Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

BF Januari 2015

sargr skrev 2014-05-15 10:46:01 följande:
    Länge sen jag skrev nu.. Hinner bara komma in och läsa men aldrig skriva. Var hos BM i måndags och pratade hälsa osv. Fick tid för KUB i v 12, men det är ju sååå långt kvar till det. Vill ju veta att allt ser bra ut innan. Tänkte boka tid för tidigt ultraljud privat men kanske avvaktar. Än så länge känner jag av massor mer än jag gjorde då jag fick missfall. Och den gången fick jag kramper dag 20 men det har jag sluppit nu. Plus extremt om i bröstvårtor/bröst nu, trött och grinigare nu :P Så det verkar hålla i sig än så länge iaf. Håller tummarna för att allt ska gå vägen denna gång. Har ni andra som har bf runt 11 jan gjort ngt vul/ul än? Mår ni illa, för jag känner inget mer än nån gång ibland och är mer extremt hungrig. Vet att både mamma och svärmor inte mådde illa så det kanske är genetiskt? :P hoppas kan man ju, för spy är det värsta jag vet!  kram på er 

Jag har typ inga symptom förutom ömma bröst. Min förra grav kom inte illamåendet förrän i vecka 8 har jag för mig, och då rätt så lindrigt. Att du inte har så mkt symptom tror jag är helt normalt så tidigt! Men förstår att du är nervös om du fått missfall tidigare
  • mariaheterjag

Jag har faktiskt inte anmält mig till någon mödravård än. Vi har precis flyttat och jag vet inte vad som finns här. Känner inte heller att jag riktigt har någon tid att gå på besök, dessutom kommer ju jobbet då direkt fatta. Känns också lite onödigt på någotvis att gå dit innan vecka 12 då det ändå är så osäkert? Är det ok att vänta lite längre innan man kontaktar någon, eller vad tror ni? Har för mig att jag läst någonstans att man ska gå på inskrivning innan vecka 12, men egentligen fattar jag inte varför?

• mariaheterjag
    AB mamma skrev 2014-05-16 09:09:05 följande:

Jag ringde igår och fick tid redan på tisdag för som hon sa. Man går igenom allt de kan erbjuda gällande mödravård. Men framförallt gå igenom kub för där krävs lite framförhållning. Ska man göra kub så tas ju blodprov v.9-11 så där bör man ju ha kontaktat dom i tid. Inskrivningen görs inte förrän v. 10-13

Tack för den informationen! För jag tänkte göra kub denna gång. Är ändå 33 år nu. Förra gången gjorde jag det inte men då oroade jag mig rätt mkt i slutet av grav, skulle va skönt att slippa det.
  • mariaheterjag

Någon som känner sig deppig? Jag känner mig inte alls spec glad (som jag borde), utan tänker mer på alla uppoffringar jag måste göra de närmsta 2 åren. Vet att det bara är i mitt huvud men blir så trött på mig själv! Sover dåligt på nätterna, kan inte slappna av så kan säkert ha med det att göra också att jag känner mig så neggo.

Önskar jag kunde njuta av denna grav som nog blir den sista men vill bara va "normal" igen! 

• mariaheterjag
    sourpussy skrev 2014-05-17 11:23:53 följande:
    Men fy vad jobbigt. Men det är ju ganska tidigt så det kanske släpper? Hur många barn har du sedan innan? För mig är allt nytt och känner mig mest orolig för att det inte ska gå hela vägen. :/ 

Ja, hoppas också det släpper! Kanske bara är hormonchocken eller något? Har bara ett barn sedan innan, men han 4 år nu så vi har helt kommit ur det här med spädbarn och vakennätter. Allt är så lätt med honom nu liksom så det känns väl lite nervöst att hoppa på hela karusellen igen. Sedan tog inte min kille så mkt ansvar första året när sonen var liten och jag är nog lite rädd att det ska bli samma igen....

Kände också så första gången, att allt var nytt och spännande! Jag var så glad då minns jag.Vill ha tillbaka den känslan igen.

Försök släppa oron, händer det så händer det ingen ide att ta ut något i förskott. Utan försök att njuta bara
  • mariaheterjag
    Duochjag skrev 2014-05-17 17:18:02 följande:

Så kunde jag känna till och från första graviditeten. Än så länge har jag inte känt så denna gången. Min dotter är nog inte tillräckligt gammal , har ju fortfarande blöjor, klättrar på allt så man får vakta konstant, roar sig själv rätt dåligt... Så jag tror ju att skillnaden inte blir så stor som för dig, är ju inne i det fortfarande. Hoppas det vänder för dig snart, man vill ju kunna glädjas åt graviditeten!

Skönt att höra att fler känt samma! Jag börjar tvivla på allt, om jag verkligen vill ha ett till barn och börjar tänka att min sambo kanske inte är rätt för mig för att jag känner såhär?? Men egentligen förstår jag att det här är nog inte "jag" såsom jag brukar känna, utan bara någon knäpp.

Tror som du att om man redan har ett litet barn så är man redan inne i allt liksom.

Nåja över till något annat. Har fått ett till gravsymptom nu tror jag... är totalt osugen på allt ätbart. Mår inte illa men känner mig som mätt hela tiden!
  • mariaheterjag
    SannaSanna skrev 2014-05-17 17:32:46 följande:
    Jag är inte på topp jag heller. Inte planerat att bli gravid, men blev ändå glad! Gift med en 3 åring. Bra förhållande. Trodde jag.. Hade aldrig kunnat föreställa mig reaktionen jag fick av mannen. Super arg, otrevlig. Sa bla att det var det värsta han kunde tänka sig. att det var helt åt helvete. Anklagade mig för att ha planerat detta och fört honom bakom ljuset. Jag är helt chockad. Vet inte hur jag ska hantera detta... Han sa även det där med att vi har det bra nu. Inte vill börja om med småbarnsår. Men det är inte ok att reagera som han gjorde. Vad säger ni? Vad ska jag göra? (Han har åkt in till stan och träffat en vän nu...)

Inte ok att reagera så av din man. Måste kännas jättehemskt för dig som ändå börjat tänka lite på syskon. Och att han anklagar dig för att ha planerat det? Förstår att du blir ledsen.

Dock så tror jag att han blev chockad och rädd. Hade ni en jobbig spädbarnstid? (vem har inte det iofs) Hoppas han lugnar ned sig lite när han fått lite distans och kanske pratat med någon kompis. Jag tycker du ska låta honom va typ till i morgon. Försök då prata med honom på ett sansat sätt och förklara att du blev ledsen av det han sa. Sedan måste ni ju prata om framtiden också...

Dåligt av honom att ha oskyddat om han är så negativt inställd. Inte "bara" att göra abort för dig om det är det han tänker sig!

Lycka till hoppas det löser sig
  • mariaheterjag
    ilyaln skrev 2014-05-17 18:52:42 följande:

Känner samma oro... Gör jag rätt? Min minsta tjeja blir ju 11 i år!! Helt underbara ungar har jag som man blivit så bortskämd med och bara gör massa kul med. Nu blir det ju verkligen att börja om från början. Jag är jätteorolig och det märks på mitt humör. Hade min man haft barn sen innan så hade jag aldrig gjort det här. Men självklart vill jag ju att vi ska ha ett gemensamt kärleksbarn som sluter cirkeln på nåt sätt. Jag får påminna mig själv om att jag har helt andra förutsättningar den här gången. En väldigt förstående, omtänksam man som gör allt för mig och barnen. Och den här gången ska vi bara ha EN (såvida de inte säger annorlunda på ultraljudet på onsdag *hjälp*). 

Förra gången var jag ensamstående från det att dottern föddes i princip, så jag hade en väldigt överaktiv tvååring och en kolikbebis, inte drömläget direkt. 

Jo så känner jag också. Nu är det i princip bara kul med barn (då har jag ändå en 4 åring som trotsar o så) men det första året med bebis uppfattade jag som väldigt jobbigt. Men det kanske är som du skriver att nu har vi andra förutsättningar, delvis i alla fall. Killen som är pappa till 4 åringen också har mognat rejält som person och pappa under de här åren.

Det som oroar mig är dock hans jobb som innebär mkt tid hemifrån med väldigt långa dagar i perioder. När 4 åringen var liten (hade också kolik) var jag i princip själv det första halvåret med alla skriknätter och helveteskvällar. Hans jobb går alltid före liksom. Och det har nog inte ändrats nämnvärt. Däremot hoppas jag att jag kan vara lite tuffare och sätta krav denna gång. Och vem vet man kanske får en bebis som inte skriker och sover?

Men det går lite upp och ned hur det känns! Ibland väldigt deppigt och osäkert och ibland känns det bättre.
  • mariaheterjag
    Nr 3 på G skrev 2014-05-17 19:58:42 följande:
    Kram på er mariaheterjag och SannaSanna  Hjärta

Jag har inte riktigt samma problem har inte hunnit lämna småbarnsträsket än utan här har det rullat på så nu består familjen av en gulligan på 1,5 år  en på 4,5 och en 6,5 och detta blir min 8:e påbörjade graviditet så nu hoppas jag det går vägen

Tack

Håller tummarna för att det går vägen för dig!
  • mariaheterjag

Jag är i vecka 6 (5+4) och känner typ inget heller. För någon vecka sedan kände jag då och då som mensvärk men det har helt gått över nu. Brösten ömmar inget men jag tycker att de känns lite tyngre?(kan dock va inbillning) Min deppighet har gått över och idag har jag kännt mig glad för första gången sedan kag blev gravid tror jag! Jag undrar om det är hormonerna som stabiliserat sig lite mer? Hoppas det! Har inte så mkt matlust och blir mätt fortare än vanligt tycker jag. Sedan är jag väldigt trött men vet inte om det är ett symptom el ej....

Svar på tråden BF Januari 2015