ilyaln skrev 2014-05-17 18:52:42 följande:
Känner samma oro... Gör jag rätt? Min minsta tjeja blir ju 11 i år!! Helt underbara ungar har jag som man blivit så bortskämd med och bara gör massa kul med. Nu blir det ju verkligen att börja om från början. Jag är jätteorolig och det märks på mitt humör. Hade min man haft barn sen innan så hade jag aldrig gjort det här. Men självklart vill jag ju att vi ska ha ett gemensamt kärleksbarn som sluter cirkeln på nåt sätt. Jag får påminna mig själv om att jag har helt andra förutsättningar den här gången. En väldigt förstående, omtänksam man som gör allt för mig och barnen. Och den här gången ska vi bara ha EN (såvida de inte säger annorlunda på ultraljudet på onsdag *hjälp*).
Förra gången var jag ensamstående från det att dottern föddes i princip, så jag hade en väldigt överaktiv tvååring och en kolikbebis, inte drömläget direkt.
Jo så känner jag också. Nu är det i princip bara kul med barn (då har jag ändå en 4 åring som trotsar o så) men det första året med bebis uppfattade jag som väldigt jobbigt. Men det kanske är som du skriver att nu har vi andra förutsättningar, delvis i alla fall. Killen som är pappa till 4 åringen också har mognat rejält som person och pappa under de här åren.
Det som oroar mig är dock hans jobb som innebär mkt tid hemifrån med väldigt långa dagar i perioder. När 4 åringen var liten (hade också kolik) var jag i princip själv det första halvåret med alla skriknätter och helveteskvällar. Hans jobb går alltid före liksom. Och det har nog inte ändrats nämnvärt. Däremot hoppas jag att jag kan vara lite tuffare och sätta krav denna gång. Och vem vet man kanske får en bebis som inte skriker och sover?
Men det går lite upp och ned hur det känns! Ibland väldigt deppigt och osäkert och ibland känns det bättre.