Inlägg från: snerkan |Visa alla inlägg
  • snerkan

BF Januari 2015

Mitt bf blev framflyttat lite på vul igår, bebisen är 7+4 idag, 11mm lång:) kan ju inte skylla på den lilla bönan att magen börjar puta;p haha

Så nytt bf är 8 januari.

Men mitt sinne vill ändå inte slappna av o tro att det ska gå bra. Jag trodde verkligen jag skulle kunna lugna mig lite o bara vara glad efter vulet, när vi såg hjärtat o att allt var bra.

Det är som att jag bara går o väntar på att det ska gå åt skogen. . O ändå så känns det outhärdligt om det skulle göra det. Usch för denna oro!

Vill att veckorna går fort nu, efter midsommar ska vi tillbaka på ul med läkaren o idag ska vi på inskrivning hos barnmorskan, o i början på aug är det rul. Så man har ändå lite "hållpunkter" att längta till.

Stackars er med illamående!:( det är så jobbigt att få det innan man vill berätta på jobb osv, vid sjukskrivning så måste ju chefen ändå få veta. Var sjukskriven i början på förra graviditeten, o det gick ju som det gick, så jag hoppas att jag slipper det allra värsta illamåendet den här gången så det kan få bli mer positivt.

• snerkan

Vilken beräkning ska man gå efter, mensen eller vulet? Var ju på inskrivning idag hos barnmorskan o hon verkar gå efter mensen trots att vi var på vul igår o att det skiljer några dagar på uträkningen. Det kanske är svårt att veta exakt på vul så tidigt?

• snerkan
    Misswiren skrev 2014-05-27 23:01:33 följande:
    Tycker oxå de varit kul att ha en presentation av alla här. Var man bor, ålder, antal barn sen innan och när man har BF? Lättare att komma ihåg alla då

Men allt det står väl i bf datum listan?:)
  • snerkan
    Nr 3 på G skrev 2014-05-28 09:55:44 följande:
    skulle vilja ha en lite utförligare presentation än den i BF-listan 

Ja det vore absolut jätte roligt om alla skriver o berättar lite mer om sig!:)
  • snerkan

Åh det här har varit en hemsk natt! Sent igår kväll fick jag som en litelite mörkare flytning. Som att det skulle vara blodblandad. Har inte fått ont, mer än oron som tar död på mig!:( jag har aldrig blödit när jag varit gravid tidigare så det känns som att det är kört. Jag orkar inte detta!:( nu ska jag dessutom bege mig till jobbet för ett 13 timmars pass... var bara tvungen att skriva av mig, så frustrerande när man inget kan göra.

• snerkan
    sourpussy skrev 2014-06-01 07:12:58 följande:
    Jag hoppas verkligen att det bara var en nidblödning. Håller tummarna...

Ja.. nidblödning kan det nog inte vara eftersom jag är i v 8+2. Men hoppas innerligt att lilla pyret lever! Jag orkar bara inte börja om igen. Vet inte vart jag ska ta vägen. Usch.
  • snerkan
    Masken80 skrev 2014-06-01 07:26:32 följande:
    Har också haft en orolig natt med jättemycket molvärk men däremot inget blod så så länge det håller sig borta hoppas jag att allt är som det ska

Ja det är jätte jobbigt.. när man bara kan hoppas och vänta. Önskar jag hade ett vul inbokat i nästa vecka. Men som det är tänkt nu får jag vänta tills strax efter midsommar.
  • snerkan
    Sunnan skrev 2014-06-01 07:32:28 följande:
    Jag har varit helt förskonad från blödningar och jag lider med dig, men en så liten blödning som du beskriver borde ju inte vara någon fara! v8+2 - borde det inte vara så att du "skulle" ha mens nu om du hade följt din vanliga cykel? Det är ju vanligt att man får helt ofarliga blödningar då.

Ja men så kanske det kan vara! Måste räkna på det!:)
  • snerkan
    Sunnan skrev 2014-06-01 07:32:28 följande:
    Jag har varit helt förskonad från blödningar och jag lider med dig, men en så liten blödning som du beskriver borde ju inte vara någon fara! v8+2 - borde det inte vara så att du "skulle" ha mens nu om du hade följt din vanliga cykel? Det är ju vanligt att man får helt ofarliga blödningar då.

Tack för att du uppmärksammade mig på detta! Det var ju exakt på dagen när jag skulle haft mens egentligen. Känner mig mycket lugnare nu!:) dels för att det inte kommit något mer o mycket för att jag fått en förklaring!:)
  • snerkan
    Tingeliiiing skrev 2014-06-01 16:25:52 följande:
    Samma för mig kom en liten blödning samma dag som jag skulle haft min mens blev rädd o åkte o kollade o hjärtat slog och allt såg fint ut! Så tror inte du behöver oroa dig

Tack hörrni!:) Ja nu känns det bättre!:) verkar vara så många som varit med om liknande:) var ju in i måndags o såg hjärtat o gjorde även vul 2v före det, o ska göra ett efter midsommar så kände att jag kan ju inte ringa om ännu ett:p tackolov känns det inte som det behövs nu:) Klart man ät orolig men det släpper inte trots att jag sett det lilla pyret.
Svar på tråden BF Januari 2015