• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • MillaPo

Vi har redan berättat för hans föräldrar samt två vänner o en kusin som e som en syster till mig. Vill att dom ska veta om nått går fel så ja slipper hålla en fasad mot dom som står mig närmaste. Annars tänker vi inte berätta för omvärlden förens ef kuben. :) Har ni berättat för någon än ?

• LängtansBlåaBlomma

Jag har berättat för två vänner som vet hur jag kämpat för att bli gravid i nästan två år.
    Det här med alkohol, om man smuttar och får i sig en cl vin, kan det påverka? Vill verkligen vara diskret men vill inte ta nån risk.

• RockTheRebell

Mina två bästa vänner som varit ett stort stöd sen lillebror vet. Och alla i sonens mammagrupp, men det är oundvikligt att inte berätta för dem hehe :)

• fröet2015
    MillaPo skrev 2014-05-01 21:15:31 följande:
    Vi har redan berättat för hans föräldrar samt två vänner o en kusin som e som en syster till mig. Vill att dom ska veta om nått går fel så ja slipper hålla en fasad mot dom som står mig närmaste. Annars tänker vi inte berätta för omvärlden förens ef kuben. :) Har ni berättat för någon än ?
    Ja, för våra föräldrar, jag kunde inte hålla mig.. :) 
  • Den och den

Jag har berättat för min bästa vän samt mina närmsta kollegor pga att jag vill att dom ska förstå varför jag undviker vissa arbetsuppgifter.

Det kommer dröja ett bra tag till vi berättar, vi pratar inte ens om det med varandra för vi vill inte bygga upp förhoppningar och bli besvikna ännu en gång.

Tror dock tyvärr våra familjer kommer fatta galoppen ganska snart. Dom vet art vi försöker pga att vi kände oss tvugna att berätta när jag låg inne gör utomkveds ifall att det skulle bli akut.

Då tar det inget geni att räkna ut det nät jag slutat röka och tackar nej till ett glas vin.

• Den och den

Jag bara hoppas dom har vett nog att inte kommentera det förrän vi väljer att gå ut med det. Vi vill inte prata om det alls!

Det är väl här jag kan ha ett litet ventil-hål, annars är det hysh hysh

• RockTheRebell

Det där ventilhålet är väldigt viktigt! :) jag har delegerat om farligare uppgifter också redan så som medicinering och vaccinering med kanyler etc. Såå det tar inget geni på den här arbetsplatsen att räkna ut varför. Eftersom jag "är" företaget så fick de ju jobba extra när vi födde lillebror och så vidare. Läkarbesöket för fertiletetskoll och tabletter jobbade de också och är måna om mig så de förtjänar att veta snart. Definitivt då jag behöver skaffa en ersättare och arbetskamrat till dem. Våra andra ko-legor väger ca 700 kg och tycker om hårdhänt kärlek ibland så mitt fysiska arbete begränsas ganska fort o man får gå hem v26.

• marsmamma87

Jag har inte berättat för nån annan än sambon än, ska berätta på jobbet innan jag går på semester är då i vecka 13.. när jag kommer tillbaka till hösten är jag i vecka 21 så då känns det lite dumt att komma tillbaka med en stor mage och inte sagt nåt innan. Kommer nog berätta för våra familjer efter första ultraljudet i vecka 8-9.

• fröet2015
    RockTheRebell skrev 2014-05-02 08:28:07 följande:
    Det där ventilhålet är väldigt viktigt! :) jag har delegerat om farligare uppgifter också redan så som medicinering och vaccinering med kanyler etc. Såå det tar inget geni på den här arbetsplatsen att räkna ut varför. Eftersom jag "är" företaget så fick de ju jobba extra när vi födde lillebror och så vidare. Läkarbesöket för fertiletetskoll och tabletter jobbade de också och är måna om mig så de förtjänar att veta snart. Definitivt då jag behöver skaffa en ersättare och arbetskamrat till dem. Våra andra ko-legor väger ca 700 kg och tycker om hårdhänt kärlek ibland så mitt fysiska arbete begränsas ganska fort o man får gå hem v26.
    Haha, jobbar du på bondgård? :)
    Håller med om att det är väldigt skönt att kunna ventilera anonymt med andra i ungefär samma sits.
  • RockTheRebell

Ja det gör jag. Köpte den av min pappa för 1,5 år sen :) jag har 257 st med de två som föddes igår :) fast bara 130 som är mjölkkor. De andra är yngre i fallande ordning.

Svar på tråden BF Januari 2015