Inlägg från: Twiberg |Visa alla inlägg
  • Twiberg

BF Januari 2015

Heeeej! Har letat hur länge som helst efter en passande grupp!

Jag fick veta att jag var gravid den 16 maj, är nu i vecka 9+3, mitt första barn.

Jag är supernyfiken på vad alla är i för åldrar och hur folk ni har berättat för har tagit det!

Skulle vara så tacksam för svar!

• Twiberg
    Almagest skrev 2014-06-18 16:25:34 följande:

Välkommen! Är i vecka tio själv, och jag har bara berättat för sambo + min mamma och pappa. De blev jätteglada allihop, så det var ju trevligt. Nu har jag och sambon redan en liten sen innan, så de blev väl inte superförvånade. :)

Fler kommer jag inte berätta det för innan jag gjort KUB-testet. Både för att jag vet inte vad jag skulle göra om det var något fel då, och för att efter v 12 så ska det ju vara mycket mindre risk för missfall.

Åå vad roligt! Hur gammal är första barnet då?

Min sambo vet och min familj, sen vet två av mina vänner! Har fått tid för kub den 7/7 och är ganska så nervös för det! Just att det finns en risk att man inte gillar svaret!

Fick höra av min farmor idag att jag var för ung!
  • Twiberg
    Sagolina skrev 2014-06-18 17:12:37 följande:

Hej:)

Jag är i v10+4 med andra barnet. Har en son som blir 1år om en vecka.

Här är det bara jag, sambon och 3 av mina vänner som vet. Vi försöker hålla det hemligt till första ul, 4.7, för att då få överraska alla med en bild.

Vad tråkigt att din farmor tycker att du är för ung. Det är ju inte precis sådant man vill höra när man berättar såna här saker...
    Vad mysigt att ha två små samtidigt!

Är det kub ni ska göra då?

Ja jag tycker det är väldigt tråkigt, skulle vara roligare om man fick glada svar istället! Men dom har väl kanske glömt bort hur det är..
  • Twiberg
    Jennie988 skrev 2014-06-18 20:36:57 följande:
    Jag är 26. Är i vecka 8+5 :) Båda våra föräldrar vet och 4 av våra närmsta vänner.. Alla är jätte glada! Är ju så svårt att hålla tyst, ska berätta officiellt efter ultraljud och kub som vi ska på i juli kommer då vara i v.13-14
    Att det är svårt att hålla tyst om det är ju en underdrift! Det är ju kul att se folks reaktioner :)

Hoppas tiden går snabbt fram till kub då :D
  • Twiberg
    Sagolina skrev 2014-06-18 21:16:15 följande:

Bor i finland, så heter inte kub, men är väl i princip det samma. Blodprov först och sen ul/vul för att kolla nacksvullnad mm. Fick tråkiga nyheter på ett sådant ultra för snart två år sedan, då fostret dött 3v tidigare, men min kropp fortfarande betedde sig som om jag var gravid. .. Hoppas på att inte behöva vara med om det en gång till!

Är föresten 24, fyller 25 om en månad. Hur gammal är du?
    Jaha, men det är samma tester iallafall?

Hoppas allt går bra då :) det blir förhoppningsvis mycket bättre den här gången!

Jag fyller 22 till hösten :)
  • Twiberg
    rutigsvans skrev 2014-07-07 09:57:27 följande:

Jag har haft jättemycket problem med illamående och kräkningar, och många jag har pratat med säger runt v16 borde det börja avta :)

Jag hoppas på det iallafall, har tappat 7 kilo sen inskrivningen för en månad sen :s

Borde jag vara orolig för bebisens skull? Vill inte att det ska hända nått bara för att jag gått ner så mycket..

Jag har en kompis som är gravid och ska ha sitt första barn i september. Hon har spytt konstant (upp till 12 ggr per dag) men dom säger att barnet mår bra. Och om du är orolig så kan du be dom kika på barnet så du vet att det mår bra :) men som andra sagt så får barnet all näring den behöver och du blir tröttare!
  • Twiberg
    AB mamma skrev 2014-07-09 12:48:30 följande:

På kub förra veckan var jag på onsdagen i v. 13+0 och fick bf 7 jan. Enligt min app var jag oxå i v.13+0 men har bf 6 jan. Stör mig på att inte alla räknar på samma sätt. Inte för att bebis bryr sig den kommer när den kommer smile1.gif

Nåja. Jag har känt liten röra sig (min fjärde grav) känns mer som när tarmen hoppar. Som ett litet sprattel

Jag förstår inte det där egentligen! Jag utgick från första dagen på senaste mensen vilket var 14 april! Men när jag var på kub nu så var bebis större än så och hon mätte på huvudet att den är beräknad 13 januari men jag hade 18 januari innan... Hur går det ihop att jag blivit gravid innan ägglossning och mens ens kommit igång?

Jag hade spiral innan som jag tog ut den 17 mars. Blir så fundersam!
  • Twiberg
    AB mamma skrev 2014-07-09 18:52:44 följande:
    Det beror ju på hur lång din menscykel är normalt. Har du en kortare menscykel (som mig, 23-25 dagar) då har man en tidigare äl. (Jag har då äl 7-11 dagar efter första blödningsdag.) Normalcykel är ju 28 dagar skulle jag gå på det så hamnar jag på bf 9-10 jan

+ att man inte får glömma att bf är som sagt BERÄKNAD och allt inom +/- 14 dagar ligger inom felmarginalen.
    Jo, men eftersom jag inte haft mens på fem år så är det svårt att räkna ut exakt vilka dagar jag haft ägglossning. Där blir jag förvirrad :)

Jag vet att bf är beräknad :) räknar inte med att bebis ska komma exakt 13 januari
  • Twiberg
    AB mamma skrev 2014-07-09 21:41:02 följande:

Troligen bör du haft äl runt den 24 april. Det jag menade är inte att du tror du kommer få den 13 jan. Utan när man beräknar bf så baseras det på att man under en period samlade in data från X antal kvinnor som man mätte fostren på. Och det genomsnittliga värdet är det man utgår från. Det innebär att i verkligheten kan man ju ha ett större eller ett mindre foster än genomsnittet. Och allts bli flyttad trots att man vet exakt när fostret blev till ( t ex ivf). smile1.gif

Ja men exakt! :)
  • Twiberg

Jag är väldigt nyfiken på vilka åldrar alla som skriver är i! Är det era första barn eller har ni sen innan? :)

Svar på tråden BF Januari 2015