Inlägg från: Bettanspettan |Visa alla inlägg
  • Bettanspettan

BF Januari 2015

Hej hej. Får man hänga med lite försiktigt? Jag är i v 5+0 i morgon. 
    Fick MA dagen före nyårsafton så jag är lite återhållsam med glädjen denna gången. 
    Annars är det min sjätte graviditet och fjärde barn (förhoppningsvis)

• Bettanspettan
    mlisavvas1 skrev 2014-05-25 12:43:18 följande:
    Utan påhopp eller så, men behöver hjälp. Vill ha era bästa tips på att sluta röka! Har trapat ner men att sluta helt känns omöjligt, jag är fast besluten att sluta men att "bara" bestämma sig funkar uppenbarligen inte på mig.
    Är i samma sits. Rökte ett pkt om dan när jag plussade för en vecka sen och har inte lyckats sluta helt. Vissa dagar har jag inte rökt alls men vissa har det blivit tre-fyra stycken. Då köpte jag rosa Blend, dom absolut svagaste jag vet.
    Jag har köpt nokotinfritt snus, Onico, och ikväll ska jag få låna och testa en e-cigarett. Har prövat det förut och en sån hjälper faktiskt väldigt mycket när suget sätter in. Min sambo försöker sluta med mig för att underlätta. 
  • Bettanspettan

Vi ska göra Kub. Jag är 36. Om det varit första barnet hade jag nog inte velat för då hade det inte spelat roll om det hade visat sig vara fel på barnet. Men nu är det fjärde och min 6 åring har ADHD och det skulle inte vara rättvist mot nån i familjen att sätta ett barn till världen med tex Downs. Jag vet att det är kontroversiellt att säga så men det är så vi resonerar.
    I lördags kom första spyan, mitt på JET tankstället i stan, tur att det inte är så många andra ute o tankar 7,30 en lördagmorgon... 

• Bettanspettan
    mlisavvas1 skrev 2014-06-10 17:10:53 följande:
    Får ni också "ont"/obehag vid livmodern under/efter sex?
    Ja. Dels upplever jag att djupa stötar ger värk i hela livmodern och sen efteråt och särskilt om jag kommer många gånger då känns det som mensvärk. Har för mig att det var så med dom andra graviditeterna också i början... Sen mot slutet brukar man ju kunna få sammandragningar av orgasm..
  • Bettanspettan

Hej, pausat härifrån ett tag. Inte hunnit eller orkat läsa ikapp. Känns som jag bara jobbar och sover. Illamåendet har tack och lov gått över.
    Nån mer omföderska som ev. börjat känna rörelser? Jag är snart i v 12 nu och tycker att jag känt fladder. Tror jag var i v 13 förra graviditeten när jag började känna.. 

• Bettanspettan

Idag gjorde vi KUB ul och allt var bra. Fick 1:5210 så det var inget att oroa sig för där. Bebis sprattlade och gjorde volter

Svar på tråden BF Januari 2015