Inlägg från: Isola88 |Visa alla inlägg
  • Isola88

BF Januari 2015

Inkaaa skrev 2014-10-17 15:45:26 följande:

Nu börjar magen vara för stor för min största vinterjacka och jag inser att jag skulle behöva hitta någon ordentlig vinterjacka som jag kan ha resten av graviditeten :) Var hittar man bra gravidjackor? Eller ska man bara köpa en vanlig jacka några storlekar större än man brukar ha? Hur har ni tänkt?

Jag bor uppe i norr och kommer inte undan behovet av en riktigt bra jacka, tyvärr

ja köpte en på secondhandbutik, då jag inte kan ha min vanliga vinter jacka, å då tänkte ja att ja orkar inte lägga pengar på en jacka som jag bara ska ha i 3  månader. Så hittade en för 50kr :)
  • Isola88

hedgehog: vad skönt att de gick bra ändå, och hoppas att de håller sig lugnt nu! Förstår att de måste va jobbigt att ställa om sig på att eventuellt bli snittad, men huvudsaken är ju att du och bebis mår bra!

angående föräldrautbildning/kurs så kommer vi inte gå. Vet inte om man ens blir erbjuden det här som omföderska. Gick när vi väntade sonen och de va 4 gånger vill jag minnas, vi pratade om förlossningen och smärtlindring på en och amningen, och sen va de nå mer. tycker de va jätte tråkigt att de inte pratades nånting om hur man gör om amningen inte fungerar, då hade man haft lite mer koll och inte känt sig så vilsen när de inte alls blev som man fått höra innan.

• Isola88

Har sonen på fsk nu vilket är bra då jag inte kan roa han så bra pga foglossningen som gör att jag känner mig så begränsad, han går bara 15 timmar i veckan vilket är lagom. Han blir 2 år i januari och planen är då att ha honom hemma ett tag så att vi kan känna in oss som familj med den nya bebisen. Vill inte att han ska känna sig undanskyffad av syskonet. Dessutom så är det mannen som ska ta FP första 2 månaderna, jag har inget jobb så kommer ju va hemma ändå och då känns de ju logiskt att ha sonen hemma med oss. Sen får vi se om han ska gå tillbaka sina 15 timmar eller hur vi gör.

Tanken är ju sen att jag ska ta FP fram till sommaren och om jag hittar ett sommarjobb så kommer jag jobba och mannen va hemma över sommaren och sen när hösten kommer så går han tillbaka till jobbet och jag är hemma.

• Isola88

v30 här med kräks fortfarande varenda morgon :( Foglossningen känns också värre för varje dag, kan knappt vända mig i sängen!

Var i alla fall hos BM idag och alla värden ser bra ut, bebisens hjärta tickade på fint och SF måttet låg på 30 så nu längtar jag tills om 2 veckor då vi ska på ett extra UL och få se vår böna igen!

• Isola88

de jobbiga är att vi bor en trappa upp utan hiss, så måste gå varje dag och sen ska sonen roas också, känner mig så hemsk när jag måste ligga på soffan och låta honom leka själv, vilket blir oftare nu, men jag tar mig typ inte upp från golvet om jag sätter mig, och han vill ju att allt ska gå i 110% och förstår inte varför mamma ska va så seg och tråkig hela tiden. Är glad att han har sina 15 timmar på dagis i alla fall och får aktiveras. Har ju tyvärr en sambo som jobbar borta så är helt själv att ska ta hand honom honom, nu kommer han äntligen hem om 10 dagar men bara för en vecka, sen blir vi ensamma till 22 December blääääää!

• Isola88
    Sunnan skrev 2014-10-29 10:35:35 följande:
    Men jösses vad han är borta mycket! Jobbar han på båt? Jag klagar på att min man reser mycket och är borta 1-2 nätter/vecka..

Ah nej han jobbar som kock, vi är på gång att flytta till en annan stad (60 mil från där vi bor nu) och han fick jobb men vi är inte 100% klara med boende där, så då har det blivit att han kommit överens med sin chef om att jobba 3 veckor och va ledig 1, men nu när de närmar sig jul så jobbar han mer för att vi ska kunna spara lite, då han ska va föräldraledig till mars sen :) Så känns ju extra jobbigt då de blir så länge mellan att vi ses, och sen är jag ju lite rädd för att FL ska starta tidigare när han inte är hemma.
  • Isola88
    Sunnan skrev 2014-10-30 08:52:40 följande:
    Aha! Då är det åtminstone något övergående även om det såklart är asjobbigt just nu. Vet ni hur snart ni kan flytta så ni slipper vara ifrån varandra?
    Förmodligen så blir det i mars att vi flyttar om allt går som planerat, I 5 år som vi nu varit tillsammans så är det bara 1 år som han jobbat i samma stad som vi bor i, så är så van att vi har varit ifrån varandra mycket, men de tär mycket mer nu när man har barn, så att de ska verkligen bli skönt att få ordning på tillvaron.

Så de där om bilstolen, vi hade sonen bak från början men jag satt alltid med honom, har ändå inte körkort. Men nu sen flera månader tillbaka så sitter han själv bak och vi kommer ha babyn bak också.
  • Isola88

Jag tänker att man får sträcka bak en hand och lugna lite och prata och annars är det bara att stanna om bebisen blir jätte ledsen. Det blir mest praktiskt att ha båda barnen bak, för att slippa koppla ur airbagen fram.

• Isola88

vi bytte nyss vår lilla BMW mot en BMW kombi, så känns som de kommer gå bra. Har ju sonen bakom passagerarsätet, har en Acta Graco comsic comfort till honom och sen kommer babyn få sitta bakom förarsätet, blir att ta babyskyddet med bas som vi hade till sonen också det en Acta Graco.

• Isola88

vi har begagnade bilstolar, kollat upp så att dom räcker inom den tiden som vi behöver dom, stolen som sonen har var bara använd i 2 år när vi köpte den och dom bytte stol för att den inte passade i deras bil, fick kvitto och allt på när den var köpt. Så bebisen kommer få överta den sen, så får vi se om de blir en helt ny till storebror eller en till begagnad. Med storebror så hade vi bara babyskyddet i 6 månader så börjar redan få panik över bilstolsdjungeln haha!

Svar på tråden BF Januari 2015