Inlägg från: Bettanspettan |Visa alla inlägg
  • Bettanspettan

BF Januari 2015

längtan94 skrev 2014-07-14 15:39:46 följande:

Förresten, fick hem ett brev ifrån min bm idag, ska börja äta järntabletter, nån mer som äter niferex? är något man märker skillnad av? kommer jag tex bli piggare eller är det bara något som är ? :)

Piggare blir du säkert lite eftersom det kommer höja ditt blodvärde. Räkna dock med att du blir kass i magen
  • Bettanspettan
    mariaheterjag skrev 2014-07-21 14:54:55 följande:

Idag fick vi reda på att det är en liten kille vi väntar! Blir andra då jag redan har en 4 årig son sedan innan. Blivande storebror är inte nöjd då han önskat sig en lillasyster men hoppas det går över

Gjorde ni särskild koll eller var det på RUL?
  • Bettanspettan

Jag har inte tagit reda på kön tidigare men vill veta nu. Vi har fyra pojkar innan och jag vill så gärna ha en flicka. Jag vet att jag kommer bli ett litet uns besviken först om det är en pojke igen. Sen kommer det självklart gå över och jag kommer va lika lycklig för honom. Men jag tar hellre den lilla besvikelsen i mitten av graviditeten än i förlossningsrummet. Då vill jag bara va lycklig!

• Bettanspettan
    escapee skrev 2014-08-19 16:08:44 följande:

Under dagen har förkylning och halsont hoppat på mig! De sa bara pang,.. Hmm hur ska man lindra detta utan att bebisen blir påverkad? Blir han påverkad av att man e sjuk??? Tänkte köpa en jäkla massa glass å hoppas de bedövar!

Jag blev genomförkyld med ilsken hosta förra veckan efter utlandssemestern. Hade Bisolvon hemma och där stod att man skulle rådgöra med vården innan användning under graviditet så jag ringde min BM. Hon sa att det var helt ok att ta men inte överdosera.
  • Bettanspettan

ÅÅh jag älskar att titta på förlossningsserier när jag är gravid. Började på "One born every minute" idag.

• Bettanspettan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-20 20:43:34 följande:
    Hur kan man se den serien, finns den på nån webbplats, typ tv3 play?
    Jag tankar hem men en hel del avsnitt finns på Youtube men otextat då. Det är från England.
    Malin81a skrev 2014-08-20 21:13:52 följande:
    Kanske jag skulle börja se. Den skrämmer inte upp en för mycket?
    Nja, jag tycker inte det men jag vet inte om jag känt lika om detta vart min första graviditet.
  • Bettanspettan

Ja hur har ni omföderskor haft det innan? Jag har haft relativt lätta förlossningar, tycker jag själv, med extremt snabba krystningsskeden. Förra förlossningen tog 5 h från första värken. 

• Bettanspettan

Hade också epidural med första, det var underbart! Med tvåan hanns det inte med men fick bäckenbottenbedövning och med trean bara lustgas. Kvaddlar lurade dom på mig vid andra förlossningen, men det vill jag aldrig mer ha!

• Bettanspettan

Här i Skaraborg var det också 21 dagar över tiden innan igångsättning när jag fick lillen -08. Vet inte hur det är nu. Jag fick BF+16.
    Tycker det är helt sjukt att man får gå så länge över tiden när det faktiskt händer att moderkakan slutar fungera ibland..

Svar på tråden BF Januari 2015