Milou88 skrev 2014-05-14 12:07:28 följande:
Min förra graviditet son född 12, så mådde jag väldigt illa.. Spydde fram tills vecka 19. Annars var själva graviditeten väldigt bra. Förlossningen var ganska komplicerad då han var en stor kille på 4,5 kilo. Sprack mycket så de fick bli op. Så denna gången kommer jag förmodligen få gå på special mödravård och de kanske blir snitt.. Hur var din? Några gravidsymptom ännu? Själv har jag ganska mycket växtvärk i magen och ner i ljumskarna. Skönt att man har gått igenom allt detta tidigare (minns att jag var extremt nojig att något skulle vara konstigt sist när jag kände dessa smärtor).
Min förra graviditet var nog egentligen inte extremt jobbig eller så om man jämför med många andra. Men jag upplevde aldrig den här lyckokänslan och å vad mysigt att va gravid, utan mer bara "kan inte ungen komma snart". Det jobbigaste var nog att jag redan tidigt i graviditeten samlade på mig massa vätska vilket gjorde att jag fick en rätt mkt besvär som följde av det. Men sen blir jag också så upp och ner humörmässigt av hormoner så tror det har en stor del med själva känslan inför allt att göra. Som att ha konstant pms typ.
Förlossningen gick egentligen jättebra. Men jag sprack också mkt inuti och de sydde inte rätt så att jag hade ont i 6 mån efter förlossningen...
Well, well finns ju inte som säger att det blir samma nu. Är dock rädd för att spricka igen. Är det större chans att man spricker igen där de sytt tidigare?
Jag tycker också det är lite skönt att man har mer koll på symptom och sånt denna gång. Har haft lite värk som du beskriver i magen, ömma bröst och sedan känner jag mig labil och känslig humörmässigt. Känner mig inte riktigt som mig själv liksom!