Inlägg från: snerkan |Visa alla inlägg
  • snerkan

BF Januari 2015

Kesi skrev 2014-06-04 21:17:05 följande:
    Nu fick jag så jag teg. Har klagat på att jag inte känt några symtom och förra gången var jag Jätte illamående hela första tiden. Gårdagen och idag har varit vidriga. Vill kräkas hela tiden men det går inte. Det känns lite som att någon där uppe blev lite less på mitt klagande... :P Ni som inte känner något, speciellt illamående, var glada så länge det är så!! .... :)

Jag hat också mått mycket bättre nu än förra graviditeten. Men fy vad jobbigt det är nu! Jag är så trött, illamående men inga kräkor än så länge bara kväljningar:p jag jobbar inom vården med dementa så vissa situationer tidigt på morgonen kan vara väldigt jobbiga! Då är spyan nära. men ofta på kvällar o mornar så känns det mest som att jag är så trött att jag mår illa pga det. Det tär på en att jobba heltid o sen försöka hinna/orka med vardagen. . Hur har ni andra hanterat jobbet? Jag vill ju inte berätta något ännu så då kan jag ju heller inte gå ner i procent utan att någon får veta. Men jag måste tillägga att jag hellre mår lite dåligt än inga symtom alls för då blir jag bara så orolig istället! :p Måste även ringa tandläkaren imorgon, har sån tandvärk!:( Ja nu har jag klagat färdigt;)
  • snerkan
    Tingeliiiing skrev 2014-06-04 14:03:53 följande:
    Min lilla räka idag! v 9+3 fick bf 3/1 - 2015 H*n rörde sig massor redan så roligt!

Åh vilken fin bild! Så tydlig! Längtar och bävar inför mitt nästa ul i slutet på juni:p
  • snerkan
    Tingeliiiing skrev 2014-06-04 22:23:40 följande:
    Kommer säkert gå bra, vi tjejer är ganska bra på att inbilla oss själva dåliga negativa saker vilket oftast inte stämmer så det ska nog gå jätte bra för dig med! vilken vecka är du i? Är det ditt första barn? Detta är mitt 3e o jag är själv 25 år älskar barn o vill ha barn tätt

Ja man är duktig på att oroa sig:p Jag fick se ett litet hjärta ticka för en o en halv vecka sedan i alla fall så jag hoppas att det fortfarande tickar på. Det är min fjärde graviditet, min första slutade i missfall, andra i våran älskade son som blev två år i februari och så fick vi avbryta en graviditet i januari i år då de vid rul upptäckte en missbildning som ej var förenlig med liv. Det är väl därför oron gnager! Jag orkar bara inte gå igenom något sånt igen o börja om.. Jag är i v9 går in i v10 imorgon o ska få göra ett ul i v 13:) jag är också 25år, fyller 26 i år:) vilken vecka är du i? Har dina graviditeter varit lika varandra?:)
  • snerkan
    Malin81a skrev 2014-06-12 10:44:47 följande:
    Känner mig inte ett dugg gravid längre Rynkar på näsan. vart är illamåendet?? Den svullna magen är också mindre. Tog ett test digitalt som i alla fall visade att jag hade hormoner på det högsta den mäter.

Jag tycker också att illamåendet börjar försvinna!:S Man blir ju orolig direkt...
     iofs är min mage svullen som en boll fortfarande, alltid nåt:P

Malin81a vilken vecka är du i? Jag går in i v 11 imorgon, så det är väl de så kallade spöveckorna som kommer snart. Ska du göra något ultraljud före rul?
  • snerkan
    Sagolina skrev 2014-06-16 12:08:12 följande:
    Nu har jag tid till första ultrat, 4.7. Det är ju en hel evighet dit!!;)

Ja tiden går såååå sakta!:( Vilken vecka kommer du vara i då?
    Jag har ett ultraljud bokat på onsdag nästa vecka.. känns som en hel evighet dit. Tycker att alla symptom avtagit också så känns inge bra alls:( 
  • snerkan

Hej på er! Blir inte så mycket skrivet från min sida men jag är inne o läser hela tiden:)

Är så jäkla orolig att något ska vara fel så försöker att inte tänka på det o göra en massa annat istället. Men när man ska sova är det ju omöjligt att stoppa alla tankar som snurrar. Har haft flera lite halvblodblandade flytningar.. inte haft sånt alls i mina tidigare graviditeter:/

Men på onsdag nästa vecka ska vi iaf in o träffa läkare som ska göra ul. Men tiden dit känns som en evighet!

Har börjar fundera på att skaffa ett sånt angelsound om det kanske kan lugna en lite. Men en del säger ju att det ska vara farligt.

Någon som testat sånt?:)

• snerkan

Åh måste bara skriva av mig! Åkte av hästen ganska ordentligt idag:s Fy, som att man inte är orolig nog ändå. Har inte känt något ännu så jag hoppas att det inte hänt något. Fick ingen smäll just på magen i alla fall.

Är det någon mer här inne som rider? Hur resonerar ni i om man ska fortsätta rida eller sluta medan man är gravid?

• snerkan
    Snuusan skrev 2014-06-19 23:36:00 följande:

Jag rider och har egen häst. Hur åkte du av? Hur landade du? Jag rider fortfarande ibland, är skadad sedan länge så rider inte så ofta just nu i vanliga fall heller.

Men jag vet folk som ridit till dom var i ungefär vecka 20-25. Beroende på hur dom mådde osv.

Jag landade mest på rumpan sidan så det borde ju inte vara någon fara. Men man blir ju lite nojig.. har inte åkt av på flera år. När det väl händer går det ju så jäkla fort.

Jag har tre egna som behöver ridas o hållas igång. Den jag åkte av är bara fyra o inte så värst ridvan än.. har hjälp med de andra två, men vågar ju inte slänga upp vem som helst på en unghäst heller. Hon är jättesnäll verkligen men rätt vad det är så händer det ju saker ändå.

Förra graviditeten red jag sporadisk till drygt vecka 30, men enbart på den stabilare hästen sista tiden.

Usch vad svårt det är.. vill ju inte ställa av dem helt heller.

tack för era svar i alla fall, det lugnar ner en lite att skriva av sig:)
  • snerkan
    Snuusan skrev 2014-06-20 06:27:06 följande:

Då bör det inte vara någon stor fara :)

Ja det är svårt det där, jag har ju en medryttare som rider min häst sex dagar i veckan så jag har inga problem med det.

Du kan inte låna ut dina tre på halvfoder eller ha medryttare som täcker upp under den perioden du inte kan rida? Dom täcker ju även en liten del av kostnaden :)

Vart bor du någonstans? :) och har hästarna? :)

Vad skönt med medryttare!:) vad har du för häst?

Jag bor i arboga, mellan örebro och Västerås typ:)

Har faktiskt just hittat två medryttare, mamma med dotter som är super! Så jag hoppas att de kan fortsätta rida i höst/vinter. Men det kommer nog vara mestadels motionsridning, kanske någon träning. Den ena hästen "behöver" ju tränas o tävlas så ska nog lägga ut en annons sen när allt känns mer säkert. Samma med unghästen hon behöver ju fortsätta utbildas o tränas..
  • snerkan
    Sagolina skrev 2014-06-20 11:56:35 följande:

Hur ska ni fira midsommar? Vi kommer bara ta det lugnt tillsammans, jag, sambon och sonen. Äta gott (tzatziki med pitabröd för mig, mitt största craving just nu!!) och njuta av att ha 2.5dagar tillsammans:)

Jag och sonen har plockat blommor på förmiddagen att pryda bordet med och nu står en citronkräm och svalnar i väntan på att bli en tårta med maräng och jordgubbar.

Förra midsommarafton var jag på bf+12 med sonen, så vi avslutade helgen med att på söndagen åka till förlossningen för igångsättning. Och året före det var jag gravid i v8 (slutade med ma), så tredje midsommaren i rad som gravid;)

Haha härligt! Då har du vanan inne att ta det lugnt på midsommar!;)

Jag jobbar lång pass heeela helgen så behöver inte komma med några bortförklaringar varför jag inte dricker:)

Sambon är på midsommarfest o lille sonen med mormor o morfar o sina kusiner på midsommarfirande:)
Svar på tråden BF Januari 2015