BF Januari 2015
Hej! Väntar vårt 2:a barn i januari precis lagom till att storebror blir 2år, så tänkte de kunde va kul å va me å surra lite här medan man går i väntans tider :)
Hej! Väntar vårt 2:a barn i januari precis lagom till att storebror blir 2år, så tänkte de kunde va kul å va me å surra lite här medan man går i väntans tider :)
Jag har ont. Ibland riktigt jäkla groteskt ont :( känns som man satt en tång i livmodertappen å vrider om.. Bränner hugger å ilar samtidigt som de strålar ut i svanken. Inte foglossning!! Så jag vet inte alls vad de e för ngt. Blir å ringa å rådfråga sjukan imorgon om de inte e bättre
har massa bristningar men hade de sen innan så bryr mig inte så mycket om det. Är värre med den här jäkla foglossningen som jag haft sen v16 usch och fy :/
är i v26 och sist i v 24 på MVC visade vågen på 1kg plus sen inskrivningen i maj, men så har jag kräkts konstant sen dess, har haft 5 eller 6 dagar utan illamående och kräkningar. Dock har jag massor med övervikt sen förut så ska inte gå upp för mycket heller, men äter normalt när jag väl kan äta. Plus att jag blir helt illamående av alla sorters sötsaker så det är ju egentligen bara positivt för skippar de helt. Men sonen åt jag massa choklad hela tiden, nu kan jag knappt ens med chips.
här hemma är redan vagnen bäddad å klar i väntan på bebis, åhh vad vi har velat fram å tillbaka om vi skulle ha enkelvagn med ståbräda till storebror eller en syskonvagn. Men valet föll till slut på en Beemoo LA syskonvagn :)
kör med åkpåse till bebis och fäll, fotsäck och filt till stora, han har också en åkpåse men den sover han i på dagis så då får den ligga kvar i den vagnen och orkar inte köpa en till :P
personligen tycker jag åkpåse är bäst när dem är bebisar för att de behövs inte så mycket kläder, plus att de är lätt att bara öppna upp lite om de känns för varmt.
jag klippte i ett sittunderlag och la i botten på liggkorgen under madrassen för att isolera lite mot kylan och sen åkpåse. Sen på vårkanten hade jag bara en fäll som han fick ligga på, men tycker alltid det är svårt på vintern. Men lager på lager är bra för att då kan man bara ta bort eller öppna upp nått om de blir för varmt åt dem små.
Nu har jag haft Tens maskinen i en vecka och den räddar mig verkligen, varje dag! Sen jag fick den har jag inte haft ens i närheten så ont av foglossningen som innan. Det gör helt enkelt inte ont längre.
jag gillar färger och mönster, när vi väntade sonen så fick vi massa massa kläder av en bekant som de flesta va dock i blått och grönt så han hade mycket det som bebis, men hade haft dem även om vi fått en tjej, vet ju ej könet på denna bebis heller och kommer återanvända storebrors kläder ändå. Sen när jag handlar så köper ja de som jag just då tycker är snyggt. Idag skickade jag ex sonen till dagis med randiga byxor i rosa och lila strumpor med prickar på som många tycker är tjejigt, men jag tänker bara färg är fint på barn oavsett kön :)
sen det där med namn är väl väldigt varierande, en del vill ha ovanliga namn och en del gamla klassiska, och namn kommer ju och går Alice var toppnamn på min lista om vi hade fått en dotter, men nu om vi får en dotter vill ja ha ett annat namn för att jag vill att det ska passa ihop med vad sonen heter. Då blir Alice för "omodernt" eller vad man nu ska säga.
nu när vi ändå va inne på de här med barnkläder så tycker jag de är synd på newbie att dom inte har så mycket färg på sina kläder, är ju ganska vitt, beige och grått. Söta klänningar har dom dock och min mamma köpte en sån där gullig overall med öron till sonen som även denna bebis ska få ha i vinter :)
HM har förresten söta bebis kläder med djur på och då är det en mössa till med öron på, hade en med groda på till sonen men har inte hunnit kolla om dom fått in nå annat detta år. De passar ju till både kille och tjej.
Åhléns har ju sin barbapappa kollektion som är färg och sen för större barn har dem ju pippi såg jag.
Men annars kan jag tycka att de är väldigt uppdelat, ex på cubus där är det verkligen rosa och blått på barnkläderna de tycker jag blir lite väl trist
vi ska på ett extra UL i v 32 för att dom vill kolla bebbens njurbäcken igen då dom RUL sa att de såg lite förstorat ut, men de brukar gå till sig, sen får vi även ett UL i v 37 för att vi ska kolla så inte denna bebbe också vill ligga i säte som storebror. Så det är vad som jag är mest spänd på, sen så klart själva förlossningen, är faktiskt lite nervös redan nu.