• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • marsmamma87
    AB mamma skrev 2014-04-29 10:38:04 följande:

Smyger och tjuvtittar lite på er.
    Har inte testat positivt än, men om jag inte skulle vara gravid nu så kommer jag aldrig mer lite på min kropp Flört

För inte kan väl min hjärna vara så elak att ge mig detta helvetes illamående och sen inte vara gravid? Illamåendet har kommit smygande sen slutet på förra veckan men nu har det blivit en konstant känsla som inte vill släppa.
    Övriga symptom är ömma bröst, molvärk som strålar, humörsvängningar, trött trött trött

Känner ni igen er?

Vad kul, låter ju som lovande tecken:) mitt enda tecken hittills är trötthet men illamåendet kom ju inte förrän vecka 6 för mig med storebror så jag väntar bara på att det ska komma.

När ska du testa? Håller tummarna!!
  • marsmamma87
    RockTheRebell skrev 2014-04-28 23:26:47 följande:

Fy för o må illa så länge marsmamma! Jag har inte mått dåligt så jag kräkts en dag.

Ja det var hemskt! Och med en pojke å allt.. Alla sa till mig att det bara är flickor som får en att må så illa. Myt!!! :)
  • AB mamma
    marsmamma87 skrev 2014-04-29 15:25:26 följande:
    Vad kul, låter ju som lovande tecken:) mitt enda tecken hittills är trötthet men illamåendet kom ju inte förrän vecka 6 för mig med storebror så jag väntar bara på att det ska komma.

När ska du testa? Håller tummarna!!

Jag har tre barn sen tidigare och illamåendet är ju deras gemensamma faktor. Tyvärr för mig så har det blivit värre och värre för varje graviditet. Med första var jag illamående till v 15 (flicka) med andra till v. 24 (pojk) och med sista till förlossning, fick ligga inne i omgångar med dropp för kunde inte behålla något (flicka). Detta illamående är ju inte som vanliga illamåenden det är väl därför som jag är 99% säker, har aldrig mått såhär utan att det varit graviditet.

Har inte tänkt testa förrän till helgen, har BIM imorgon

Tack för tummhållning!! Solig
  • marsmamma87
    AB mamma skrev 2014-04-29 15:46:02 följande:

Jag har tre barn sen tidigare och illamåendet är ju deras gemensamma faktor. Tyvärr för mig så har det blivit värre och värre för varje graviditet. Med första var jag illamående till v 15 (flicka) med andra till v. 24 (pojk) och med sista till förlossning, fick ligga inne i omgångar med dropp för kunde inte behålla något (flicka). Detta illamående är ju inte som vanliga illamåenden det är väl därför som jag är 99% säker, har aldrig mått såhär utan att det varit graviditet.

Har inte tänkt testa förrän till helgen, har BIM imorgon

Tack för tummhållning!! Solig
    Åh fy för detta illamående! Jag känner som sagt inte nåt än med med sonen kräktes jag hela dagarna till vecka 20. Hemskt!!

Jag hoppas du rapporterar efter helgen :)
  • lillahanna

Angående känningar så har jag super ont i ländryggen i princip hela tiden, å så är jag antingen jätte trött eller jätte pigg. :) Svårt att hålla sig vaken efter 21 på kvällarna. Vaknar av illamående runt 5-6 på morgonen men då jag får sova ända till 9 innan klockan ringer så har de gått över sen innan jag går upp för att åka till jobbet. Annars inget illamående om de inte går för länge mellan målen. Har funderingar på om jag ska åka in till privatmottagning för tidigt ul eller inte, skulle va kul å så skulle de kanske kännas mera verkligt, men å andra sidan så kanske jag kan hålla mig. :)

• Semlan79

Mina barn har kommit så här i förhållande till bf: Första: -3 Andra: +1 Tredje: +14 (igångsättning) Fjärde: +7 Femte: +14 (igångsättning) Jag räknar kallt med att gå över! Jag har en del molvärk, men framför allt är jag galet jäkla trött!! Har förresten redan bokat KUB, så den 16 juni blir det ett första, daterande, ultraljud och blodprov.

• Semlan79

Jag hade spaltat upp inlägget snyggt, men skriver från mobilen så det blev visst inte så snyggt när jag postade inlägget :P

• meuuran

Oj oj oj idag har tröttheten slagit till mig.

Har varit grymt seg hela dagen, ungefär som när man är påväg att bli sjuk. Tung i kroppen och ingen ork till något. Är idag i v 3+6 så ska bli spännande att se hur det här slutar. I övrigt så mår jag illa ca 30 min om dagen (lagom! Kan de stanna där så är jag nöjd) och brösten är svullna till mannens lycka då jag är ganska plattbystad, men det är se men inte röra som gäller då de är väldigt ömma. Har dock märkt att de känns mindre ömma då jag använder en sportbh! Kan vara värt att testa om ni har samma problem :)

Då det är första barnet och ändå så pass tidigt så kan jag inte sluta tänka på risken för missfall. Hur tänker och resonerar ni om det?

• LängtansBlåaBlomma

Jag har tappat molvärken men har genomskinliga vattniga flytningar och det är väl ett tecken? Funderar på att ta ett nytt test om en vecka men det är väl lite sådär "du är gravid tills någon bevisar motsatsen"...??

• RockTheRebell

Ja det är jätte bra med de där vatten flytningarna. Hihi vänj dig och skaffa trosskydd. :)

LängtansBlåaBlomma skrev 2014-04-29 23:39:30 följande:
    Jag har tappat molvärken men har genomskinliga vattniga flytningar och det är väl ett tecken? Funderar på att ta ett nytt test om en vecka men det är väl lite sådär "du är gravid tills någon bevisar motsatsen"...??

meuuran skrev 2014-04-29 21:42:50 följande:
    Oj oj oj idag har tröttheten slagit till mig.

Har varit grymt seg hela dagen, ungefär som när man är påväg att bli sjuk. Tung i kroppen och ingen ork till något. Är idag i v 3+6 så ska bli spännande att se hur det här slutar. I övrigt så mår jag illa ca 30 min om dagen (lagom! Kan de stanna där så är jag nöjd) och brösten är svullna till mannens lycka då jag är ganska plattbystad, men det är se men inte röra som gäller då de är väldigt ömma. Har dock märkt att de känns mindre ömma då jag använder en sportbh! Kan vara värt att testa om ni har samma problem :)

Då det är första barnet och ändå så pass tidigt så kan jag inte sluta tänka på risken för missfall. Hur tänker och resonerar ni om det?

Jag lever efter att jag tror oro gör det sämre, men utan bevis så klart. Som nämnt har vi ju förlorat en kille utan att det var mf. Jag hade onda aningar jag slog bort. Men den här gången ska det gå bra! Summan blir så mycket bättre om man tar det lite lugnt för i änden får vi på något vis de barn vi ska ha. Jag börjar njuta av graviditeten från första dagen! För ledsen har jag varit tillräckligt. Och det räcker med att vara ledsen när man får fakta i ansiktet. Inte sagt att jag inte kommer vara orolig inför ul och så men det känns ändå bättre i helhet.
Svar på tråden BF Januari 2015