• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2014-12-30 23:03:32 följande:

Jaha ok. Min gör det nästan varje gång. Kanske pga blodtrycket? Men det låter lite lite att bara ta det vid inskrivningen tycker jag...

Mitt blodtryck är bra så hon är nog inte orolig.

men jag känner att jag skulle kunna be om det nästa besök för säkerhets skull.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma

Apropå föräldrapenning: Vi räknar lite mer exakt nu. Är 88 lägstanivådagar lite att ha kvar efter föräldraledigheten? Man får ju spara max 96 dagar efter barnet fyllt 4 så mer än så är kanske ändå onödigt att spara på sig?

• LängtansBlåaBlomma

Kan lägga till att när jag läser gamla trådar på fl verkar många spara flera hundra dagar för att tex kunna ta långledigt en gång per år, förlänga semester, vara hemma på skollov osv. men det är ju inte relevant för oss som får barn nu och bara kan ha kvar 96 dagar....

• Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-31 01:34:28 följande:

Kan lägga till att när jag läser gamla trådar på fl verkar många spara flera hundra dagar för att tex kunna ta långledigt en gång per år, förlänga semester, vara hemma på skollov osv. men det är ju inte relevant för oss som får barn nu och bara kan ha kvar 96 dagar....

Så är det ju. Du kommer rätt långt på 88 dagar, jag har blandat med vanlig semester och haft 7 veckors ledighet de senaste somrarna. Tog dock bara ut 5 dagar/v i 12 månader med de första två barnen, så jag har fortfarande typ 70 dagar kvar för min yngsta tjej som fyller 6 i mars.
  • elilin

Jag som jobbar i vården har sparat många sgi dagar just för att vara ledig röda dagar så som jul å midsommar mm. Jag tog ut 4dar i veckan tills 1år sen tog jag ut 4 dagar å 1 lägsta nivå dag tills inskolningen så blev ca 4månader till!

blir ju inte mkt pengar å ta en lägsta nivå dag istället för å jobba så ja tänkte att de var bättre å fylla ut med dem än å ta flera sgi ( eller min kompis som jobbar på fk t5ckte de var smartast)

• mariaheterjag
    SannaSanna skrev 2014-12-30 23:09:04 följande:

Samma här. bara tagit vid inskrivning.

Någon mer som mår illa? Jag har börjat må illa på kvällarna igen... Inte kul!

Inte precis mår illa men jag har väldigt lite matlust. Har varit så flera veckor nu. Skulle kunna gå hela dagar utan att äta, får tvinga i mig då jag vet att jag behöver det. Min bm sa att på slutet av grav kan man börja må som i början med illamående osv...
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-31 00:13:22 följande:

Apropå föräldrapenning: Vi räknar lite mer exakt nu. Är 88 lägstanivådagar lite att ha kvar efter föräldraledigheten? Man får ju spara max 96 dagar efter barnet fyllt 4 så mer än så är kanske ändå onödigt att spara på sig?

Lägstanivådagar ger ju i princip inga pengar, bara att man får vara hemma. Så det beror ju lite på hur man ska använda dem sedan, om man har råd att vara ledig två veckor med lägstadagar eller om man bara tänker sig att ta den som strödagar. Jag ska nog försöka spara lite sgi dagar också om det går.
  • akita
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-31 00:10:55 följande:
    Mitt blodtryck är bra så hon är nog inte orolig.

men jag känner att jag skulle kunna be om det nästa besök för säkerhets skull.
    Du kan ju fråga om det, men jag tror inte att du kommer behöva det om alla andra värden är normala.

Jag har lämnat två prover under hela tiden och då var det för att man misstänkte urinvägsinfektion, men det var det inte. Bara en bebis som tryckte på blåsan.
  • Bettanspettan

Jag har också lämnat urinprov varje gång och mitt blodtryck är bra nästan lågt. Runt 100/60. Trodde det var rutin.

Ikväll ska vi fira nyår med kompisar som ska ha barn samma dag som oss men hon bär tvillingar. Vi har bestämt att fira i myskläder!

• LängtansBlåaBlomma

Tack för er input. Jag ska nog försöka blanda lite med lägstanivå så jag har kvar några sgi.

Svar på tråden BF Januari 2015