Malin1985 skrev 2015-01-28 11:59:12 följande:
Oki det verkar som att jag inte är helt onormal iaf! Min bild av blivande mammor är något helt annat än hur jag själv har varit under grav. Jag har inte den där längtan.. För jag vet inte riktigt vad jag ska längta efter? Mest orolig inför förlossning och maktlösheten att bara sitta o vänta in att det ska komma igång. O kommer bebis vara frisk? Hur kommer man reagera när man får bebis i famnen? Tänk om man inte känner som man borde? Tankarna är många... Fan det är jobbigt att vara hemma hela dagarna! Alldeles för mycket tid att analysera allt i bitar! :)
Jag har faktiskt inte gjort något för att få igång förlossningen... Har läst att bebis kommer när den är klar o eftersom bf är imorgon (!) så inväntar jag det först.. Sen när det börjar gå över tiden kommer jag antagligen känna annorlunda! Prova dansa om du vill ha igång det! Såg en video på fb där en tjej "twerkade" till en låt och så gick vattnet! Men ska stimulerande av b vårtor få igång förlossningen alltså? Mina läcker som fasen sen en tid tillbaka! Kan vakna i en mindre, kall pöl på natten!
Eloge till dig som orkar gå en timme om dagen! Jag har svårt att röra på mig och blir snabbt väldigt trött efter minsta lilla. Jag klarar av att diska ( har ej diskmaskin ) och typ hänga tvätt! Sen är det vila vila vila ;)
Det kommer nog bli bra när du fött, du kmr nog tänka att de va onödigt att oroa sig så mycket! Om du inte känner så så är det också okej, att få barn är en av de största omställningarna i livet. Det måste ta tid och energi av en. Men försök tänka positivt, oroa dig inte för något som inte har hänt än :) har du något du kan göra för att fördriva tiden?
Ska prova att twerka sen då ;D hahah.. Nej men de vågar jag nog inte. Jag önskar bara förslonningen kommer igång av sig sj för att har hört att de gör ondare och är jobbigare att bli ingångsatt.. Och ja har tidigare tagit medicin för att stoppa förlossningen så ja tänker att nu kanske de knte kommer komma igång av sig sj pga det :/
Så skönt att du vet att du har mjölk ju! :D en sak mindre att oroa sig för :)