Januarimamma skrev 2015-01-29 19:36:24 följande:
Och jag tycker de e för dålig aktivitet här inne :P haha.. Har nog väldigt tråkigt. BF idag men inga tecken på att något är på gång.
Hade du en bra förlossning förra gången? Tog du någon smärtlindring?
Ja hade en jättebra förlossning :) vakna på morgonen och vid 8a gick slemproppen 9e började värkarna, som var som mensvärk så i duschen försvann allt, så vid halv tio gick ja ur duschen å då var de bara 2min mellan värkarna så vi packa ihop de sista å in i bilen då vi har 1h bilresa framme och inne på fl prick 11. Slapp gå in i mottagningsrummet vi fick komma in direkt i förlosningssal och efter lite tjat från min sida om att ja bajsar på mig så tyckte bm att de kanske var bra å kolla hut öppen ja var. 10cm och han hade sjunkit ner så fick börja krysta 11.15 å sen är han född 11.34 dock vart de lite problematiskt då hjärtljuden sjönk å inte gick upp så mitt i allt så kallades läkare in och ja fick 2 krystvärkar på mig annars skulle han ta till sugklockan, å de räckte med att han sa sugklocka så kom krafter från ovan ;) ut kom han utan hjälp och mamman fick 2ögon där blodkärlen sprack så ja såg förjävlig ut :p
Men allt gick bra, födde inte med nån smärtlindring behövde aldrig gick rätt fort ;) men varma handdukar hade dem emot å de var riktigt skönt så de ska ja be om igen :)
Väldigt nyfiken på om ja kommer få "dubbelt upp" denna gång bara för att första gick lätt, eller om de blir som dem flesta säger att 2a gången går de litw fortare :)