Inlägg från: snerkan |Visa alla inlägg
  • snerkan

BF Januari 2015

Malin81a skrev 2014-07-13 20:38:37 följande:

Hej igen. Inte varit så aktiv här inne senaste två veckorna pga konstant illamående. Hoppas det går bra för er andra.

Jag var på kub idag. Det gick inte så bra. Fick 1 av 52 på en av de allvarligare kromosomavikelserna. På min ålder ska det vara ca 1 på 900. Tydligen blodprov som inte var bra. Nacken var bra. Nu ska jag få göra moderkaksprov på onsdag. Jag är så nervös. Först att det ska göra jätteont sen när det är klart så kommer jag vara nervös över svaren.

Är det någon som vet hur läskigt det är? Enligt barnmorska inte värre än stick i armen. Svårt att tro på det...

Fy vad jobbigt att gå o vänta! Lider med dig:(

Hur snart får ni svar på moderkaksprovet efter då?

Jag har gjort ett fvpprov bara, det var obehagligt( men i den sitsen vi var i då så var det bara "en fis i rymden") men det gjorde inte ont. Men moderkaksprov kanske känns mer?

Håller alla tummar o tår att ni får bra svar!?
  • snerkan
    längtan94 skrev 2014-07-13 20:55:24 följande:

men du lycka till ? men varför har alla gjort kub (?) jag är verkligen jätte orolig för att de ska vara något fel på min bebis, när får man veta något sånt? och verkligem lycka till imorgon! :)

Jag har inte gjort kub men några tidiga ultraljud, det är på rul de upptäcker fel annars.

Jag är därför glad att vi har rul inbokat redan i v17+0!
  • snerkan
    escapee skrev 2014-07-21 21:27:41 följande:

Usch! Blivit beroende av otrivin mentol..... Inte första gången heller. Så nu ska ja försöka vänja mig av vid det... Köpte mig lite renässans mentol plus istället. Koksalt sägs vara bättre. Hoppas bara jag står ut med täppt näsa ett tag nu ;)

Usch vad jobbigt! Jag var det båda mina tidigare graviditeter. Fruktansvärt att försöka bli av med beroendet! Ett tips är kortison nässpray(vet dock inte om man kan ta det som gravid??) Det räddade mig medans jag slutade med vanliga nässprayen. Det med kortison är inte beroendeframkallande:)

Lycka till!
  • snerkan

Idag var vi på rul! :D en frisk liten pojke som är beräknad till den 8/1 var det därinne:D

Så jäkla skönt att allt var bra. Nu ska jag bara glädjas o njuta:D
  • snerkan

Ett tips är ferronol som är ett liknande kosttillskott som blutsaft, men innehåller lite mer järn än blutsaft. :)

Jag har äntligen fått boka tid för lägeskontroll med ul!:) blir om ca en månad, kommer vara i v 36, då är de även beredda att göra ett vändningsförsök om han ligger fel. :s

Har era bm börjat kolla om bebisarna är fixerade?:)

• snerkan

Sunnan varför gör man inget vändningsförsök då?:s

Hoppas h*n vänder sig igen! Min första föddes i säte och det gick bra:) så det går det med :p

• snerkan

Hua, imorn förmiddag ska vi in o kolla med ul hur lillkotten ligger i magen o ev göra vändningsförsök då också. Börjar bli nervös!:p

• snerkan
    Waimea skrev 2014-12-10 19:36:18 följande:

Hur gick det?

Det gick bra!:) som jag misstänkt låg han precis som storebror i säte:p så de försökte vända men det ville han inte vara med på så han ligger kvar i säte.

Så han får födas så:) fick dock en bäckenröntgen nu som de ska kika på, hoppas de hör av sig imorgon om det. Men det gick ju bra med första så det borde ju inte vara några problem nu heller.

Pjhuuu så skönt att det är över o inte hände något!:)
  • snerkan

19 dagar kvar idag!:)

Börjar tröttna lite lätt på att vara gravid :p det är ju supermysigt ofta men nu börjar det bli så besvärligt att röra sig, har halsbränna mest hela tiden o med en snart tre åring hemma också så får man ju varken vila eller sova riktigt ordentligt.

Men lillen i magen får stanna i magen framförallt över jul( eftersom andra barn inte får hälsa på på bb) och gärna över nyår så han får fylla tidigt ist för sent. :) men vill INTE gå över tiden, vill verkligen ha en "vanlig" förlossning, o om jag går över tiden o han blir stor så finns nog risken att det blir snitt eftersom han ligger i säte. Så håller tummarna han kommer preciiis i början på januari ;p

Mariaheterjag förstår att du blev skraj! :/ rör h*n sig mer som vanligt nu då?

Jag är bortskämd med en bebis som verkar ha party i magen mest hela tiden. Räcker med en liten knuff på magen för att han ska boxas tillbaka:p stooor skillnad mot storebror som var väldigt stillsam i magen.

• snerkan

Häromkring är det också besöksförbud pga av rs-viruset. Jag skulle nog gärna stanna längre den här gången för att hinna vila lite innan man ska hem till sonen. Eller så längtar man så mkt efter honom så man kanske vill hem för det :p Svårt att veta!

• snerkan

Usch jag oroar mig mer o mer för förlossningen!:/ vill bara att det ska sätta igång så jag har något att fokusera på.

Är livrädd att värkarna ska stanna av o att han ska fastna med huvudet :s

hua!

• snerkan
    4loveandlemons skrev 2014-12-30 09:24:23 följande:

Hej alla! Jag ligger här på bb och myser med en liten dotter som valde att titta ut igår kväll, en vecka före bf. Livet är underbart!

Åh vad härligt! Grattis!! :D
  • snerkan
    mariaheterjag skrev 2014-12-30 10:39:15 följande:

Jag vill också att det ska sätta igång! Är så jobbigt med denna väntan. Har ju egentligen 2 veckor kvar till bf men fick lätt havandeskapsförgiftning konstaterad igår så nu oroar jag mig för det och vill bara att bebis ska komma ut....

Blev undersökt av läkare igår och hon sa att tappen var väldigt mjuk samt att jag var lite öppen. Men i natt var det extremt lugnt, inte en endaste värk.

Oj gör de något åt havandeskapsförgiftningen då? Då förstår jag verkligen att du vill att det ska komma igång!
  • snerkan

Bf igår o bebis inatt! :D har haft värkar från o till sedan två dagar tillbaka. Så igår var det ca 4 min emellan så då fick vi komma in :)

Vid undersökningen kunde bm dock inte ens känna tappen, den var för långt bak o därmed omogen. Men tur i oturen så låg han ju i säte(vilket vi visste sen innan) pga det o ändå ganska täta värkar fick vi stanna över natten för o se hur det utvecklade sig.

Vi hann vara på rummet inte ens en timme innan det knäppte till o så gick vattnet! Då var kl tolv på natten o vips var jag öppen fem cm:) o 02.42 var han ute våran lilla rumpnisse! Men lite svart om rumpan o pungen är han då den satt fast en stund :p

Helt otroligt hur olika förlossningar kan börja! :p

Svar på tråden BF Januari 2015