• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • akita

Åh, vad många bebisar som har kommit! Grattis till alla mammor!!! Och till alla som väntar fortfarande - håll ut! Snart är alla våra sötnosar här! <3

Från att jag skrev här sist gick det väldigt snabbt. Värkar började kring 18-tiden, kom till sjukhuset vid 23 och kl 02:17 den 8 januari kom hon äntligen!

Fick klara oss igenom allt på lustgas och andning (väldigt glad att vi övat på profylax). Hade bett om EDA sen inskrivningen, men av någon anledning tog det dem 1h att skriva in mig och då var jag redan 7-8 cm öppen. Vattnet gick precis när narkosläkaren kom in och de konstaterade att det var 10 cm öppet och att det var bättre att börja utdrivningsprocessen och krystningen. Det tog ca 1 h sen kom hon ut!

Moderkakan var envis och ville inte lossna efteråt, så fick åka på operation för det. Väldigt odramatiskt, men lite synd att missa viktig gostid. Fick EDA till operationen (ironiskt nog) och de konstaterade att det inte var några sprickor bara två mindre bristningar. Så i stort sett som att jag inte fött barn alls.

Sen hon kom ut har det varit fokus på amningen. Det har varit struligt och vi stannade kvar en extra dag på BB för att få hjälp, kom hem igår. Nu går det hyfsat, men hon får ersättning efter varje avslutad amning för att säkerställa att hon fortsätter att öka i vikt. Hon vägde 2795 när hon kom ut och var 48 cm lång. Känns som att bröstmjölken är på gång nu och jag hoppas verkligen att vi ska få ett bättre flyt på det snart och att hon ska öka i vikt. Vi har återbesök på BB imorgon.

Så kort sammanfattat: Det har varit en del omtumlande dagar och känslorna är all over the place.

• akita
    Akinna 77 skrev 2015-01-12 13:58:23 följande:

Grattis Akita! Så fin hon är Hjärta

Tack! Hon är alldeles underbar.
  • Waimea
    Vinterdröm skrev 2015-01-10 18:56:01 följande:

Är på BF+6 (eller BF+2 enligt min egen beräkning) och har inte känt så mycket hittills men idag kom vattniga flytningar med lite slem. Mina sammandragningar har också ändrat karaktär från icke smärtsamma till mensvärksliknande. Kommer dock väldigt oregelbundet, ena stunden en gång i kvarten, andra stunden kan det vara en timme emellan. Får se hur detta utvecklar sig...

Hur har det gått??
  • LängtansBlåaBlomma
    MiNILo15 skrev 2015-01-10 18:10:49 följande:

Ingen bebis här ännu men jag har ju 10 dagar kvar till BF ;)

Nån som har erfarenhet av BB Stockholm?

Jag födde där :) Supernöjd!
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Anivlam

Min Decemberbebis blev en Januaribebis. Får man hänga på er i denna gruppen då?

Var beräknad 22 dec sen kom hon 03.56 den 2 januari.

• Waimea

Bf+9 idag. Jisses. Hade jag aldrig trott. Inga särskilda känningar, mer än lite rejäla flytningar. Inväntar Bm-besök på onsdag.

• LängtansBlåaBlomma
    Anivlam skrev 2015-01-17 01:59:33 följande:

Min Decemberbebis blev en Januaribebis. Får man hänga på er i denna gruppen då?

Var beräknad 22 dec sen kom hon 03.56 den 2 januari.

Det är mer en vänta på förlossningen-tråd än en föräldratråd.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Royalle

Igår blev det en liten flicka. 49cm och 2970g. Allt gick bra förutom att värkarna var verkningslösa i ett dygn. Men när det väl börjat öppna sig gick det på 3 timmar från 1cm till att bebisen var ute. Nu är vi hemma igen hos storasyster son ju inte fick vara på BB.

• Waimea
    Royalle skrev 2015-01-17 19:05:22 följande:

Igår blev det en liten flicka. 49cm och 2970g. Allt gick bra förutom att värkarna var verkningslösa i ett dygn. Men när det väl börjat öppna sig gick det på 3 timmar från 1cm till att bebisen var ute. Nu är vi hemma igen hos storasyster son ju inte fick vara på BB.

Grattis!! Får jag kämpa på själv nu, då! Vad härligt.
Svar på tråden BF Januari 2015