Inlägg från: snerkan |Visa alla inlägg
  • snerkan

BF Januari 2015

Tingeliiiing skrev 2014-06-21 07:28:20 följande:

Usch va jobbigt! Om du känner dig mkt orolig bör du åka till gynakuten så du får lugna dig lite inte bra för varken dig eller barn om du går runt orolig o stressad över d!

Jag kan bara säga det att en vinter när jag väntade min första son så va jag påväg ner för en backe o hade mina uggs på mig o dom blev snorhala o jag flög bokstavligt upp i luften o ramla ner plattfall på rumpa och rygg men inget hände med bebis! Nu är ju du inte i v 20 som jag var då så jag tror inte att det är någon fara med din bebis den ligger väldigt skyddat! Lycka till! *Kram*

Tack!!:) jag fick inget ont alls efter så jag tror inte det var någon fara:)

Men vad otäckt det är när man ramlar o slår sig. Man blir så rädd att det ska hända något. . Därav kommer ju många funderingar hur jag ska göra med hästarna, hur länge man vågar fortsätta rida osv.
  • snerkan
    Sagolina skrev 2014-06-21 07:32:34 följande:

11+0 idag och illamåendet verkar ha lugnat sig. Lite kan det bryta fram nu och då, men inte så att jag mår illa hela dagen. Nu väntar jag så otroligt mycket på ultrat om 2 veckor. Vill se att allting är bra med lilla bönan och sen få berätta för alla:)

Jag är i 11+1 eller 11+4(enligt mensen) idag:)

Mår riktigt skapligt för det mesta. Det är oron som kommer och går, ena stunden känns det bra att magen faktiskt växer lite o jag känner mig ganska så härligt gravid men så desto oftare får jag för mig att pyret i magen inte lever. Usch! Nu måste tiden gå fortare, ska träffa läkare och göra ultraljud på onsdag.

Funderar på om hon kommer göra utanpå magen eller vaginalt? Vad tror ni? Är ju i v 12. Ska nog ringa o fråga på måndag ändå:p
  • snerkan
    marsmamma87 skrev 2014-06-21 11:56:35 följande:

Tror hon gör utanpå magen. Jag fick göra utanpå i vecka 9 redan och det syntes finfint :)

Vad bra!:D då är det bäst att dricka mycket innan då:)
  • snerkan
    Sagolina skrev 2014-06-22 07:14:36 följande:

Jag har en (som nu är bortlånad...) . Lyssnade några gånger förra graviditeten och bara jag får hem den kommer jag nog säkert försöka hitta hjärtat;)

Åh måste vara superhärligt att få höra!!:) var det lätt att höra? Man kan väl hitta sin egen puls också?
  • snerkan
    Limpan nr2 skrev 2014-06-22 17:32:20 följande:

Typ från vilken vecka kan man börja lyssna?

En del apparater verkar vara från v 11 men jag beställde från clearblue o då står det från v16. Men det är väl mest för att det kan vara svårt att höra tidigare gissar jag på.
  • snerkan
    Väntande skrev 2014-06-24 11:07:38 följande:

Kommer tyvärr få hoppa ur den här tråden ... Var på ultraljudet idag och bebisen saknade hjärtfrekvens och var mindre än 10 veckor. Känns skit tufft den här gången! Jag önskar verkligen er alla så mycket lycka till som det bara går!!!

åh beklagar!!:( tänker på dig/er!

Snuusan o malin lycka till idag!:) Väntar med spänning på hur det gått sen!:)
  • snerkan
    Snuusan skrev 2014-06-24 14:47:58 följande:

Allt såg bra ut på vul, blev framflyttad så är i januari igen istället för februari. Närmare sagt den 24 som det ser ut nu :)

Nöjd tjej som åkte hem, lugn och glad. På min lediga dag ska jag nu istället möta upp sambon för att åka lastbil på hans jobb :) vilken lättnad att få se att bebis växt och att hjärtat slog :)

Åh vad härligt!!:) roligt att du var längre gången också!!:)

Nu är det "bara" 19 lååånga timmar kvar tills jag sitter hos läkaren o ska få göra ul jag med!:p blandade känslor! !
  • snerkan
    Malin81a skrev 2014-06-24 17:20:50 följande:

Vilken pärs. Läkare 1 hittade inget hjärta som slog. Var visserligen 73 år men vi pratade om hur allt gick till om det skulle börja blöda själv eller om jag skulle få ny tid om någon vecka för att börja det... Sedan satt jag 20 min i väntrummet med gråten i halsen. Sedan tittade en till. Hon hittade hjärtat och storleken var ca v 8+2. Stämmer med vul för 2 v sedan. Dock ville hon ha en liten varning om att det var lite lite fostervatten. Det kunde gå bra eller gör det inte det... Blir lång väntan till Kub om ca två veckor. ..

Åh herregud vad jobbigt! Men vilken tur att de hittade hjärtat. De borde ju inte få klanta sig o missa så!:( Hoppas det inte är någon fara med fostervattnet. Så jobbigt att behöva vänta o vänta o vänta. ..
  • snerkan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-06-24 17:44:26 följande:

Jag beklagar, Väntande. Vilken sorg :( kram

Malin81: jag hoppas det där med lite fostervatten ordnar sig och att det inte är nån fara.

Nån här som inte gör kub utan väntar på rul? Jag ska dit i augusti, 42 dagar kvar...

Vi gör visserligen inte kub men gör ett ul imorgon o har gjort två vul.

Det är hemskt att få gå o vänta ända till rul innan man ens får veta om det finna något däri!:/ Du har inte funderat på att boka ett privat?
Svar på tråden BF Januari 2015