Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

BF Januari 2015

Tingeliiiing skrev 2014-06-04 14:03:53 följande:
    Min lilla räka idag! smile1.gif v 9+3 fick bf 3/1 - 2015
    H*n rörde sig massor redan smile1.gif så roligt! php3OkH3368330.jpg
    Å Vad härligt! Grattis! Tänk att de har ben att sprattla med så tidigt
  • mariaheterjag

Jag tycker min avsmak för mat börjar bli bättre nu. Överlag känner jag mig mer "normal" och nästan som vanligt. Är i vecka 11 nu, kan det vara spökveckorna som börjar? Däremot tycker jag att man ser rätt tydligt på magen (utan kläder) att det inte är vanligt tjock utan mer en bebismage som börjar ta form. Ska på inskrivning idag, men hur är det, får man något slags bevis på att man är gravid där? Känns konstigt att gå på samtal och så kanske man fått ma bara att det inte stötts bort eller något.... Ska göra kubtest och längtar till det ultraljudet men vet inte om hur länge jag ska göra det, antar att vi bokar in det idag!

• mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-06-23 09:12:39 följande:

Jag tror inte du får något bevis tyvärr. Men då är det ju inte så länge kvar till KUB. De gör mest blodprover har jag för mig! Hoppas du får en bra BM idag.

Ja det var bara en massa prover. Men Kubtestet görs nästa vecka eller veckan därpå (skulle få en kallelse) så det är ju verkligen inte länge tills dess! Hoppas bara att allt ser bra ut då. BM verkade bra! Nästa gång vi ses är dock inte förrän i september så dröjer länge, hinner med RUL också innan dess. Känns som att det var tätare träffar med första barnet? Men det är väl iofs lika bra det, svårt att komma ifrån jobbet massa.
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-06-24 17:20:50 följande:

Vilken pärs. Läkare 1 hittade inget hjärta som slog. Var visserligen 73 år men vi pratade om hur allt gick till om det skulle börja blöda själv eller om jag skulle få ny tid om någon vecka för att börja det... Sedan satt jag 20 min i väntrummet med gråten i halsen. Sedan tittade en till. Hon hittade hjärtat och storleken var ca v 8+2. Stämmer med vul för 2 v sedan. Dock ville hon ha en liten varning om att det var lite lite fostervatten. Det kunde gå bra eller gör det inte det... Blir lång väntan till Kub om ca två veckor. ..

Å vilken pärs! Men skönt att den andra läkaren hittade hjärtat i alla fall. Men vad menade det med att det kanske inte går bra? Är det inom den närmsta tiden då eller ännu senare? Jobbigt för dig att behöva oroa dig för det! Jag börjar bli jättenervös för vårt kubtest, blir första ultraljudet så det finns ju ingen somhelst garanti att fostret ens lever....
  • mariaheterjag
    marsmamma87 skrev 2014-06-24 15:13:07 följande:

Grattis till er som varit på lyckade UL idag, vad härligt. Längtar till nästa vecka då är det min tur!

Är det för tidigt att känna rörelser i v 12+4 eller är det möjligt? Jag känner något svagt fladdrande flera gånger per dag långt ner i magen bakom blygdbenet och har fått för mig att det är bebisen samtidigt som jag vet att det är i tidigaste laget för att känna ..

Känner ni nåt?

En kompis kände i vecka 12 med 3e barnet enligt henne själv så helt omöjligt är det nog inte
  • mariaheterjag
    Limpan nr2 skrev 2014-06-25 15:48:13 följande:

Ja fy, det känns hemskt. Hade tid kl 10.00 idag för att träffa läkare. Skulle träffa läkare för att planera för ett mkp. Men de hade bokat fel så fick träffa en bm. Hon gjorde ul och såg något röra sig men sa att hon inte kunde mäta. Visade även hur blod strömmade till och från det lilla. Fick dock en ny tid samma dag för att träffa läkaren för planering. Läkaren tittade också för att kunna datera....men han såg endast en tom fostersäck!!! Bm kan omöjligt ha sett rätt utan visat mig något annat. Snacka om den chocken att i 4 timmar tro att allt är bra för att sedan samma dag få veta att det inte finns något foster. Känns som ett grovt misstag, inte ok enligt mig ????

Men oj förstår att det måste kännas jättehemskt! Och att först bli glad och sedan få ett sådant besked Nä inte ok, hur kunde barnmorskan se så fel? Men ni är 100% säkra på att hon såg fel och inte läkaren ?
  • mariaheterjag

Vad spännande att ni är flera som känner fladder redan! Ska börja känna efter lite extra jag med Fick en brun flytning i förrgår och sedan en som jag tyckte att jag såg blodstrimmor i (alltså mer rött eller rosa) igår så jag blev skitnervös och typ säker på att det skulle bli missfall, men nu har jag inte sett något mer? Undrar vad de kan bero på. Har inte haft ont eller kännt något annat spec...Har ju kubtest på torsdag så får får vi ju veta om allt står rätt till i alla fall. Nervöst !!!

• mariaheterjag
    Waimea skrev 2014-06-30 14:04:27 följande:

Här är mitt lilla hjärta. KUB idag, sannolikheten för trisomi 21 1:12000, så det här ska nog gå vägen!

Grattis! Vilken bra sannolikhet!
  • mariaheterjag

Jag har fått ett par flytningar med blodstrimmor i. Alltså verkligen pyttelite blod bara precis så man ser att det är lite rosa. Det har varit typ en per dag i typ tre dagar. Någon som känner igen? Jag har läst att det finns något som heter "hotande missfall" som kan leda till missfall om man har otur och undrar om det är det jag har...? Känner i övrigt inget spec, har inte ont och samma symptom som jag haft hela graviditeten. Dock har jag inte haft så mkt symptom mer än lite illamående på kvällen och ömma bröst. Å denna ovisshet!!!

• mariaheterjag
    Hedgehog skrev 2014-06-30 18:27:49 följande:

Mariaheterjag: har du kontaktat gyn? Jag hade ringt och bett att de kollar. Förhoppningsvis är de bara en ofarlig blödning, men du mår nog bättre av att få veta oavsett.

Vi ska göra kubtest på torsdag så då får vi ju ändå veta, så känns lite onödigt att göra ett ultraljud innan det. Men man oroar sig ju lite...i
Svar på tråden BF Januari 2015