SannaSanna skrev 2015-02-03 18:00:12 följande:
Ungefär samma här med sömnen. Däremot sover han länge på eftermiddagen. Typ 15-18. Önskar det var på natten istället. Blir rätt frustrerad av att amning tar längre tid på natten än den tid han sover sen. Börjat med ersättning efter att han fått amma men sömnen blir inte bättre.. Men som du säger, kanske kommer senare? Kommer inte ihåg detta jag heller..
Skönt ändå att det verkar se lika ut för flera. Då kanske det är så det "ska vara"
. Blev lite orolig för jag tyckte vårt första barn var krånglig med sömnen och vaknade ofta och så men nu kändes det som den här lille var ännu värre.
I natt var han dock lättare att söva om och sov ett pass på 2 timmar i streck. Men det berodde nog på att han hade någon slags skrik-gnäll period mellan under kvällen så han var väl trött....
Vår bebis har också ett längre sovpass mitt på dagen, då kan han sova 3 timmar. Håller med om att det är frustrerande att man är uppe och vaken längre än vad man får sova sen! Vår stora kille har nu också börjat vakna på nätterna och kommer uppspringandes och undrar vad som försiggår. Puh.