Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

BF Januari 2015

Unique1 skrev 2014-06-30 18:23:12 följande:

Nu har jag inte haft precis som du, utan jag hade bruna flytningar under 2dagar (det har än så länge upphört) och dagen innan det började så var jag på ul och såg att allt såg bra ut.. Min bm säger att det förmodligen inte är någon fara för att man har lättblödande slemhinna under graviditeten.

Och det finns dom som blöder efter samlag, efter att ha lyft tungt eller till och med nyst.

Men är du orolig tycker jag att du ska ringa och rådgöra med din bm :)

Tack för svar, ja kanske borde ringa och fråga bm.... Känns som att hon inte kommer ha så mkt svar heller. Allt verkar ju va så himla olika. För en del är det tecken på missfall och för andra helt normalt. Men det är jobbigt att inte veta! På torsdag ska vi gör ultraljud så då får vi svart på vitt antar jag.
  • mariaheterjag
    Serendipity9 skrev 2014-06-30 23:17:24 följande:

Hej. Undrar om nån mer har gula flytningar? Oftast på morgonen o kanske en gång mitt på dagen.

Har fått behandling m Dalacin vagitorer i v 7 i Spanien (halvok jag vet) men då luktade flytningarna apa. Nu luktar de inte så.

Jag har det. Mina rosa flytningar med blodstrimmor övergick sedan till gula. Har varit så ett par dagar nu. Undrar om det kan vara så att jag också har någon infektion? Känner dock inget spec och det luktar inte illa. Men jag får nog ringa barnmorskan om det i fall allt ser bra ut på ultraljudet i morgon.
  • mariaheterjag

Kubtestet idag gick inte så bra Bebisen sprattlade och såg fin ut men vi fick hög risk på kromosonavvikelse... Så på tisdag ska jag göra moderkaksprov. Är jättenervös!

• mariaheterjag
    Tingeliiiing skrev 2014-07-03 19:21:43 följande:

Usch va jobbigt för dig! Håller tummarna för att det går bra för dig sen kramis

Tack
  • mariaheterjag
    marsmamma87 skrev 2014-07-03 19:34:12 följande:

Så tråkigt att få tråkiga besked, hoppas att du får bättre resultat på tisdag.

Är själv inte särskilt insatt i hur mycket man kan få veta av ett kub, men gissar att det finns hopp om ett friskt barn ändå?

Hoppas du ändå kunde glädjas åt att den sprattlade och såg ut att må bra där inne. Stor kram!

Tack. Tyvärr får man inte besked direkt utan måste vänta på resultat en vecka efter! Känns tungt när man bara vill veta direkt. Dessutom om vi måste avbryta grav så är jag redan i vecka 15 då vilket inte känns så kul.... Risken att det är kromosonfel är 1:138 och det är då inte Downs syndrom för det fick jag låg risk på utan svårare avvikelser vad jag förstod det som. Men ja det är ju rätt låg procentchans men samtidigt är det hög risk jämfört med svaren som de flesta andra får. Första 10 minutrarna bar underbara, vi såg hjärtat och bebisen snurra runt, var verkligen coolt just för att man inte känner något somhelst nu heller. Men sedan tog ju resultatet verkligen udden av det roliga.
  • mariaheterjag
    Sagolina skrev 2014-07-04 15:47:37 följande:

Allt såg bra ut på ul!!! Blev dock tillbaka flyttad, så ny bf 20.1. Känns så skönt att ha sätt hjärtat ticka och hur lilla bönan bökade runt!

Grattis! Vad härligt att allt såg bra ut
  • mariaheterjag
    CeciliaP01 skrev 2014-07-03 20:19:13 följande:

Men usch vad jobbigt! Vet inte hur jag själv skulle reagera.. Men håller alla tummar å tår för att det kommer gå bra ändå och när ni får svar att de säger att barnet är friskt!

Men nu tar dom ett moderkaksprov? Inte fostervattensprov? Kan de se till 100% om det är något då?

Styrkekramar!

Tack jag blev väldigt chockad igår men idag känns det lite bättre. Hoppas på det bästa!

Jag tror att de kan se allting med moderkaksprov. Vad jag har läst mig till så kan fostervattenprov utföras först efter vecka 15 och moderkaksprov tidigare.
  • mariaheterjag
    Waimea skrev 2014-07-04 08:31:52 följande:

Lycka till, mariaheterjag. En kompis till mig fick göra uppföljningstester efter hög sannolikhet, men allt visade sig vara helt ok, så jag hoppas verkligen det går bra! Det positiva är väl att du får definitiva besked och inte bara en sannolikhet!

Tack, ja det känns skönt att vi kommer få ett säkert svar. Har googlat lite och insett att det inte är alltför ovanligt att man får hög risk men att det ändå går bra. Så hoppas att det blir så för oss också!
  • mariaheterjag
    Vinterdröm skrev 2014-07-04 08:36:03 följande:

Usch, jag förstår att ni är oroliga och nervösa, det skulle jag också ha varit. Men kom ihåg att 1:138 fortfarande är en väldigt låg risk. Om du skulle föda 138 barn(!) så skulle en av dem födas med en avvikelse, och tänker man så inser man att risken är liten. Men jag förstår att det är en jobbig väntan till MKP. Håller tummarna för er att allt är bra och att ni får uppleva ett positivt RUL längre fram istället!

Jo jag vet att risken eg är låg även om det räknas som hög. Men funderar väl lite varför mitt blodprov visade så? Sedan blir det ju en chock för någonstans tror man väl att allt ska gå bra och sedan plötsligt är det inte så. Idag försöker jag dock tänka positivt
  • mariaheterjag
    Semlan79 skrev 2014-07-05 00:01:26 följande:

Hade första UL 16/6, då jag var i v.10+5

Dessvärre var bebisen motsvarande 8+5, och saknade hjärtaktivitet. Jag fick ta Mifegyne dagen efter, och ytterligare två dagar efter det Cytotec.

Mitt andra MA. Hade dessutom MF tidigare i år, så det verkar inte riktigt vilja bli någon mer bebis för oss. Kanske nästa gång? Lycka till alla, med era små januaribebisar.

Vad tråkigt Fortsätt kämpa! Kram och lycka till.
Svar på tråden BF Januari 2015