Inlägg från: Lagotto |Visa alla inlägg
  • Lagotto

BF Januari 2015

Nu är ju detta min första graviditet men jag har snackat med maken om syskon, personligen själv fick jag gå x antal timmar i veckan hos dagmamma när min bror föddes vilket aldrig tog skada på mig. Så jag skulle nog göra samma som dem flesta av er

• Lagotto

Jag har inte molande värk men jag har absolut vaknat av smärta och känt att jag inte kan röra mig.

Hur är era sammandragningar? Hur ofta kommer dem? Här kommer dem varje kväll efter 10 och vissa gör ont. Dem värsta varade i två timmar...

• Lagotto

Akita: jag har skrivit i en baby bok sedan juli. Och det är ett jätteroligt minne! Perfekt till att minnas tillbaka själv också :)

• Lagotto

Oj jag skriver om det mesta i barnets omgivning i boken, jag bloggar också men kör mer privata tankar eller berättar om besök hos barnmorskan i själva boken, senast skrev maken om vårat bröllop :)

Boken är dessutom skriven på svenska och finska eftersom jag är svensk och maken finsk så hen kommer få växa upp med båda språken :)

Vi köpte helt enkelt en fin bok utan några ord i och klistrade in bilder, tanken är att kunna skriva de viktigaste i hens liv och sedan får hen lägga till själv saker när vi ger hen boken :)

Imorgon ska vi köpa gips och gipsa magen! Tycker att det är så himla fint att ha som minne :)

• Lagotto

Jag tänkte mest bara hänga upp magen som ett minne :) kanske fixa någon ljus slinga så att det går att använda som lampa :)

• Lagotto

Håller absolut med nanna! Min mamma växte upp med spanska och har aldrig snackat spanska med mig eller min bror, dessutom har hon nästan glömt språket då dem sluta prata spanska när dem flytta tillbaka till sverige. Min mamma bodde 5 år i Mexico som barn och fick då spanska som första språk. Både min mamma och min mormor ångrar att dem inte behöll spanskan, mamma har även varit mest på om två språk hos detta barn. Det är en gratis rikedom för barnet (!!!)

• Lagotto

Ni som fått bäbis, hur var era första symtom på att förlossningen håller på att starta?

• Lagotto

Här är min gipsmage, dagen efter vi gjort den så fick jag första tecknet på att förlossningen kommer igång snart... Ingen bäbis ännu och hen får gärna vänta 20 dagar till!

Den är inte klar ännu, lite finjustering behövs men gipset tog slut. Vi köpte 6 rullar. nästa bild kommer när den är hundra procent färdig haha :)

• Lagotto
    akita skrev 2015-01-02 21:27:54 följande:

Coolt! 

Själv är jag klar med babyfilten och har strax gjort klart en mobil till sängen. Skönt att man kan hitta bra tidsfördriv. 

Bäbis filt är gjort också :) virkad för hand och helt perfekt! Dock kan jag inte föra över bilder via telefon på fl... Mobil behöver jag inte göra haha. Vi har två just nu, en ifrån 60 talet och en annan från svärmor :)
  • Lagotto

Nu är vi hemma, eller vi kom hem igår! Bästa natten på länge, hon skriker inte mycket så våran sömn är inte så störd. Däremot på modersavdelningen fanns det en bäbis som skrek hela natten sista dagen så jag var ganska förstörd när jag kom hem, var helt slutkörd. Tagk och lov har maken där hela dagen så jag slapp vara ensam!

Idag testade vi att lägga tösen i barnvagnen och hon sover som en stock, jätte skönt! Ni som ammar, använder ni något speciellt skydd eller kräm?

Svar på tråden BF Januari 2015