Inlägg från: Twiberg |Visa alla inlägg
  • Twiberg

BF Januari 2015

längtan94 skrev 2014-07-10 22:08:05 följande:
    20 och de är mitt första :) dudå?  
    Då är det lika nytt för dig som för mig då! När är du beräknad?

21 och väntar första :)
  • Twiberg
    marsmamma87 skrev 2014-07-10 22:11:09 följande:
    Jag fyller 27 och väntar mitt andra. Storebror är född -12
    Åå vad mysigt med två, var det planerat? :)
  • Twiberg
    längtan94 skrev 2014-07-10 23:19:43 följande:
    ja verkligen! är så nojig över ALLT! du vet allt ifrån hur man klär en bebis mitt i vintern till amning , 6e januari :) och ni? :D planerad bebis/ar? :)
    Det oroar jag mig också för! Redan nu tänker jag på hur man ska ta sig upp på bussen och vad man ska göra om det är mycket snö..

Vi är beräknade 13 januari :) inte planerad direkt, men jag ville inte sätta i en nu spiral efter min hade gått ut så då blev det såhär! :) det bästa någonsin.
  • Twiberg
    Snuusan skrev 2014-07-10 23:52:08 följande:
    23 och det är mitt första men andra graviditet, den andra avstannad i v. 8 för tre år sedan.. Inte planerat för fem öre men nu det bästa som kunde hända :)

Oroar mig också en del för hur man ska klä den så det inte blir för varmt eller kallt mitt i vintern och hur jag ska köra bil när barnet är med så jag inte kör för ryckigt eller nåt :p haha då nojig men tror det kommer rätt naturligt sen :)
    Grattis! Superkul att det blev en bebis :D

Ja just det där med att det blir för varmt eller för kallt är lite svårt tycker jag! Men min storasyster har en liten så jag terroriserar henne med massa frågor hela tiden :) vad skönt att du har körkort iallafall, då slipper du kollektivtrafiken!
  • Twiberg
    marsmamma87 skrev 2014-07-11 08:13:54 följande:
    Ja det var det, önskade tre år mellan barnen och nu blir det nästan exakt det smile1.gif
    Vad skönt! Jag vill också ha ungefär tre år emellan, känns som att det blir lättare då, då är iallafall den äldre lite självständig ;)
  • Twiberg
    Sagolina skrev 2014-07-11 06:52:04 följande:
    Är 24, fyller 25 om 1 vecka. Är andra barnet, tredje graviditeten. Har son på 1år och innan det hade jag ett ma.
    Då är du iallafall lite medveten om vad som händer med kroppen och så!

Lycka till!
  • Twiberg
    Sagolina skrev 2014-07-11 10:00:21 följande:
    Tack det samma:)

Jo, men den här graviditeten har hittills varit totalt olik de båda tidigare. Då mådde jag som normalt hela tiden, märkte egentligen inte av graviditeten innan magen började växa och sonen började sparka. Nu har jag mått illa sen v6, har jättesvårt med mat och är trött hela tiden... Hoppas på att snart komma ur detta och få må lite bättre!

Det där med kläder är jag också lite fundersam på... Sonen är född i juni, så det var mycket tunna bodyn, korta sparkdräkter och tunna mössor. Nu kommer det ju behövas ytterkläder, lager på lager och varma mössor. .. Nåja, bara en anledning att shoppa;)
    Vilken vändning! Men var glad ändå att du har mått illa och så! Det känns kanske mer äkta då :)

Jag känner knappt av någonting, jag sover väldigt mycket men det är nog bara det. Jag har ju sett nu att det finns en liten i magen, så nu tror jag ju på det :)

Ja men alla säger så olika on hur man ska klä dom, dom ska ju varken vara för varma eller för kalla! Det är svårt :P
  • Twiberg
    marsmamma87 skrev 2014-07-11 10:31:00 följande:

Jag kommer också satsa på en bra åkpåse och fleeceoverall till bebis. Dom är så skyddade i vagnen så tror inte mer behövs, dom leker ju inte i snön som större barn :) fleece funkar även i affärer, på bussen och i bilen utan att bli för varmt. Jag är mycket mer rädd för att barnet ska vara för varmt än för kallt.

Jag har lite samma oro, tänk om man tvingar på för mycket kläder? Det är ju lika illa det..
  • Twiberg
    längtan94 skrev 2014-07-11 12:44:01 följande:
    Ja men funderar på om man har en body och strumpbyxor och sen fleece overall, ja och sen den där mysiga åkpåsen i vagnen! :) de borde väll vara lagom? knepigt de där med hur man ska klä dom små när man aldrig vart med om en liten bebis förut, och ännu mindre en vinter bebis! :D
    Ja men precis! Det ska bli så kul att köpa kläder! Har du börjar redan? :)
  • Twiberg
    längtan94 skrev 2014-07-11 23:46:32 följande:
    nej jag har ju inte de, efter första UL har jag och pojkvännen kommit överens om att första plagget ska köpas! gud va jag längtar! dudå? när ska du börja gå lös på barnavdelningen?!
    Någon annan som redan börjat shoppa här? :D
    Jag köpte en body och små byxor när jag berättade för min sambo. En säng har vi också :) men jag vill nog också vänta lite tills det känns mer tryggt att köpa, vill ju veta kön innan också :)
Svar på tråden BF Januari 2015