• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Bettanspettan

Här är nätterna också hopplösa. Nemo är 6 dagar nu och hittills har han långa sovpass på dagtid med kanske 2-3 h mellan amningarna. Sen på nätterna ligger han vid bröstet typ klockan 01-07. Somnar o snuttar men vaknar o skriker så fort jag försöker lägga ner honom.

• Malin1985

Har någons försenade bebis kommit än? :)

Ge mig hopp!

Jag är en vecka över tiden idag! Går in i vecka 42 imorgon.....

• mariaheterjag
    Waimea skrev 2015-02-05 13:23:47 följande:

Dottern sover två-tre längre pass från ca 23 till 7, så jag får min sömn. Hon sover massor om dagarna med, och allra bäst i vagnen, så den rullar mycket. Om nätterna sover hon i samma säng som oss,försöker lägga henne mellan oss, men vaknar oftast med henne tätt intill. Somnar så himla snabbt när hon ätit färdigt. Njuter verkligen av amning och närhet, både hon och jag. Får se när det ändras..

Mysigt det låter! Jag njuter också väldigt mycket av tiden som är nu ( även om nätterna är lite jobbiga). Tyckte det är stor skillnad nu med andra barnet att jag vet att det går över och kan liksom ta tillvara på de mysiga stunderna på ett annat sätt.

Amningen har tyvärr inte funkat för oss. Jag var så himla inställd på att det skulle funka denna gång men redan på bb fick vi ge tillägg för att bebisen inte sög ordentligt och det har liksom inte förändrats. Pumpar dock så han ändå ska få lite bröstmjölk men det är svårt att hinna så får se hur länge det kommer funka.
  • Januarimamma
    Malin1985 skrev 2015-02-05 14:44:17 följande:

Ge mig hopp!

Du och jag är kvar :,) haha åhh..
  • SannaSanna
    Bettanspettan skrev 2015-02-05 14:37:19 följande:

Här är nätterna också hopplösa. Nemo är 6 dagar nu och hittills har han långa sovpass på dagtid med kanske 2-3 h mellan amningarna. Sen på nätterna ligger han vid bröstet typ klockan 01-07. Somnar o snuttar men vaknar o skriker så fort jag försöker lägga ner honom.

Precis som här. Hopplöst. Men inatt sov han rätt ok (fick sova bredvid mig plus att jag liggammade när det behövdes) Idag kände jag mig som en ny människa. Kunde njuta mer av allt. Hoppas på bra natt igen! 10dagar idag. Tiden går..
  • lyckligalisa
    Malin1985 skrev 2015-02-05 14:44:17 följande:

Ge mig hopp!

Om en timme har jag gått 10 dagar över tiden, så du är ju inte ensam. Sjukt frustrerad tjej här!
  • Malin1985

Har du några känningar? Hur känner du inför igångsättning?

Man har ju hört att det är "bättre" att det kommer igång av sig självt!

Så jag känner mig lite nervös att det inte händer något!

lyckligalisa skrev 2015-02-05 23:05:16 följande:

Om en timme har jag gått 10 dagar över tiden, så du är ju inte ensam. Sjukt frustrerad tjej här!

• Malin1985

Haha..... Va fan! Jag ska på ultraljud imorgon! Blir ju spännande !

Blir jag iaf påmind om att det faktiskt är en unge där inne och inte bara en översvälld bråkmage ;)

Januarimamma skrev 2015-02-05 20:19:00 följande:

Du och jag är kvar :,) haha åhh..

• Sunnan

Kan bara konstatera att vi har en dotter som är väldigt fäst vid sin pappa. När han är bortrest vägrar hon att sova och blir ledsnare och skrikigare ju längre tiden går. Han har precis varit borta 2.5 dygn. Så fort han kom hem somnade hon lätt och sov 6h, är nu åter sitt vanliga harmoniska jag. Det var samma sak förra gången han var borta (då 3 nätter). Jag nattar och sover bredvid henne, men det räcker att han finns hemma så är hon lugn. Kan ju bara hoppas att det skulle bli samma sak om jag var borta

• lyckligalisa
    Malin1985 skrev 2015-02-05 23:47:00 följande:

Har du några känningar? Hur känner du inför igångsättning?

Man har ju hört att det är "bättre" att det kommer igång av sig självt!

Så jag känner mig lite nervös att det inte händer något!

Min syster blev igångsatt för nåt år sen och jag är typ livrädd för det, tror det är därför jag kommer bli det. Försöker vänja mig vid tanken iaf. Har haft förvärkar i typ 2 veckor, men ingenting händer. Har du nå känningar?:)
Svar på tråden BF Januari 2015