Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

Är i vecka 13 (går in i 14 i början av veckan som kommer) och tycker det börjar synas lite. Men svullenheten har gått över upplever jag och min kompis som jag träffade i fredags tyckte inte det syntes något så än så länge är det nog mest jag som märker. Tycker magen liksom börjat ändra form lite ( i alla fall nedre delen) från degig till mer "fast"

• mariaheterjag

Ni som mått eller mår illa, när är det som de brukar börja försvinna? Jag mår inte direkt illa men har framförallt framåt eftermiddagen/kvällen sådan avsmak får det mesta i matväg. Får mer eller mindre tvinga i mig varje kväll, det är verkligen inte roligt. Har upptäckt att det bara blir värre om jag låter bli och inte äter alls så jag försöker bita ihop men längtar efter att tycka det är gott med vanlig mat igen!

• mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-07-07 12:21:43 följande:

Här är jag i 14+4 och har egentligen bara börjat bli svullen ofta i anslutning till måltider, ungefär som ni andra verkar ha blivit redan tidigt i första trimestern? Mamma hade liten mage under sina graviditeter så det kanske går i arv? Hon mådde också bra vilket jag gör. Igår kände jag livmodern när jag var riktigt kissnödig och låg på rygg. Känns som en lång väg kvar innan livmodern stannar uppe och ännu längre tid innan jag kan känna av fosterrörelser. Känns tråkigt. Å andra sidan kan jag leva som vanligt! Och förra veckan såg vi ju ett levande foster så allt är ju som det ska även om jag inte än ser ut så gravid.

Är det ditt första barn? Ofta tar det längre tid innan magen syns första grav vad jag hört. Bara att vara glad så länge magen är liten och behändig! Jag tror att du kommer tycka att magen blir tillräckligt stor så småningom

Med mitt förra barn tyckte jag att det blev som en milstolpe kring v20 då började magen se ut som en riktig gravidmage (om än fortfarande rätt liten) och jag har för mig att jag kunde känna sparkar där omkring.
  • mariaheterjag
    rutigsvans skrev 2014-07-07 09:57:27 följande:

Jag har haft jättemycket problem med illamående och kräkningar, och många jag har pratat med säger runt v16 borde det börja avta :)

Jag hoppas på det iallafall, har tappat 7 kilo sen inskrivningen för en månad sen :s

Borde jag vara orolig för bebisens skull? Vill inte att det ska hända nått bara för att jag gått ner så mycket..

Oj inte kul att må så dåligt. Jag kräks inte och kan ändå tvinga i mig en del så tror inte jag gått ned något. Dessutom kan jag äta typ som vanligt på morgonen och första delen av dagen.

Men jag tror inte att du behöver vara orolig för bebisens skull. Tycker man hört att bebisen tar allt den behöver, det är mamman som blir trött. Hoppas det vänder snart för dig!
  • mariaheterjag

I morgon ska jag göra moderskapsprov Är nervös och orolig för hur det kommer kännas och gå!!! Har fått vätta mig med typ något desinfektionsmedel över hela kroppen och ska göra en gång till i morgonbitti. Har försökt tänka bort detta ett par dagar men nu blir det mycket verkligt igen.

Det som känns skönt är att sonen sover hos farmor idag så jag bara kan bry mig om mig själv i morgonbitti och sambon har tagit ledigt så han och sonen ska åka och bada under dagen så jag kan vila.

• mariaheterjag
    Hedgehog skrev 2014-07-07 23:35:57 följande:

Mariaheterjag: stort lycka till imorgon! Har tänkt på dig i dagarna. Hoppas av hela mitt hjärta att proverna kommer att se bra ut, att det går vägen. Stor styrkekram!

Tack!
  • mariaheterjag

Tack för lyckoönskningarna idag! Provet gick bra men gjorde enligt mig ganska ont. Min moderkaka satt tydligen så mkt bakom livmodern så läkaren var först osäker på om det skulle gå att genomföra något prov, då fick jag lite halvpanik, men sen beslutade han att det gick bra i alla fall. Dock tog det 4 stick innan han hitta rätt vilket gjorde ont och tog lite mer tid än det skulle tror jag! Efteråt har jag knappt känt något, det sved lite precis efter och sen stramade det lite till och från några timmar efteråt men nu känner jag inget. Bara att vänta på svar nu. Men försöker tänka positivt. Det skulle dröja mellan en vecka upp till 16 dagar innan vi får ett positivt besked, om provet visar på en avvikelse så tar det lite fortare och då ringer de, annars får man svaret med posten.

• mariaheterjag
    Sagolina skrev 2014-07-10 06:19:15 följande:

Såg i bildtråden att många börjar få fina små babymagar! Jag ser ännu ingen skillnad på min mage och med sonen började magen synas först runt v25. Finns många överloppskilon som är bra på att dölja babykulan... Får se hur det går denna gång!

På ett sätt hoppas jag att magen inte börjar växa före efter v20, eftersom vi gifter oss sista lördagen iaugusti. Skulle vara kul att inte behöva känna mig som en vit flodhäst i min klänning;)

Oj har inte sett att det fanns en bildtråd! Håller med om att det var flera som fått tydliga gravidmagar. Har inte tänkt så mkt på min, har också lite överskottsfett som döljer tror jag. Magen var i varje fall inte platt innan heller. Ska prova att fota i morgon och se!

Ja alltså det är ju bara skönt om magen inte växer så mkt redan nu
  • mariaheterjag
    MillaPo skrev 2014-07-11 18:09:52 följande:

Va till bm idag o fick ta blodtryck pga hjärtrusningarna o dubbelslagen igår som inte ville ge med sig förens efter 1,5h. Skulle det blir så igen ska ja in o ta ett ekg för att va på den säkra sidan ävrn om blodtrycket va bra idag...får se hur det blir ikväll när ja får sätta mig ner....

Läskigt det låter! Tycker inte det låter helt "normalt" ? Om det inte är stress? Bra att ta EKG för att kolla upp tycker jag.
Svar på tråden BF Januari 2015