snerkan skrev 2014-07-12 13:00:41 följande:
Jag funderar också på hur man ska göra! Våran son kommer fylla 3 år drygt en månad efter bf.
Han åker inte vagn så värst ofta nu, men jag har inget körkort så kommer ju säkerligen gå o lämna honom på dagis sen, o det är för långt för honom att gå. Hur gör man då?
Nu cyklas det mest, men det går ju inte med en liten!:P Så kommer det ju dessutom vara mitt i vintern så då behöver man ju ha snön i åtanke.
Hur hade ni gjort?
Vi har näratill dagis här i lilla byn så jag tänkte kanske dra pulka efter om han inte orkar gå :)
Akinna 77 skrev 2014-07-12 13:14:58 följande:
Låter som en bra plan tycker jag :) Känns smidigare än syskonvagn om man t ex måste åka kollektivt (vilket du iof kanske inte gör så mycket om du bor på landet).
Min kommer vara nästan 4 när syskonet kommer så för hans del blir det bara en sådan där ståplatta som fästs på vagnen. Det oroar mig dock lite eftersom min son är en sådan där unge som sticker iväg. Han har noll rädsla och ser han något spännande så drar han iväg, snabb som attan är han också. Om han inte blivit lite förståndigare i januari så kommer det bli jobbigt att försöka se till att han inte bara hoppar av och springer iväg. Är maken med kan ju han springa efter men om man är själv..hua!
Vi har oxå en vildgosse, men jag har faktiskt sele till han ;) smidigt när man är i stora folksamlingar. Köpte när vi skulle utomlands :)