Inlägg från: Isola88 |Visa alla inlägg
  • Isola88

gick upp 25kg när jag väntade sonen, nu har jag gått upp 3 kg är i v32 nu, så får se om de blir mer nu sista veckorna, men är nöjd då jag är kraftigt överviktig sen innan så behöver liksom inte gå upp mer än nödvändigt, å då äter jag ändå normalt å går såklart ej på nån diet

• Isola88

vi fixade ett skötbord idag då vi sålde de som vi hade till sonen, syskonvagnen har stått bäddad å klar sen september, spjälsängen ska upp i veckan, liksom mer kläder! Babysittern och babygymmet ska också få sin plats. Vill ha allting klart innan jul så man bara kan vila å va med sonen sen. Dessutom började jag på komvux idag så nu har man ju det man gör fram till FL :D

• Isola88

Vi var på UL i torsdags och då låg bebis med huvudet ner så det var skönt, även om de finns plats än för den att vända sig, men är inte så bekymrad över det då jag ändå födde min första i säte, men är ju såklart skönt om denna fortsätter att ligga rätt för de gör min ändå lugnare. Dom uppskattade även att bebis räknas väga kring 3.5kg vid BF

Så nu är det bara dom här sista veckorna kvar, känns som att bara de blir december kommer de gå undan för man har fullt upp med förberedelser inför jul.

• Isola88

när jag väntade ettan så fock jag gravidpenning och jobbade då på hemtjänsten, så gick hem i mitten på november å han föddes i januari. Nu har jag varit arbetslös sen min föräldraledighet med ettan tog slut, vilket iofs är bra för att foglossningen har varit hemsk så hade nog inte kunnat jobba mycket denna gång, dock upplever jag att de är bättre nu kanske för bebis nu ligger med huvudet neråt. Har hört en del som säger att de brukar lätta lite.

• Isola88

v35 och igår märkte ja att de inte gick att få på sig bilbältet när jag sitter fram haha! fogarna är ett helvete och så har jag kramp i benen på nätterna också. Jaja kära bebis du får mer än gärna komma snart börjar bli ganska less nu :P

• Isola88

sömnen är riktigt dålig här nu, uppe å kissar 1 gång i timmen, foglossningen gör det omöjligt att vända på sig i sängen och så har jag sån där kramp eller vad man ska säga i benen som bara försvinner när man är uppe å går. Kan inte ligga för länge på samma sida. Å magen är stor och i vägen hela tiden haha åh bara en massa gnäll känner jag, men längtar verkligen att få tillbaka min kropp å kunna gosa med bebis å leka med storebror,

Bebben är i alla fall fixerad med huvudet ner, å känner ju att den stökar på å sparkar men inga kullerbyttor i alla fall. Haft lite sammandragningar denna veckan på kvällarna. 36 dagar till BF men plutt får gärna titta ut tidigare känner att jag har gjort mitt som gravid nu haha!

• Isola88
    elilin skrev 2014-12-08 08:54:04 följande:

Har precis gjort den omtalade glukosbehandlingen, å fy f*n vad illa de smaka fick kämpa som tusan för å inte kräkas, å ja som inte klarar av söta saker denna grav så detta var en prövning ;) nu ärr gjort sitter och väntar på å ta nytt blodsocker efter 10. Känner mig helt snurrig å dåsig i huvudet :/

blää gjorde de för typ 3 veckor sen tror jag de va, så äckligt! Enda som är bra är att man får ligga å slappa i 2 timmar sen haha!

Har bara lite sammandragningar nu å tycker inte de gör ont, men längtar så efter att få känna att de ska va på riktigt!

Angående bedövning, här blir det lustgas bara som sist, vägrar epidural för är sjukt rädd för nålar och är nog irriterad på att de måste sätta den där nålen som man ska ha i handen. Klarade mig bra på att andras/skrika och ta lustgas sist haha.

Åh jag är faktiskt inte nervös, vill bara att de ska bli dags, vill se vem som gömmer sig där inne. Å tänker mycket på hur storebror ska reagera sen, hur kommer första mötet bli!
  • Isola88

snerkan skrev 2014-12-10 23:55:43 följande:

Det gick bra!:) som jag misstänkt låg han precis som storebror i säte:p så de försökte vända men det ville han inte vara med på så han ligger kvar i säte.

Så han får födas så:) fick dock en bäckenröntgen nu som de ska kika på, hoppas de hör av sig imorgon om det. Men det gick ju bra med första så det borde ju inte vara några problem nu heller.

Pjhuuu så skönt att det är över o inte hände något!:)
    Ja har man gjort den en gång så är man ju som lugn att göra de igen! Min låg ju med huvudet ner sist, men ska till BM imorgon så då ska hon känna igen så den inte har ändrat sig.

Här har magen inte sjunkit heller och tycker bara de är svårt att andas plus att ja har sammandragningar varje dag nu, super jobbigt! 29 dagar kvar!

• Isola88

i fredags fick ja åka till förlossningen och få dropp då ja åkte på magsjuka i tisdags, som tur mådde bebis bra men ja va lite uttorkad, å hade gått ner i vikt. Mem nu är det bra igen. Har massa sammandragningar hela veckan å är mer än redo för bebos nu, men kommer nog gå tiden ut. 26 dagar kvar!

• Isola88
    mariaheterjag skrev 2014-12-15 13:01:42 följande:

Har ni pratat något mer era partners om hur ni ska dela upp sömnen när bebis kommer? Jag är lite nervös för vad som komma skall med sömnbrist och bråk som det lätt kan bli när båda är trötta. Eftersom att det blir vårt andra barn så kommer vi ju inte ha samma möjligheter att sova på dagen jämt heller. Känns som jag vill ha en plan samtidigt är det svårt att veta innan kanske.

Vi tänkte som så att om amningen fungerar som det ska och att de inte blir en kolikbebis, så tar jag nätterna så går mannen upp med storebror på morgonen. Planen B om de inte alls blir bra så ska vi försöka dela så gott det går. Är ju viktigt att båda får sova så man orkar med. Sist med första barnet så kunde vi ju också sova hela dagarna om de var en jobbig natt, men nu går ju inte det. Så ska bli väldigt intressanta att se vad som händer.
  • Isola88

gjorde ett misstag och sprang till bussen idag så nu är min foglossning tusen gånger värre än vanligt! usch vad jag vill ha bebis nu! 23 dagar kvar men de får gärna bli i natt, tycker de enda jag gör om dagarna nu är att känna efter och hoppas vid minsta känning att nu är de på gång.

• Isola88

Åh så känner jag med nu, 13 dagar kvar å vill bara ha de överstökat, men är grymt less nu. Samtidigt som ja verkligen vill att de ska hinna bli 2015 först.

haft en del känningar men inget som skulle tyda att de är på gång.

• Isola88
    4loveandlemons skrev 2014-12-30 09:24:23 följande:

Hej alla! Jag ligger här på bb och myser med en liten dotter som valde att titta ut igår kväll, en vecka före bf. Livet är underbart!

åh grattis!

Ja här går man å väntar å längtar, är så himla less nu, å varje grej som gör de minsta ont så hoppas man ju att nu är det dags. Allt va bra när vi var till BM igår i alla fall vill gärna att bebis ska komma i helgen!
  • Isola88

Äntligen 2015 nu får bebis lov att komma! Har diskat från gårdagskvällens firande, gått långpromenad, städat och diskat igen. Inte en endaste liten sammandragning haha. Har iofs BF den 9 men är sååååååå tråkigt dessa sista dagar tycker jag.

• Isola88

Jag är så sjukt trött, sov från kl 14-17 idag då sambon väckte mig för att de var middag, var samma för nån dag sen, antar att kroppen laddar upp inför förlossningen, BF+1 idag och bara haft lite sammandragningar. Får väl se tror inte de blir i helgen i alla fall, men man kan ju alltid hoppas. Med storebror hade jag känningar flera dagar innan och  han kom på BF+2.

• Isola88

Hej! Den 21/1 blev de äntligen vår tur att få en till liten son till familjen :) allt började på tisdsgen då jag gått 11 dagar över tiden. På kvällen kl 20 fick jag värkar kl 21 var de redan 2-3 minuter mellan så ringde förlossningen och barnvakt så vi kunde åka in. Kl 22 blev vi inskrivna och då va ja redan öppen 7cm. Så fick lustgas och kl 23.55 började krystvärkarna och 00.03 föddes han. Så de va en riktigt snabb förlossning.

Stannade 48timmar pga missfärgat fostervatten och extra koll på njurarna. Men nu är vi okejade och hemma med storebror. Ammar med tillägg i kopp tills de kommer igång ordentligt.

Namn är ej bestämt ännu han vägde 3530g och va 50cm :)

Svar på tråden BF Januari 2015