• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • fröet2015
    RockTheRebell skrev 2014-05-03 06:08:02 följande:
    När vi var på ultraljudet som tog ifrån oss lillebror så så var en av hennes sista meningar. Men det här ser inte bra ut. Innan hon hann längre hann jag tänka låt det vara downs så han i alla fall får leva. Det spelade mig inte någon roll bara vi fick liten. Men inte. Så vi får Kub för att bli tryggare den här gången och det "ska" inte vara några fel den här gången. Men vi skulle aldrig ta bort något som kan få ett värdigt liv pga vår förlust. Barn med speciella behov väljer sina föräldrar brukar de säga :) jag längtar så till ul så man får veta allt är bra!
    Beklagar er sorg.. Jag resonerar precis som du, är det downs och de inte ser några allvarliga fel på till exempel hjärtat så skulle jag ändå behålla barnet.
  • fröet2015
    semlan24 skrev 2014-05-03 07:41:49 följande:
    Nu hoppar jag också in här! Har bf 6 januari, är första barnet, men fick missfall förra gången.. är superorolig att det ska hända igen. Tänker nu mest på  hur man lättast ska få till ett tidigt ultraljud :) har hört att det kan vara lite svårt..
    Grattis till plusset! Hoppas allt ska gå vägen den här gången. 
  • RockTheRebell

Har man varit där man inte har något val är man ändå nöjd med sitt beslut där man kunde inget göra. Och det är så sällan det händer så vill mest lugna. Det händer det gör det men man kommer vidare för man har inget val där heller. Jösses vad jag väntar på den här skatten! Ska inte tjata så mkt mer om lillebror sen men om nån behöver nån så är jag här!

• maarny

Hej! Får nog en januaribebis ca den 8 :) Första barnet, första graviditeten. Mycket att lära och ta in. Idag mådde jag illa för första gången (4+1) så var tvungen att lämna matbutiken i full fart ch sambon fick handla färdigt själv. Han var dock bara glad och sa stolt att han kan handla allting själv framöver ;) <3 Hände något skumt där vid köttdisken som jag inte klarade av.. Annars har jag nästan konstant molvärk och sover dåligt på nättern. Bebis är i tankarna 24/7, kan knappt fokusera på något annat :)

• RockTheRebell

Kuuul! Samma datum och samma grav-äckel för kött :P

maarny skrev 2014-05-03 16:41:15 följande:
    Hej! Får nog en januaribebis ca den 8 :) Första barnet, första graviditeten. Mycket att lära och ta in. Idag mådde jag illa för första gången (4+1) så var tvungen att lämna matbutiken i full fart ch sambon fick handla färdigt själv. Han var dock bara glad och sa stolt att han kan handla allting själv framöver ;) <3 Hände något skumt där vid köttdisken som jag inte klarade av.. Annars har jag nästan konstant molvärk och sover dåligt på nättern. Bebis är i tankarna 24/7, kan knappt fokusera på något annat :)

• MillaPo

Gokväll tjejer:) kan man känna av fogarna så tidigt som v5? Har jobbat 10h idag med tunga lyft o hårda betong golv o nu på kvällen rullar ja typ på höfterna när ja går för det gör så ont i både höfter o bak i bäckenet...värker som bara den...har ju typ bara suttit ner 1,5 h på hela dagen fram till nu. Kanske ska tillägga att ja hade svår foglossning med dottern från typ v 20 men kände av fogarna redan från v 14 då...

• RockTheRebell

Andra gången var det bland de första veckorna det började. Inte jobbigt, men obehagligt. Hade noll foglossning m första. Jag tänkte på idag att jag börjar känna mig lös när jag hoppade mellan boxar. Det kom först v10 förra gången :/ gipsad jag inbillar mig hehe :)

MillaPo skrev 2014-05-03 20:01:39 följande:
    Gokväll tjejer:) kan man känna av fogarna så tidigt som v5? Har jobbat 10h idag med tunga lyft o hårda betong golv o nu på kvällen rullar ja typ på höfterna när ja går för det gör så ont i både höfter o bak i bäckenet...värker som bara den...har ju typ bara suttit ner 1,5 h på hela dagen fram till nu. Kanske ska tillägga att ja hade svår foglossning med dottern från typ v 20 men kände av fogarna redan från v 14 då...

• RockTheRebell

Har ni någon känsla av vad det kommer bli för kön? Med första var jag tvärsäker på pojk, för när jag fick första gravtest tänkte jag jaha en pojk och inte typ vi ska ha barn! Förra gången visste jag inte, för jag kanske önskade en tjej lite fast jag gärna vill ha kille med så är det ju alltid så många som har åsikter i fall man önskar sig något visst och även om man inte gör det så det blir moraliskt problem med vad alla ska tycka jämt eller t.ex beklaga att man bara har ett kön. Sånt gör mig mer än lindrigt arg. Imorse fick jag samma självklara känsla som första gången att det är en kille i magen. Mamman brukar ju kunna ha en känsla.

• LängtansBlåaBlomma

RockTheRebel: Nej, ingen känsla alls. Kanske sen längre fram i graviditeten. Nu känner jag mig inte ett dugg gravid öht :) 

• Youwontremember

Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in här? Plussade igår och det är väldigt blandade känslor då jag har två tidiga missfall i bagaget, är alltså livrädd för att det inte ska gå hela vägen och oroar mig för precis allting. Har enligt uträkningen här på Familjeliv BF 5 Januari och är idag i vecka 5 (v4+5). Tänkte väl först vänta med att skriva i en sådan här tråd tills jag känner mig mer lugn och den värsta oron har lagt sig men kom sedan på att jag nog kommer vara galen av oro hela graviditeten, dessutom vill jag ju inte berätta för alldeles för många runt omkring mig när det är så tidigt och det har gått som det gått tidigare men jag behöver ju ändå någon att dela mina tankar med och kunna prata om just tidig graviditet. Min sambo är underbar och väldigt stöttande men han vet ju inte hur det är att vara gravid Tänkte fråga er här inne när jag ändå är igång om det är någon mer som känner av "mensvärk"? Har läst mig till att det är helt normalt och inget att oroa sig för då det är livmodern som växer men jag överanalyserar allt just nu och kan ändå inte låta bli att vara orolig

Svar på tråden BF Januari 2015