• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • elilin

Grattis till alla er som fått era små :)

Jag har 3 veckor kvar å hoppas för gudskull att ja inte går över denna gång, kan knappt gå längre pga foglossningen, sjukt dåligt samvete mot 2åringen här hemma eftersom vi inte kan ta oss ut som vi brukar eller göra saker som vi brukar :( å de här jävla skit vädret vi har här i uppland har nu gjort att de är is på gatorna så nu vågar ja mig inte ut alls :( nej hoppas ja får lite bättre samvete när förskolan börjar igen, tycker inte om att belasta alla nära med barnvakt hela tiden. Å sambon har sjukt mkt att göra på jobbet då dem bygger om till en helt ny kundmottagning så han kan tyvärr inte vara hemm så mkt som han vill :(

Annars är allt bara bra ;) skönt å kräka ur sig lite ;)

• Waimea
    elilin skrev 2015-01-08 20:19:49 följande:

Grattis till alla er som fått era små :)

Jag har 3 veckor kvar å hoppas för gudskull att ja inte går över denna gång, kan knappt gå längre pga foglossningen, sjukt dåligt samvete mot 2åringen här hemma eftersom vi inte kan ta oss ut som vi brukar eller göra saker som vi brukar :( å de här jävla skit vädret vi har här i uppland har nu gjort att de är is på gatorna så nu vågar ja mig inte ut alls :( nej hoppas ja får lite bättre samvete när förskolan börjar igen, tycker inte om att belasta alla nära med barnvakt hela tiden. Å sambon har sjukt mkt att göra på jobbet då dem bygger om till en helt ny kundmottagning så han kan tyvärr inte vara hemm så mkt som han vill :(

Annars är allt bara bra ;) skönt å kräka ur sig lite ;)

Ibland bara måste man få kräkas lite...
  • mariaheterjag

I söndags natt föddes vår lillkille! Sjukt jobbig förlossning, mkt värre än med första barnet pga att det gick så fort. Hann inte med någon bedövning alls som jag planerat. Men nu är det över och vi har fått lillebror till oss

Vi har varit inlagda några dagar pga mitt blodtryck inte vill gå ner och sen var bebisen ganska liten så de har haft lite koll på hans blodsocker. Men igår fick vi äntligen åka hem, så skönt!

• LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2015-01-09 08:47:15 följande:

I söndags natt föddes vår lillkille! Sjukt jobbig förlossning, mkt värre än med första barnet pga att det gick så fort. Hann inte med någon bedövning alls som jag planerat. Men nu är det över och vi har fått lillebror till oss

Vi har varit inlagda några dagar pga mitt blodtryck inte vill gå ner och sen var bebisen ganska liten så de har haft lite koll på hans blodsocker. Men igår fick vi äntligen åka hem, så skönt!

Grattis! Vad är "liten", Hur stor var han?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • snerkan

Bf igår o bebis inatt! :D har haft värkar från o till sedan två dagar tillbaka. Så igår var det ca 4 min emellan så då fick vi komma in :)

Vid undersökningen kunde bm dock inte ens känna tappen, den var för långt bak o därmed omogen. Men tur i oturen så låg han ju i säte(vilket vi visste sen innan) pga det o ändå ganska täta värkar fick vi stanna över natten för o se hur det utvecklade sig.

Vi hann vara på rummet inte ens en timme innan det knäppte till o så gick vattnet! Då var kl tolv på natten o vips var jag öppen fem cm:) o 02.42 var han ute våran lilla rumpnisse! Men lite svart om rumpan o pungen är han då den satt fast en stund :p

Helt otroligt hur olika förlossningar kan börja! :p

• Bettanspettan

Tror min sambo har nåt fuffens för sig. Sa otroligt bestämt att vi måste städa hela lägenheten ordentligt och det var absolut tvunget göras idag och sen har han sagt flera ggr att det vore bra om bebis inte kommer i helgen och frågat om jag har några klänningar... Det är inte likt honom alls men jag frågar inte för mycket för det känns som en överraskning på gång och det vill man ju inte förstöra

• gladamamsen

Längesen jag skrivit här nu.tiden har bara rusat iväg.Beräknat idag 9.1.har nog haft känningar men får se..varit ute med barnen och gått i djup snö.Mannen kom hem från jobbet å fråga om vi ska åka in snart..han e redo.dottern föddes på bf och sonen föddes 6dagar över.båda barnen har det börjar mellan 2-3 på natten och de är födda 8:49 och 8:55 så jag har väl en känsla av att det kanske blir på natten ;)Jag e redo nu..på samma gång e det vemodigt för det vs lixom den graviditeten och jag har sakta frimodigt att det e sista men ångrar mig nästan redan ;) ska man aldrig få uppleva det här igen då..

• SannaSanna

Grattis till alla som fått sina små.

Hur är det för er andra? Är det full fart i magen varje dag än? Lugnare?

Svar på tråden BF Januari 2015