Inlägg från: snerkan |Visa alla inlägg
  • snerkan

BF Januari 2015

Hej! Nu tänkte jag också skriva en rad:) Enligt min app är jag i v5+6, men har inte haft någon riktig cykel innan så vet inte riktigt om det stämmer:) var iaf på vul idag o hon mätte den lilla "pluppen" o fick det iaf till v5+. Så fick vi en ny tid om två veckor, så håller alla tummar och tår att det inte händer något innan dess. men tydligen så kan man börja blöda efter vul sa hon, nu är jag super orolig för det. Någon som har varit med om det? När efter vul kan man vänta sig att det kommer? O hur mycket?:s

• snerkan
    Tingeliiiing skrev 2014-05-12 20:48:44 följande:
    Jag har börjat blöda efter vul! Men det va absolut inte mkt! Som en krona i storlek o inte knallrött blod lite blodblandad flytning typ!

Tack för ditt svar! :) Har inte kommit något blod ännu o var på vul igår vid kl14 så nu hoppas jag att det inte kommer.:)
  • snerkan
    bejb skrev 2014-05-13 11:06:50 följande:
    vad har ni fått för ert illamående? åt mig har de inte velat skriva ut något förra graviditeten fast jag hade det riktigt besvärligt över halva tiden. finns det något bra receptfritt? jag köpte seaband förra gången att lägga på handlederna. de borde jag leta fram. vet nu inte om de funka eller om de va inbillning men bättre än inget alls

Sist jag var gravid fick jag först lergigan som inte hjälpte mig alls, sedan primperan. Primperan var helt underbart! Då slapp jag det värsta illamåendet:) Min bm ordnade det direkt utan några konstigheter! Så stå på dig o säg att du behöver få något:) man kan ju testa postafen, det finns receptfritt:)
  • snerkan
    mariaheterjag skrev 2014-05-14 11:26:42 följande:
    hej jag hänger också på i den här tråden. Testade igår då mensen var en vecka sen och fick pluss! Borde gå in i vecka 6 idag. Har en pojke född 10 sedan innan men inte riktigt varit säker på syskon, vi slutade i alla fall skydda oss för 2 mån sen men knappt haft sex så jag känner mig rätt förvånad och lite överrumplad. Hur är era tidigare erfarenheter av graviditeter och förlossning etc? (ni som har barn sedan innan). Jag känner mig rätt nervös och orolig då jag upplevde det som jobbigt med ettan...

Välkommen!:) Jag vågar inte oroa mig för förlossningen än, känns som att det kan hända så mycket på vägen dit. Men när min son(-2012) föddes var jag vääääldigt nervös. Men hade en jättebra förlossning! Visserligen gjorde det sjukt ont o jag blev lite orolig när de upptäckte att han låg åt fel håll o läkaren kom in o sa "det här går så bra så" om att ändå föda vaginalt. Men allting gick jättebra o jag ser fram emot nästa förlossning och hoppas innerligt att det får bli i januari!:) Hur var din första förlossning?
  • snerkan
    escapee skrev 2014-05-15 11:14:48 följande:
    Jag blev alldeles för orolig igår av all smärta å åkte in till gyn akuten... Väl där konstaterades en graviditet, dock en liten sådan... Men som han ändå tyckte var normal för vecka 5+3... Dock syntes inget hjärta... Men för honom såg de ut som en normal graviditet å graviditeten satt högt upp i livmoder också vilket skulle vara bra! Inget hcg prov ville han ta eftersom han inte såg några tecken på missfall å han såg heller inga tecken på att det var pågång. Men min oro släppte lite... Men inte helt. Har ju läst att hjärtat börjar picka 20-23 dagar efter befruktning. Igår var de dag 24...! Fast den infon kanske inte stämmer? Ska iaf tillbaka på måndag igen... Hade den tiden bokad sen innan... Så får vi se om man ser ngt annorlunda då.... Har inte varit uppe å kissat ngn gång inatt... Brukar alltid gå upp minst en gång :/ Någon annan som glor vul i V5+3? Eller i snarlik vecka? Som kan tala om hur de såg ut?

Hej! Vad skönt att det såg bra ut:) jag var in på vul i måndags, då såg de också bara en fostersäck med en liten plupp i. Enligt min app skulle jag ha varit i v5+6 då. Men vid mina tidigare graviditeter har jag fått bf framflyttat så jag tror att jag har lite längre cykel än vad jag trott:p Ska tillbaka på vul om två veckor o då hoppas jag verkligen att det pickar ett litet hjärta!
  • snerkan
    Milou88 skrev 2014-05-15 11:51:22 följande:
    Idag har jag lite mer ont i ländryggen/svanken än tidigare dagar, men inte lika ont i magen.. Usch så rädd för missfall även om jag vet att jag kände mycket i början av förra graviditeten oxå. Någon mer som känner av i ryggen?

Jag har också haft ont bak i ländryggen/svanken! Lite olila från dag till dag, känns precis som foglossning. Men jag har haft precis lika vid mina tidigare graviditeter, kännt foglossning tidigt o sedan mindre o mindre ju längre det går:) lite konstigt:p
  • snerkan
    Milou88 skrev 2014-05-15 13:08:46 följande:
    snerkan, va olika det är. Känns som man mest hör att folk har foglossning mot slutet :) Hur många barn har du?

Jag har en pojke född -12:) men har varit gravid 4gånger, fick ett missfall i v 9 2010, sonen 2012, fick avbryta en graviditet ganska sent i januari i år, så detta blir fjärde gången. Har du flera barn sedan tidigare?:)
  • snerkan
    sissi81 skrev 2014-05-15 20:14:16 följande:
    Hoppas ni mår bra allihopa. Själv så drömmer jag otroligt mycke mardrömmar just nu och är trött för jämnan. Lite ont i brösten men inte mer. Ringde barnmorskan igår. Eftersom vi fick sent missfall sist så skulle vi hoppa över 12-veckors besöket ang rökning o alkohol eftersom jag var på det så sent som förra hösten. Men jag fick i alla fall en tid i juli samt att hon bokade in ultraljudet redan nu. Har så svårt att ta in allt eftersom vi fick missfallet i vecka 14 sist. Man är så rädd att det ska hända igen.

Usch vad jobbigt!:( jag drömmer också ofta mardrömmar att jag får missfall. Så vaknar jag o tror att det är så tills jag varit på toa. Vad olika det är hos olika barnmorskor! Vi ska dit redan i v8 även fast vi också var där i höstas! Lite onödigt känns det ju men ändå skönt för att det känns tryggt.:)
  • snerkan
    mariaheterjag skrev 2014-05-15 20:33:48 följande:
    Jag har faktiskt inte anmält mig till någon mödravård än. Vi har precis flyttat och jag vet inte vad som finns här. Känner inte heller att jag riktigt har någon tid att gå på besök, dessutom kommer ju jobbet då direkt fatta. Känns också lite onödigt på någotvis att gå dit innan vecka 12 då det ändå är så osäkert? Är det ok att vänta lite längre innan man kontaktar någon, eller vad tror ni? Har för mig att jag läst någonstans att man ska gå på inskrivning innan vecka 12, men egentligen fattar jag inte varför?

Jag har för mig att läste någonstans att det kan vara bra att det finns i ens journal även om det blir ett missfall.
  • snerkan

Vågar man ta hostmedicin, mollipect?!? Har sån hemsk hosta så jag står inte ut:s står på att det är okay men att man ska vara försiktig de första 3 månaderna.

Svar på tråden BF Januari 2015