BF Januari 2015
Vad alla är unga! Jag är 33 och väntar andra barnet. Har en pojke född 10 så det kommer bli nästan 5 år mellan dem.
Vad alla är unga! Jag är 33 och väntar andra barnet. Har en pojke född 10 så det kommer bli nästan 5 år mellan dem.
Jag har också haft mycket huvudvärk senaste tiden. Men jag brukar alltid få det på sommaren då det är ljust och varmt och nu som gravid verkar jag få huvudvärk ännu lättare. Om det inte hjälper med att vila i ett svalt mörkt rum tar jag en panodil zapp då brukar den ge med sig.
Angående inköp och vad man ska skaffa så tänker jag vänta ett tag ännu. Vi kommer ta reda på kön denna gång och blir det en flicka igen har vi ju det mesta från förr. Blir det en pojke köper jag väl lite nytt. Men allt annat har vi ju från förr.. vagn,bilstol,kläder,textilier,skötbord o.s.v. Här i Finland har ju också alla nyblivna mammor rätt till moderskapsförpackningen och där får man ju egentligen det mesta man behöver åt en liten www.kela.fi/web/sv/mammaladan
Hej igen. Inte varit så aktiv här inne senaste två veckorna pga konstant illamående. Hoppas det går bra för er andra.
Jag var på kub idag. Det gick inte så bra. Fick 1 av 52 på en av de allvarligare kromosomavikelserna. På min ålder ska det vara ca 1 på 900. Tydligen blodprov som inte var bra. Nacken var bra. Nu ska jag få göra moderkaksprov på onsdag. Jag är så nervös. Först att det ska göra jätteont sen när det är klart så kommer jag vara nervös över svaren.
Är det någon som vet hur läskigt det är? Enligt barnmorska inte värre än stick i armen. Svårt att tro på det...
Jäkla tjat om Facebook överallt... Fler än jag som inte vill att Facebook ska ta del av privat info som mina graviditetssymptom/besvär? Räcker med familjeliv.se men här får jag åtminstone vara anonym.
men du lycka till ? men varför har alla gjort kub (?) jag är verkligen jätte orolig för att de ska vara något fel på min bebis, när får man veta något sånt? och verkligem lycka till imorgon! :)
Tack för alla positiva svar. Jag ska fixa det där testet på onsdag. Det måste gå. Svaren kommer sedan inom ca 10 dagar.
mariaheterjag det var trisomi18 som var hög risk. Ändå skönt att det inte är DS som är hög för då är det mer ett etiskt beslut om man ska avbryta eller inte. Här finns det inte mycket val. Lycka till du med med svaren.
Phhuuu nu är moderkaksprov över. Inte ett dugg skönt men det gick. Så nu är det till att vänta ca 10 dagar på första svaren. Sedan gör de tydligen även den andra analysen där svar kommer efter 4 veckor men det var mer ovanliga saker de letade efter.
Vad skönt, Maria! Vilken vecka är du i nu?
Åh, vad härligt! Grattis!
Åh, vad härligt! Grattis!