Inlägg från: Bettanspettan |Visa alla inlägg
  • Bettanspettan

BF Januari 2015

Malin81a skrev 2014-09-04 10:11:30 följande:

Så nu hoppas jag innerligt att jag är den sista att lämna tråden. Det såg ännu sämre ut idag och mest troligt klarar sig barnet inte graviditeten ut. Vi kommer att avbryta graviditeten i nästa vecka. Lycka till ni andra och så framtiden utvisa om och när vi får vårt tredje barn.

Kram till er alla

Alla tankar och styrka till er!
  • Bettanspettan

Jag känner också en viss oro för hur det ska bli.Min 6 åring är hyperaktiv, får vredesutbrott och har vissa tendenser som fått oss att misstänka adhd. I två år har förskolan och vi arbetat med Marte-Meo och nu har jag äntligen fått komma in till Bup. Under oktober ska vi på fyra besök där med honom och vad dom säger.

Dom senaste åren har all min energi gått till honom och att kämpa för att allt ska fungera. Vissa har sagt till oss att det var dumt att skaffa ett barn till men vi villinte låta detta diktera resten av våra liv. Tillsammans får vi det att funka!

• Bettanspettan
    Modesty1972 skrev 2014-09-18 10:18:14 följande:
    Alla barn är olika men min son var också hyperaktiv och hade vredesutbrott när han var yngre...men han var samtidigt väldigt kärleksfull ????samt ångerfull efter sina utbrott. Efter han fick sin ADHD diagnos har allt blivit så mycket bättre - dels att vi som föräldrar förstår honom bättre vilket leder till mindre konflikter samt att hans medicin hjälper honom. Idag är han 15 år , klarar av skolan, är omtyckt samt fortfarande så kärleksfull. Jag hade inte varit så orolig om jag hade väntat ett syskon till honom när han var yngre - för han har hela tiden haft sin fina sida bredvid sina utbrott. Däremot är det otroligt energikrävande på vägen till en bra lösning. Jag skulle passa på att lägga min energi på den lilla nya familjemedlem medan sonen är i skolan och sedan uppmärksamma sonen när han kommer hem. Han behöver mycket stöd och kärlek.
    Det låter faktiskt väldigt likt Oskar. Han är också väldigt kramig, kärleksfull och ångerfull efteråt och i sina bra stunder. Tack för ditt svar.
  • Bettanspettan

Jag började dricka Blutsaft för en vecka sen och tycker att jag är mindre trött. Ska till BM imorgon o får se vad hon säger om blodvärdet och om det blir järntabletter.
    Idag startar v 24 och jag har hittills gått upp 1 kg.

• Bettanspettan
    Lolanthe skrev 2014-09-30 10:38:35 följande:
    Jag tror dock kanske? man går upp mindre om man är lite större från början.
    Så har det varit för mig. 
    Jag har själv vägt mer vid varje plus och gått upp mindre i varje graviditet.
  • Bettanspettan

Var hos BM igår och allt va bra. Lågt blodvärde så det blir järntabletter och SF måttet va långt över medel som det brukar va för mig.

• Bettanspettan

Nu har jag haft Tens maskinen i en vecka och den räddar mig verkligen, varje dag! Sen jag fick den har jag inte haft ens i närheten så ont av foglossningen som innan. Det gör helt enkelt inte ont längre.

• Bettanspettan
    Isola88 skrev 2014-10-07 19:50:11 följande:
    nyfiken vart får man tag på en sådan? Har så grymt ont av foglossning och tycker att bältet inte hjälper nånting, far på dagis med sonen 3 dagar i veckan och måste upp å ner med vagnen för trappan å gå till bussen å de är skit jobbigt, för att inte tala om dom andra vardagliga sakerna man ska orka göra.
    Jag har fått låna min gratis från Sjukgymnasten. Det enda jag behöver köpa är elektrodplattorna, dom finns på apoteket. Fast jag fick med fyra st när jag fick maskinen och använder de första två ännu. Klistret håller  10-15. ggr enligt sjukgymnasten. Den är batteridriven och liten o smidig, kan hängas runt halsen eller fästas i bältet. Fick kontakten till sjukgymnast genom BM.
  • Bettanspettan
    längtan94 skrev 2014-10-13 12:28:54 följande:

Är de jätte svårt att få sjukskrivning och vem pratar man med?

Det beror nog alldeles på.. Sista ordet ligger ju idag hos försäkringskassan och det är ju som ett lotteri. Oftast vill dom att man ansöker om graviditetspenning först, det kan man göra tidigast från 60 dagar innan BF. Annars får du förklara dina besvär för din BM som bokar tid till läkare som skriver intyg om sjukskrivning, men sen måste du ändå få det godkänt av f-kassan. Om dom inte håller med om vad läkaren skrivit så är det inte säkert att dom godkänner...
  • Bettanspettan
    längtan94 skrev 2014-10-19 00:22:40 följande:
    Skönt att höra (???) Men vadå några dagar innan eller hur menar du? :)

Får man ont av att bebisen fixerar sig?
    För mig har det varit timmarna innan förlossningen satt igång. Fått diarré då.
Svar på tråden BF Januari 2015