• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • SannaSanna
    Lagotto skrev 2015-01-09 21:48:00 följande:

Lugnt här, beräknad om 12 dagar :) lite mer pigg tack vare bättre sömn :)

Trodde jag skulle sova sämre på slutet. Men nu skulle jag kunna sova dygnet runt! Störs inte av något. Varken 3åring eller sparkar från bebben kan väcka mig!
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2015-01-09 14:00:12 följande:

Grattis! Vad är "liten", Hur stor var han?

Grattis till dig också

Han var 46 cm lång och vägde 2,6 kg. Så inte extremt liten men lite för trött för att orka amma så mkt som han behöver så vi måste väcka var 3etimme dygnet runt och ge ersättning som tillägg.

Hur stor var er lilla eller lille?
  • LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2015-01-10 16:33:23 följande:

Grattis till dig också

Han var 46 cm lång och vägde 2,6 kg. Så inte extremt liten men lite för trött för att orka amma så mkt som han behöver så vi måste väcka var 3etimme dygnet runt och ge ersättning som tillägg.

Hur stor var er lilla eller lille?

3935 gram och 51 cm. Normalvärde om än lite större än snittet.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • MiNILo15

Ingen bebis här ännu men jag har ju 10 dagar kvar till BF ;)

Nån som har erfarenhet av BB Stockholm?

• Vinterdröm

Är på BF+6 (eller BF+2 enligt min egen beräkning) och har inte känt så mycket hittills men idag kom vattniga flytningar med lite slem. Mina sammandragningar har också ändrat karaktär från icke smärtsamma till mensvärksliknande. Kommer dock väldigt oregelbundet, ena stunden en gång i kvarten, andra stunden kan det vara en timme emellan. Får se hur detta utvecklar sig...

• Isola88

Jag är så sjukt trött, sov från kl 14-17 idag då sambon väckte mig för att de var middag, var samma för nån dag sen, antar att kroppen laddar upp inför förlossningen, BF+1 idag och bara haft lite sammandragningar. Får väl se tror inte de blir i helgen i alla fall, men man kan ju alltid hoppas. Med storebror hade jag känningar flera dagar innan och  han kom på BF+2.

Svar på tråden BF Januari 2015