Inlägg från: mariaheterjag |Visa alla inlägg
  • mariaheterjag

BF Januari 2015

Snuusan skrev 2014-07-17 18:53:51 följande:

Var på inskrivning idag, lite sent men dom hade inga tidigare tider :) underbar barnmorska, kommer dock nog bli sjukskriven ett tag då jag haft så mycket komplikationer, fick åka till gynakuten i Uppsala igår kväll, fjärde gången jag får åka in pga blödningar och extrema smärtor.. Men bebis mådde bra :) dom tror att allt beror på stress och att jobbet mitt är lite för tungt..

Så ska va hemma nu tills på tisdag då ska jag träffa en läkare för eventuellt mer sjukskrivning :)

Men oj vad jobbigt. Hoppas det lugnar ner sig nu när du blir sjukskriven då.
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-07-17 21:17:16 följande:

Skönt! Ingen speciell anledning. Gissar för att jag gjort det hos en privat klinik. Verkar som om de alltid gjorde båda. Men den utökade verkade ju rätt så liten risk för att de hittar något. Stod det kön i svaret?

En fråga. Jag har fortfarande ont i magen. Hade du också det mer än en dag? Kommer vid ansträngning.

Har du funderat på vad dåliga blodprov kan betyda om det inte är kromosomavikelser?

Njut nu!

Ok skönt att få det gjort så är man helt på den säkra sidan liksom.

Nej det stod inte kön men man kan ringa ett nummer och få veta det. Vi ska göra det men jag och min sambo är inte på samma ort just nu och han ville vänta tills vi var tillsammans innan vi ringer. Jag är supernyfiken och vill helst veta nu!

Nej jag hade bara ont samma dag, det avtog mkt under dagen också på kvällen tror jag inte att jag kände av något alls. Bara om jag tryckte på själva stället där de tog provet. När det gjorde ont såg jag det som tecken på att ta det lugnt. Vila tills du känner dig normal igen! Hoppas det går över snart.

Ja jag har funderat lite på blodprovet men inte kommit fram till något. Har du någon teori?
  • mariaheterjag
    sissi81 skrev 2014-07-17 21:18:49 följande:

Idag var det vår tid att genomföra KUB. Tjatade till mej ett trots att gränsen är 35 år här. Ett litet pyre på 13cm låg där o sprattlade och efter 40 minuter fick vi provsvaret. sannolikheten till missbildning var 1 på 20 000. Alltså så bra man kunde få. Så nu är den saken ur världen och vi kan blicka framåt.

Härligt!!!
  • mariaheterjag
    MiNi1986 skrev 2014-07-17 22:51:18 följande:

Hej hopp!!!

Va kul med en januarigrupp ;) Är i v 14 gick in i går. Gjorde KUB i torsdags (jag e 28 år) allt såg jättefint ut har redan börja känna vart den ligger, e oftast stenhård på magen på höger sida på morgonen och mjuk på vänster. Barnmorskan sa också att den ligger på höger sida så det va först lite svårt och mäta fick gå upp och röra mig lite under ultraljudet ;)

Har mått jättebra inge illamående alls dock lågt järnvärde sjukt ömma bröst börjar bli stenhårda redan nu och sen fick jag lite problem med blodet så tar Fragminsprutor nu varje kväll i tre mån.

Hej!

Härligt att Kubtestet gick så bra. Häftigt att du redan kan känna var bebisen ligger! Otroligt Jag har absolut inga sådan aningar... Skönt att du mår bra!
  • mariaheterjag
    Hedgehog skrev 2014-07-18 00:36:46 följande:

Mariaheterjag: gud va flad jag är att det gick bra för dig! Underbart! Och för dig andra (vars nick ja inte kommer ihåg just nu) med!!!

Härligt med lite solskenshistorier ??

TACK!!! Det är en enorm lättnad Har ju försökt att inte oroa mig men jag känner nu i efterhand att det ändå påverkat då man liksom haft det i bakhuvudet.
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-07-18 21:21:26 följande:

Bara att alla är olika. Mitt illamående kommer tex närde flestas slutar. Så jag har nyligen börjat äta lergigan comp och vet att detta kommer hålla i sig till ca v 20. Borde ju betyda att hormoner kommer olika hos olika kvinnor. Men svaren grundar ju sig på statistik. Som kan vara lurigt. Synd jag inte gjort testet med andra två barnen för att se om blodprovet även då var dåligt. Men då var jag ca 26 och 28år så ingen tanke på det. Nu är jag snart 33

Jag vet att jag kan ha lite konstiga blodvärden, överskott på sånt man inte brukar ha osv. Har kommit fram när jag varit sjuk och tagit prover. Så som du skriver, alla är ju olika.

Samma för mig! Gjorde inte heller kubtest med min första kanske skulle det visat hög risk då med. Men jag var också bara 28 då och nu 33
  • mariaheterjag

Idag fick vi reda på att det är en liten kille vi väntar! Blir andra då jag redan har en 4 årig son sedan innan. Blivande storebror är inte nöjd då han önskat sig en lillasyster men hoppas det går över

• mariaheterjag
    Bettanspettan skrev 2014-07-22 19:31:44 följande:

Gjorde ni särskild koll eller var det på RUL?

j

Jag gjorde moderkaksprov pga hög risk på kubtest. Eftersom att de då ändå kollar bebisens könskromosomer så får man veta om man vill.
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-07-22 13:51:31 följande:

Grattis vad kul!! Inom några dagar borde vi få svar!

Ja håller tummarna för er! Hur upplevde du provet?
  • mariaheterjag
    Malin81a skrev 2014-07-22 22:18:05 följande:

Jag tyckte faktiskt det var riktigt obehagligt. Moderkaka låg helt i bakvägg så de stack ju riktigt långt ner och gick sedan upp en bra bit. Hade nog inte vågat göra om det. Hoppas detta går vägen för då är detta tredje och sista barnet hur hade du din moderkaka?

Ja det var samma för mig. Moderkakan låg väldigt mycket bak. Läkaren var först osäker på om provet skulle gå att genomföras pga av det men sen bestämde han sig för att det gick. Dock tog det fyra försök innan han kunde se nålen på ultraljudet, och jag tyckte att varje försök gjorde rätt ont så det var jobbigt att det drog ut på tiden. Nu kändes det som att det aldrig skulle ta slut....
Svar på tråden BF Januari 2015