma hur jobbigt det var ;) jag började jobba lite helger när sonen var 10 månader å då var han hemma mellan 7-14 själv å han var såå slut ;) å vid den tidpunkten så sov våran son å var ju rätt lätt att ha att göea med ;)

men tror dem har svårt över lag att kanske sätta sig in i våran situation.. det är ju nästansnästan semester att få åka å jobba ;)

• Malin1985

Bf +6 idag! Tycker jag känner mindre o mindre av förvärkar mm..

Mer o mer bortdomnade händer och uppsvullen kropp!

Men som du säger... Något bra ska ju komma!

Men ju längre tid det tar desto mer blir jag typ inställd på att den här magen ska sitta för evigt!

På fredag blir det ultraljud för koll av fostervatten... Om inget händer så blir jag igångsatt fredag den 13:e :o otursdagen..... Kommer du bli igångsatt på alla hjärtansdag om det inte blir innan? ;)

elilin skrev 2015-02-03 14:50:12 följande:

Nej ja trivs inte att gå hemma bara :/ eftersom ja jobbar i vården å jobbar varannan helg så är ju ja hemma rätt mkt ändå men att vara hemma varjedag är ingen hit speciellt inte när man inte kunnat göra nånting :/ har inte vågat mig ut själv med pojken utifall han får för sig å dra eller bara bestämmer sig för att inte gå en meter till utan då sätter vi oss här typ, å en annan smsom inte kunnat bära honom blir de tuft:(

Nej jag kan tänka mig de, har en arbetskamrat som oxå fått karpaltunnelsyndrom :/ ucsh vilka krämpor man ska stå ut med ;) tur vi får nå helt underbart utav de hela ;)

Jag har hämtat sonen på dagis vi har skottat gården å lekt lite i snöhögen så nu kan man ju hoppas att nått händer bf+4 idag..

• mariaheterjag
    SannaSanna skrev 2015-02-03 18:00:12 följande:

Ungefär samma här med sömnen. Däremot sover han länge på eftermiddagen. Typ 15-18. Önskar det var på natten istället. Blir rätt frustrerad av att amning tar längre tid på natten än den tid han sover sen. Börjat med ersättning efter att han fått amma men sömnen blir inte bättre.. Men som du säger, kanske kommer senare? Kommer inte ihåg detta jag heller..

Skönt ändå att det verkar se lika ut för flera. Då kanske det är så det "ska vara" . Blev lite orolig för jag tyckte vårt första barn var krånglig med sömnen och vaknade ofta och så men nu kändes det som den här lille var ännu värre.

I natt var han dock lättare att söva om och sov ett pass på 2 timmar i streck. Men det berodde nog på att han hade någon slags skrik-gnäll period mellan under kvällen så han var väl trött....

Vår bebis har också ett längre sovpass mitt på dagen, då kan han sova 3 timmar. Håller med om att det är frustrerande att man är uppe och vaken längre än vad man får sova sen! Vår stora kille har nu också börjat vakna på nätterna och kommer uppspringandes och undrar vad som försiggår. Puh.
  • elilin
    Malin1985 skrev 2015-02-04 10:20:15 följande:

Bf +6 idag! Tycker jag känner mindre o mindre av förvärkar mm..

Mer o mer bortdomnade händer och uppsvullen kropp!

Men som du säger... Något bra ska ju komma!

Men ju längre tid det tar desto mer blir jag typ inställd på att den här magen ska sitta för evigt!

På fredag blir det ultraljud för koll av fostervatten... Om inget händer så blir jag igångsatt fredag den 13:e :o otursdagen..... Kommer du bli igångsatt på alla hjärtansdag om det inte blir innan? ;)

Har tid den 12e för igångsättning om det inte blir innan :p men min bm har skickat remiss om att hon tycker ja ska få komma på en bedömning tidigare pga förvärkarna samt sömnbristen :/ hon tyckte jag såg helt färdig ut(har varit där på.morgonen) och ändå drog ja på mig puder å mascara å ändå ser man helt bedrävbedrövlig ut ;) känns bra! Aja får se vad som händer dem skulle återkomma, hon tyckte att har ja inte fått sovit nån inna helgen så ska ja ribga fl å få komma å få en sovdos varjefall :)
  • mariaheterjag
    Sunnan skrev 2015-02-04 05:34:57 följande:

Just inatt var hon iofs helt hopplös. Gick och lade mig 22.30 men hon höll på att bröta fram till kl 2, sov kanske max 15-20 min perioder under hela den tiden som även inkluderade en amning/blöjbyte. Sen drog hon upp mig nu igen vid 5. 3h sömn, yeay!

Hehe är det inte alltid så när man säger att något går bra? (När det gäller barn) Då får man igen det sen
  • Malin1985
    elilin skrev 2015-02-04 11:17:02 följande:
    Har tid den 12e för igångsättning om det inte blir innan :p men min bm har skickat remiss om att hon tycker ja ska få komma på en bedömning tidigare pga förvärkarna samt sömnbristen :/ hon tyckte jag såg helt färdig ut(har varit där på.morgonen) och ändå drog ja på mig puder å mascara å ändå ser man helt bedrävbedrövlig ut ;) känns bra! Aja får se vad som händer dem skulle återkomma, hon tyckte att har ja inte fått sovit nån inna helgen så ska ja ribga fl å få komma å få en sovdos varjefall :)

Jaha så du får bli igångsatt tidigare än mig? Skönt... hellre tidigare än senare! :)

Haha jaha det var ju snällt sagt av din BM... samtidigt är det ju ändå skönt att hon förstår att det kanske inte är en dans på rosor och att man blir sliten som sjutton!

Jag har haft förverkar i flera veckor, men min bm verkar inte tycka spec synd om mig... jag får sluta sminka mig när jag går dit ;)

• elilin
    Malin1985 skrev 2015-02-04 18:22:07 följande:

Jaha så du får bli igångsatt tidigare än mig? Skönt... hellre tidigare än senare! :)

Haha jaha det var ju snällt sagt av din BM... samtidigt är det ju ändå skönt att hon förstår att det kanske inte är en dans på rosor och att man blir sliten som sjutton!

Jag har haft förverkar i flera veckor, men min bm verkar inte tycka spec synd om mig... jag får sluta sminka mig när jag går dit ;)

Ja hon sa att dem vill ha in en 1idag innan man är 14 dagar över å de blir ju jag den 13e, men hoppas inte ja ska behöva gå så länge hoppas bebis tittar ut i helgen :) kommer föda på akademiska så de kanske är olika i olika landsting hur dem gör :p jag var orolig först att ja i såntfall skulle behöva vänta över helgen men de blir skönt att få de gjort innan varjefall :p men de kan ju ta tid ändå, syrran vart igångsatt pga högtblodrtyck i augusti å de tog 1.5 dygn innan nånting hände :/ men hon var helt omogen så då kan de ju ta tid,kan ju hoppas att förvärkarna gjort nån nytta i såntfall ;)
  • elilin

nu vart ja lite nervös dem ringde nyss från ackis så i morgon bitti ska vi få komma in på bedömning :) får se hur de går inga förhoppningar om att dem sätter igång än men kanske kan få lite hopp om att dessa förvärkar gjort nått :)

natten har varot hemsk har kanske sovit 1h :/ å inte nog med de så fick ja hämta hem lilleman på dagis då de går magsjuka å stackars personalen har spytt å inte fick dem in nå vikarier :( så nu håller ka verkligen tummarna att vi inte åker på magsjukan !!

• Waimea

Dottern sover två-tre längre pass från ca 23 till 7, så jag får min sömn. Hon sover massor om dagarna med, och allra bäst i vagnen, så den rullar mycket. Om nätterna sover hon i samma säng som oss,försöker lägga henne mellan oss, men vaknar oftast med henne tätt intill. Somnar så himla snabbt när hon ätit färdigt. Njuter verkligen av amning och närhet, både hon och jag. Får se när det ändras..

Svar på tråden BF Januari 2015