Inlägg från: Bettanspettan |Visa alla inlägg
  • Bettanspettan

BF Januari 2015

Hedgehog skrev 2014-10-19 08:53:49 följande:

Hej på er! V 28 i morgon och har varit på sjukhus sedan i går förmiddag. Vaknade i hår morse och gick på toa. "Jaha, där kom visst mensen?" Hann jag tänka innan jag kom på att jag ju inte ska ha mens när jag är gravid. Ringde förlossningen. Legat inne sen i går. Moderkakan ligger tydligen helt för livmodertappen och det är förmodligen moderkakan som blött. Trött man blir. Får avvakta vidare info.

Oj! Lycka till med allt!
  • Bettanspettan

Vi kommer ha bebis i bak, har haft det med alla mina. Har en spegel som man fäster så att jag ser bebis via den i backspegeln. Litar inte på snabburkopplingen till airbagen ifram.

Mitt ex och pappa till min 6 åring jobbar som lastbilschaufför i Norge, han åkte sön/mån och kom hem fredag, jämt. Eftersom han var anställd och skattade i Norge fick han heller ingen del av föräldraförsäkringen här , inte ens de 10 dagarna vid barnets födsel, så när Oskar var ett dygn gammal, (han är född en lördag morgon) så åkte J och jobbade en vecka igen och lämnade mig med nyföding och en 6 och 9åring... Vi var tillsammans åtta år innan jag inte orkade mer.

Jag kommer aldrig mer kunna leva i ett förhållande där man är ifrån varann så mycket.

• Bettanspettan

Har ni testat blutsaft? Ger ju lite extra järn iaf. Jag har också ätit niferex ett tag.

Var hos bm igår igen. Står fortfarande still på inskrivnings vikten, inte gått upp ett gram! Men sf måttet var 30 cm vilket är över översta kurvan så bebis växer som den ska ändå.

Jag har haft problem med en nerv som kommer i kläm i ljumsken ganska länge men idag har det blivit ännu värre. Hela mitt vänstra lår domnar bort nu vilket känns väldigt obehagligt. Hoppas verkligen att havandeskapspenningen går igenom!

• Bettanspettan

Idag har jag tagit upp vagnen från källaren och bäddat den och hängt på skötväskan med lite småplock i. Sambon tycker det är onödigt att ha den ståendes i vardagsrummet i 10 veckor men jag vill inte vänta längre.

Har även bäddat vaggan och skruvat ihop skötbordet.

• Bettanspettan

Min BM har inte börjat kolla hur bebis ligger än, men som flerföderska kommer han antagligen aldrig fixera sig. Tyckte hon sa att hon inte känner efter fet förrän v 34 nån gång.

• Bettanspettan

Så glad och lättad idag av beskedet att jag får havandeskapspenningen beviljad från 1 / 12. Så nästa vecka blir sista arbetsveckan. :)

• Bettanspettan
    joh93 skrev 2014-11-18 14:56:51 följande:

När skckade du in ansökan?? Går själv och väntar och har ansökt att få gå 26/11 pch det är ju bara en vecka dit nu....

Över en månad sen så det har tagit ganska lång tid. Har du inte hört nånting? Min handläggare ringde flera ggr förra veckan både till chefen och mig så jag visste att beslutet var på gång iaf.
  • Bettanspettan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-11-18 21:48:28 följande:

Har ni fysiska jobb som fått havandeskapspenning? Jag mår överlag bra och ska jobba tills 3 v innan förlossning.

Nja det beror på. Jag jobbar i förbutik/kundtjänst på Coop Forum. I mitt fall var det mer att arbetet är stående hela dagen. Ingen möjlighet alls att sitta ner, monotona arbetsrörelser och en del tunga lyft då vi är Dhl ombud med paket hantering varje dag.

Sen hade jag läkarintyg om svår foglossning. Sen finns det inte direkt utrymme för omplacering eftersom det inte finns nån "lätt" avdelning på en sån Stormarknad.
  • Bettanspettan

V 32+1 idag och mvc besök. Har bara gått upp ett kilo men sf måttet är på modiga 34 cm! Har legat högt på kurvan alla mina graviditeter och har tydligen mycket foster vatten. Mitt blodvärde fortsätter gå ner så nu måste jag ta två niferex om dan. Får se hur magen reagerar.

• Bettanspettan

Kissandet är jätte olika för mig. Vissa nätter är jag uppe varannan timme och vissa sover hela natten igenom utan att behöva upp nån gång. Tror det beror på hur bebis ligger kanske.

Svar på tråden BF Januari 2015