• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • 4loveandlemons

Hej och tack så mycket för alla gratulationer! Vi har hunnit landa hemma och ligger just nu och myser i sängen. Det mesta har gått jättebra. Det började med att slemproppen och vattnet gick på morgonen. Värkarna började på eftermiddagen och sex timmar senare låg hon i min famn. Det gick ganska snabbt alltså, för att vara första barnet. Lycka till alla ni andra som väntar och längtar efter era små. Snart är de här! :)

• akita
    4loveandlemons skrev 2015-01-02 20:49:52 följande:

Hej och tack så mycket för alla gratulationer! Vi har hunnit landa hemma och ligger just nu och myser i sängen. Det mesta har gått jättebra. Det började med att slemproppen och vattnet gick på morgonen. Värkarna började på eftermiddagen och sex timmar senare låg hon i min famn. Det gick ganska snabbt alltså, för att vara första barnet. Lycka till alla ni andra som väntar och längtar efter era små. Snart är de här! :)

Låter som att det gick bra! Vad tog du för smärtlindring? Har ni fått igång amning och sånt? 
    Själv känner jag mig lite ambivalent. Jag längtar efter att få träffa och äntligen få mysa med henne, men jag känner samtidigt att jag kommer sakna känslan att ha henne i magen hos mig hela tiden. Hon har blivit en del av mig nu. Så det kommer bli en omställning att inte ha henne där. 
  • akita
    Lagotto skrev 2015-01-01 21:17:02 följande:

Här är min gipsmage, dagen efter vi gjort den så fick jag första tecknet på att förlossningen kommer igång snart... Ingen bäbis ännu och hen får gärna vänta 20 dagar till!

Den är inte klar ännu, lite finjustering behövs men gipset tog slut. Vi köpte 6 rullar. nästa bild kommer när den är hundra procent färdig haha :)

Coolt! 
    Själv är jag klar med babyfilten och har strax gjort klart en mobil till sängen. Skönt att man kan hitta bra tidsfördriv. Skrattande
  • 4loveandlemons
    akita skrev 2015-01-02 21:26:04 följande:

Låter som att det gick bra! Vad tog du för smärtlindring? Har ni fått igång amning och sånt? 

Själv känner jag mig lite ambivalent. Jag längtar efter att få träffa och äntligen få mysa med henne, men jag känner samtidigt att jag kommer sakna känslan att ha henne i magen hos mig hela tiden. Hon har blivit en del av mig nu. Så det kommer bli en omställning att inte ha henne där. 

Jag var så långt gången i förlossningsskedet när jag kom in till förlossningen att jag bara hann med lustgas, men det var helt okej. Amningen är igång men hon har ibland svårt att hitta greppet så vi tar hjälp av amningsnapp när det behövs. Jag trodde också att jag skulle sakna henne i magen men det gör jag inte alls. Det är hundra gånger bättre att ha henne i famnen!
  • Lagotto
    akita skrev 2015-01-02 21:27:54 följande:

Coolt! 

Själv är jag klar med babyfilten och har strax gjort klart en mobil till sängen. Skönt att man kan hitta bra tidsfördriv. 

Bäbis filt är gjort också :) virkad för hand och helt perfekt! Dock kan jag inte föra över bilder via telefon på fl... Mobil behöver jag inte göra haha. Vi har två just nu, en ifrån 60 talet och en annan från svärmor :)
  • LängtansBlåaBlomma
    4loveandlemons skrev 2015-01-02 22:10:56 följande:

Jag trodde också att jag skulle sakna henne i magen men det gör jag inte alls. Det är hundra gånger bättre att ha henne i famnen!

Bra att du säger så, för jag har också dom tankarna, att jag kommer sakna sällskapet med magen.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • mariaheterjag
    4loveandlemons skrev 2015-01-02 20:49:52 följande:

Låter mysigt skönt att det gick så snabbt!
  • 4loveandlemons
    mariaheterjag skrev 2015-01-02 22:27:26 följande:

Låter mysigt skönt att det gick så snabbt!

Skönt på ett sätt, men också lite för intensivt då jag sällan hade paus mellan värkarna.
  • Sunnan

Sitter och väntar på snitt nu. Efter 1.5 dygn har fortfarande ingenting hänt och alla andra möjligheter är uttömda. Är vansinnigt trött men har för ont för att sova. Vill bara få det överstökat nu.

• mariaheterjag
    4loveandlemons skrev 2015-01-02 22:38:02 följande:

Skönt på ett sätt, men också lite för intensivt då jag sällan hade paus mellan värkarna.

Ja det förstår jag iofs spec eftersom du inte hann få bedövning heller:-/ Men hur klarar man att inte ha paus mellan värkarna? Jag tror att jag skulle uppleva det som skrämmande.
Svar på tråden BF Januari 2015